Gå til innhold

Folk må slutte å følge influensere på Snapchat!

Karmaisabitch

Anbefalte innlegg

Det er håpløst at influensere skal tjene millioner på å vise deg dagligdagse gjøremål, mens folk med samfunnsnyttige jobber sliter med å betale regningene sine.

Slutt å se storyene som pumpes ut!

https://www.vg.no/rampelys/i/nQEJdd/saa-mye-kan-kjendiser-tjene-paa-snapchat-helt-svimlende

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis folk finner det meningsfylt og livsberikende å søle bort masse tid på å se på hva "kjendiser" legger ut så er jo det greit det.

Bare de er klar over at når noe er 'gratis', så er det de selv som er produktet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da til og med yummymummy har fått sånn reklame avfulgte jeg både henne og et par til. Dette gidder jeg ikke være med på lenger. Fra nå av skal jeg kun bruke Snapchat til å kommunisere med venner og familie! 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger de som IKKE tjener noe på snap, tror ikke jeg går glipp av så mye ved å ikke følge de « største».

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med at de tjener penger på snapchat så lenge innholdet er godt nok.

Problemet er at de fleste i denne gruppen mener at DERES sminkerutine er så viktig at den må deles med andre. Flere ganger i uken. Eller at måking er godt innhold. Smøring av brødskiver interesserer folk. Og ALT annet hverdagslig som ALLE andre opplever HVER eneste dag...

De er copycats og totalt blottet for kreativitet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at noen tjener godt på dette, for en stund ihvertfall. Men…..gudbedremeg hvor kjedelig innhold i alle desse snap’sa🙈 Det er jo bare snap av boller og brus og det samme igjen og igjen🫠 Håper virkelig at de er flinke til å spare penger som de tjener på dette, for dette varer ikke evig og hva i alle dager skal de drive med da?😬 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte på en podcast for 7-8 år tilbake at fremtiden vil være en "attention-økonomi.

Det som betaler er å holde på andre sin fokus. Enten om du ser på en annonse eller danse video, klikking på linker og generelle skjermtid. 

Før var det kjøper og selger relasjon, og men nå er det forbruker og content relasjon.

Ideen hørtes så absurd ut at det var lett å avfeie på det tidspunktet, men her er vi...

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Så hele snapstoryen til Kristin Gjelsvik i dag bare for å telle antall reklamesnutter, det var over 60 stk! 😳

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest K_anonym

De får betalt for hva selskapet de promoterer antar at de vil tjene på reklamen. Er jo ikke noe bedre eller verre enn selgere, tenker jeg. Om du ikke vil se på det, så slipper du heldigvis det.

At folk med "samfunnsnyttige" jobber burde tjene bedre er et argument som står seg bra i seg selv, og som ikke trenger sammenligning med andre "mindre nyttige" yrkesgrupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at de gjør det, lokker følgere fra Instagram inn på Snapchat. Money talks, og de lever (godt) av det. Men folk må skjønne hva de er med på å finansiere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger ingen av disse betalte influenserne på Snapchat, og har nå også sluttet å se gjennom via utforsk/søk. 

Mennesker som gjør en god jobb unner jeg virkelig god lønn for jobben som utføres. Men å få utrolig godt betalt for å sminke seg, ligge i senga og skravle "tomprat" osv (for ikke å snakke om reklameinnlegg innimellom reklamen de legger ut!) - DET gidder jeg ikke være med på. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmaisabitch skrev (På 29.12.2023 den 0.33):

Jeg forstår at de gjør det, lokker følgere fra Instagram inn på Snapchat. Money talks, og de lever (godt) av det. Men folk må skjønne hva de er med på å finansiere.

Blir ikke folk lei til slutt?

Jeg følger noen få på Instagram som sier A der og ber oss følge dem på Snapchat for livet bak kulissene. Så lettlurt er jeg ikke. 

Kvalitet fremfor kvantitet er min mening. Folk burde prøve en influenser fri måned, tror det vil være sunt for de fleste. 
Lytt til en god lydbok eller hør på en lærerik podcast istedet for å fore hjernen med unyttig vas. 

Forøvrig tror jeg ikke det er bærekraftig på sikt, og disse influenserene ødelegger for hverandre med alt vaset de nå poster. Mange er lei allerede men er nok avhengige av å scrolle. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sofie1989 skrev (På 29.12.2023 den 18.29):

Merker at Isabel Raad legger ut en hel hau av snap for tiden. For jo heftig betalt 

Ødelegger for seg selv og andre, men influensere er dessverre ikke smarte nok til å forstå dette. Flere og flere skjønner hvor idiotisk det er og følge med på alt vaset. 
Snapchat har nok heller ikke økonomi til å fortsette dette, vil tro det blir en endring fra deres kant også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at snapchat ikke går særlig bra finansielt må det være et tidsdpm før dette ikke er bærekraftig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bælfeit skrev (På 28.12.2023 den 10.04):

Aldri hatt snap så jeg vet ikke hva jeg går glipp av.Ikke så veldig FOMO av meg.

Bra valg og ikke ha snap.Hvorfor må "alle" se hva alle gjø????? Er det rart det blir møte ulykker og lite gjort i arbeidstiden og at mange ikke gidder jobbe for di er for mobil avhengige.

Verden var mye bedre før internett kom

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som før kun var aktive på Instagram er desperate etter å få følgere på Snapchat.🙈🤣 

«Skal jeg bli blond hos frisøren idag?» «Følg meg på Snapchat og finn det ut» 🙃

Eller bare følge på insta og finne ut litt senere, og slippe scrolle gjennom 60 snapper fra frisørstolen som de tjener grovt på.🤷‍♀️

Blir for mye ræl og lite kvalitet, blir ikke folk lei? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...