Gå til innhold

Hvordan pynter dere juletreet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det viktig for dere at det matcher og ser estetisk fint ut? Er det viktig med julefarger som rødt, gull og grønt? Er flagg viktig for dere og at glitteret henger "rett vei"

Anonymkode: 88438...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barna pynter med det de lager og liker, så det blir mye kræsj. Helt greit. Det eneste jeg bestemmer er at glitteret skal henge rett ned, ikke sirkle rundt, og jeg liker å ha på flagg. 

Anonymkode: b9ee8...fe6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletreet har kuler i rødt, grønt og gull, ingen glitter. Barna gadd ikke hjelpe til med pynting i år, så kulene henger noenlunde i system😆men jeg har egentlig aldri vært så nøye på det😎

Anonymkode: b0f0e...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barna pynter med det de lager og liker, så det blir mye kræsj. Helt greit. Det eneste jeg bestemmer er at glitteret skal henge rett ned, ikke sirkle rundt, og jeg liker å ha på flagg. 

Anonymkode: b9ee8...fe6

Glitteret skal jo symbolisere stråler fra stjernen, så selvsagt skal det henge rett ned. Og de årene jeg ikke hadde flagg på treet var det noe som manglet.

Jeg starter med lys og stjerne, og så blir resten av pynten etter tid og humør. Noen ganger blir det to eller tre farger, andre ganger kun kuler eller hjerter osv. I år er det mye gull og rødt, og bare kuler. Neste år har jeg planer om sølv og hvitt (men jeg kan fint ombestemme meg når jeg skal begynne å pynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter med papir (dbkd og H&M home), julemusene i ull fra UND, gullfugler fra Jette Frölich, noen kuler, og noe i tre.

Anonymkode: e8906...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sånn overmåtelig glad i julen i utgangspunktet og har måtte finne mine egne tradisjoner og pynt for å i det hele tatt gjøre julen levelig og fin for meg selv 

Ingen flagg, ingen glitter, lite rødt og lite gull. En rosa stjerne, mye forskjellig julepynt med alt fra glitrende enhjørninger, slikkepinner og flamingoer 🍭🍬 🎠🦄🦩Trenger ikke se estetisk vakkert ut, men det trenger å være et juletre jeg selv er glad i.

 

Screenshot_20231227_141939_Gallery.thumb.jpg.ceb8564b291e1d970cffe75ec576d496.jpg

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så opptatt av matching, men det er en form for harmoni likevel. Vi har sølvfarget glitter, flagg, røde tre-ting (hjerter og stjerner), sølvfargede tre-ting, kuler med julemotiver, glasskuler og en hel mengde sølvfarget Rosendahl-julepynt (Karen Blixens jul). 

Anonymkode: a8022...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, cleangal said:

Glitteret skal jo symbolisere stråler fra stjernen, så selvsagt skal det henge rett ned. 

Jeg har ikke glitter på treet, men lærte både da vi pyntet på skolen og av besteforeldre at glitteret symboliserer snø. Det gir jo også mye mer mening siden de pynter med glitter i mange land hvor det er helt uvanlig å ha stjerne på treet. Så sånn sett er det vel mest naturlig at det ligger på grenene.

Anonymkode: 68c07...54b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig for oss at det ser fint ut. Og vi synes det er fint med mye pynt, mange farger og pynt som betyr noe for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pynter nokså ustrukturert.  Jeg prøver å få en balanse i lysene. Så er det pynt laget, fått og kjøpt gjennom livet. I år ble det lite glitter. 

Anonymkode: 28b43...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det viktig for dere at det matcher og ser estetisk fint ut? Er det viktig med julefarger som rødt, gull og grønt? Er flagg viktig for dere og at glitteret henger "rett vei"

Anonymkode: 88438...859

Bruker verken flagg eller glitter. Synes jo juletreet bør se estetisk fint ut, men blander i hovedsak gull, sølv, hvitt og rødt, med litt andre farger, og fra  sønnens (3 år) produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen glitter og ingen flagg her. Syns det er så stygt.

