Gå til innhold

Takker man for gaver man ikke har bedt om/vil ha?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Saken er den at jeg har valgt å ikke ha kontakt med min mor, det er mange årsaker til det og vi har knapt hatt kontakt på ca. 5 år. Altså, jeg kan telle på én hånd hvor mange ganger vi har snakket sammen/møttes på de årene.
Jeg har prøvd at det likevel kan være noe kontakt med sønnen min, hennes barnebarn, og de møttes før jul og da leverte hun samtidig noen julegaver, både til sønnen min og meg. Jeg sluttet å gi gaver til henne for 3-4 år siden. Jeg vet ikke om innholdet spiller noen rolle men gavene vi får er stort sett fullstendig skivebom, type t-skjorte til en jente som sønnen min fikk, og tilsvarende som bare blir gitt bort evt går i søpla. Hun har aldri spurt hva vi ønsker oss. Selv fikk jeg arvegods og ting fra bruktbutikk (helt ok, men jeg trenger ingenting og skapene her er fulle fra før).

Så hva gjør jeg. Jeg ønsker ikke gaver til meg selv og om sønnen min skal få noe er det bedre å spørre hva han ønsker seg eller vippse noen få kroner enn at han skal få ræl. Jeg er av den oppfatning at en skal takke uansett, men her er situasjonen spesiell og jeg ønsker ikke kontakt. Det er trolig ikke lett å få sønnen min til å møte henne noe mer heller, det var ikke vellykket sist(før jul). Tips/innspill?

 

Anonymkode: 3b40f...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan takke via tekstmelding og legge til du ikke ønsker at det blir utvekslet noen gaver i fremtiden.

Evt  visst de skal møtes igjen at de møtes på et annet tidspunkt enn rett før jul sånn at han ikke får med seg gaver. 

Anonymkode: d226b...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vet litt om hvordan du har det, lignende situasjon selv. Hos meg er det uttalt at nå har vi ikke mer kontakt. Hun ville gå tilbake på det men jeg sa at jeg vil at vi holder oss til det. Om jeg fikk julegaver (som veldig godt kan skje) ville jeg ikke sagt noe. Evt spør sønnen din om han ønsker å snakke m henne for å si takk. 
 

Lykke til, det er sikkert ikke lett. ❤️

Endret av MildeMarie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha tips/råd? Du vet vel fasiten på dette selv. 

Anonymkode: 20a7b...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ønsker ikke kontakt med henne og ønsker ikke å utveksle gaver. Da trenger du heller ikke å takke for gavene.

Anonymkode: 8908b...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...