Men unga pynter, så det blir kaotisk 😅 Mange ballerinaer, ettersom eldste har dilla på ballett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skreppamedleppa skrev (4 timer siden):

Jeg er ikke sånn overmåtelig glad i julen i utgangspunktet og har måtte finne mine egne tradisjoner og pynt for å i det hele tatt gjøre julen levelig og fin for meg selv 

Ingen flagg, ingen glitter, lite rødt og lite gull. En rosa stjerne, mye forskjellig julepynt med alt fra glitrende enhjørninger, slikkepinner og flamingoer 🍭🍬 🎠🦄🦩Trenger ikke se estetisk vakkert ut, men det trenger å være et juletre jeg selv er glad i.

 

Screenshot_20231227_141939_Gallery.thumb.jpg.ceb8564b291e1d970cffe75ec576d496.jpg

Er avhengig av gull og rød på mitt. Så elsker åse når andre velger noe annet. Da får jeg  det også. Har prøvd noe annet, men da får jeg ikke min julefølse i min stue. Så har konkludert med at jeg er låst til mitt og kan nyte andres trær slik de er.

Anonymkode: 82b39...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ustrukturert med mye rart. Noe dritstygg pynt fra mine besteforeldre født i 1925, noe som barn laget for 15 år siden, noe som har kommet med pakker, noe vi har fått i gave og noe helt absurde greier. Et salig og flott kaos. 

Anonymkode: e59af...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ett tre med hvit og sølv juletrepynt. Til dette bruker vi også hvite bånd med roser på.

Tre nr 2 har rødt og gull juletrepynt samt glitter, flagg og Hansa sine julesang-hefter.

Tre nr 3 har arvet juletrepynt etter min mor, mormor og oldemor. Her er det mye hjemmelaget juletrepynt i alle slags farger og stilarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flagg bruker vi ikke. Det er nasjonalistisk og rasistisk, for julefeiringen er ikke fra Norge. Andre land bruker ikke flagg på juletreet så det er ganske sært at nordmenn skal bruke det. 

Bruker kuler i gull, sølv, grønt og rødt men også gamle ting som pipestilk engler fra min oldemor og litt artige figurer med nisser, reinsdyr og diverse.

Glitteret går rundt treet som en spiral og ikke hengende ned fra stjernen på toppen. Bruker ikke stjerne på toppen heller, da ingen her er religiøse og stjernen symboliserer Jesus. 

Anonymkode: d359f...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Flagg bruker vi ikke. Det er nasjonalistisk og rasistisk, for julefeiringen er ikke fra Norge. Andre land bruker ikke flagg på juletreet så det er ganske sært at nordmenn skal bruke det. 

Bruker kuler i gull, sølv, grønt og rødt men også gamle ting som pipestilk engler fra min oldemor og litt artige figurer med nisser, reinsdyr og diverse.

Glitteret går rundt treet som en spiral og ikke hengende ned fra stjernen på toppen. Bruker ikke stjerne på toppen heller, da ingen her er religiøse og stjernen symboliserer Jesus. 

Anonymkode: d359f...2f1

Å påstå det er rasistisk, er vel å dra det litt langt.

Sitat

In the Nordic countries, many people still decorate Christmas trees with garlands of national flags. However, the tradition is less prevalent today than in the mid-20th Century.

The tradition of decorating Christmas trees with flags arose in Denmark after the Second Schleswig War of 1864. In the second half of the 19th Century, the Christmas tradition of illuminated and decorated trees indoors spread from Germany to the Nordic countries. 

Kilde

Anonymkode: eca73...281

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest gammelt i alle slags farger. Lysene er skikkelig antikke og er maken til disse:

Juletrebelysning_adj.png

Har også en del pynt som tantebarna har laget og noen få nyere julekuler. 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Flagg bruker vi ikke. Det er nasjonalistisk og rasistisk, for julefeiringen er ikke fra Norge. Andre land bruker ikke flagg på juletreet så det er ganske sært at nordmenn skal bruke det. 

Bruker kuler i gull, sølv, grønt og rødt men også gamle ting som pipestilk engler fra min oldemor og litt artige figurer med nisser, reinsdyr og diverse.

Glitteret går rundt treet som en spiral og ikke hengende ned fra stjernen på toppen. Bruker ikke stjerne på toppen heller, da ingen her er religiøse og stjernen symboliserer Jesus. 

Anonymkode: d359f...2f1

GIYF

image.jpeg.b86abcfc63bcb37c5f8663ec6ee25d52.jpegimage.jpeg.2045e5795a0eb818fb3241f1a39a0b5e.jpegWhat is the flag beneath European Union? Found in a Christmas tree in  Poland : r/vexillology

Anonymkode: 15d28...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...