Gå til innhold

God jul etter 3 mnd stillhet

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Denne tråden er ikke enveiskommunikasjon. 

Det finnes dagbok her også så man kan fint lage seg og skrive der. Men, selv om man ikke har et direkte spørsmål så er det allikevel en samtale fram og tilbake mellom brukerne. 

Hadde det vært bedre for deg om TS hadde skrevet "er det feil av meg å føle sånn"? 

Anonymkode: de0dc...2a6

BINGO !

Utfordringen med å ikke stille spørsmål er at da er det «fritt frem» for og tolke og svare. Og svarer du feil så er det galt da du beveger deg inn på noe som egentlig TS ikke vil høre

Endret av Kanino
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kanino skrev (8 minutter siden):

BINGO !

Utfordringen med å ikke stille spørsmål er at da er det «fritt frem» for og tolke og svare. Og svarer du feil så er det galt da du beveger deg inn på noe som egentlig TS ikke vil høre

Det er da virkelig fritt fram for å tolke og svare ut ifra seg selv når det er stilt spm også. Hvor lenge har du vært på forumet? Det er fritt tolkning uansett hva TS skriver i HI i alle tråder. Alle TS'er får svar som de ikke var ute etter. 

Bedre å starte med å bare fortelle da, så kan folk tolke det hvordan de vil. 

Til TS (bare for at det ikke skal være kun avsporing her) : Håper du tar godt vare på deg selv og at du tar deg fort inn igjen etter denne meldingen. Bra at du har valgt å la være å svare, syns jeg. 

Skrevet

Jo... relatere spørsmål: 

Ville du ha svart, eller ikke svart?.

Og i tilfelle hva.??

Hva tror dere han legger i det sånn egentlig?

Har dere opplevd noe lignende, og hva skjedde da, evt.??

Anonymkode: 27199...3a5

Skrevet

Og, klarte dere legge det bak dere, og glemme han like fort?

Skrevet

Dette går under begrepet wack-a-mole-man, som siden Mansbebisar kom opp med. Les posten her . Den beskriver eksakt det du sier.

Du husker det spillet på tivoli ikke sant? Med muldvarpene som popper opp fra hull også skal man slå de med hammeren? På samme måte popper disse personene opp i livet helt uventet og helt upassende. Hensikten er for å få oppmerksomhet og fokus fra deg, som en bekreftelse på at de fortsatt klarer å distrahere deg. Det gir en slags maktfølelse og de håper å få deg emosjonell igjen, før de forsvinner igjen fordi det var alt de egentlig bare ville oppnå og bekrefte for sitt eget ego. 

Det beste er å blokkere nummeret helt uten å si noe, for om man sier i fra først om at man ikke vil at de skal sende mere meldinger så får de bekreftelsen de vil ha på at de fortsatt har en påvirkning på deg. 

Anonymkode: 3daff...958

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jo... relatere spørsmål: 

Ville du ha svart, eller ikke svart?.

Og i tilfelle hva.??

Hva tror dere han legger i det sånn egentlig?

Har dere opplevd noe lignende, og hva skjedde da, evt.??

IKKE svar!!! Les kommentarene under denne posten

Screenshot_20231226_183724_Instagram.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette går under begrepet wack-a-mole-man, som siden Mansbebisar kom opp med. Les posten her . Den beskriver eksakt det du sier.

Du husker det spillet på tivoli ikke sant? Med muldvarpene som popper opp fra hull også skal man slå de med hammeren? På samme måte popper disse personene opp i livet helt uventet og helt upassende. Hensikten er for å få oppmerksomhet og fokus fra deg, som en bekreftelse på at de fortsatt klarer å distrahere deg. Det gir en slags maktfølelse og de håper å få deg emosjonell igjen, før de forsvinner igjen fordi det var alt de egentlig bare ville oppnå og bekrefte for sitt eget ego. 

Det beste er å blokkere nummeret helt uten å si noe, for om man sier i fra først om at man ikke vil at de skal sende mere meldinger så får de bekreftelsen de vil ha på at de fortsatt har en påvirkning på deg. 

Skjønner,  veldig likt! 

Men er det bevisst? For jeg tenker han ikke sitter med kalenderen og krysser av når han skal time neste melding for å holde meg varm....han er ikke så gjennomtenkt..

.Men at han bare kjenner det kanskje ....at nå var det "lenge siden" og at han må sende på ei mld. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner,  veldig likt! 

Men er det bevisst? For jeg tenker han ikke sitter med kalenderen og krysser av når han skal time neste melding for å holde meg varm....han er ikke så gjennomtenkt..

.Men at han bare kjenner det kanskje ....at nå var det "lenge siden" og at han må sende på ei mld. 

Det er ofte bevisst ja. Men det er også typisk til jul fordi jul er en god unnskyldning til å sende folk meldinger man ellers ikke har mye kontakt med eller "grunn" til å melde.

Så han bruker jula som en slags kamuflasje for at meldingen skal fremstå som er sendt for å være hyggelig, enn å avsløre seg som upassende og på bekreftelsesjakt som hvis han hadde sendt den på en helt vanlig fredag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er ofte bevisst ja. Men det er også typisk til jul fordi jul er en god unnskyldning til å sende folk meldinger man ellers ikke har mye kontakt med eller "grunn" til å melde.

Så han bruker jula som en slags kamuflasje for at meldingen skal fremstå som er sendt for å være hyggelig, enn å avsløre seg som upassende og på bekreftelsesjakt som hvis han hadde sendt den på en helt vanlig fredag. 

Det som også er kjipt er at JEG føler meg som svarteper som ikke svarer. 

(Vet at det er feil såklRt)

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det som også er kjipt er at JEG føler meg som svarteper som ikke svarer. 

(Vet at det er feil såklRt)

Det har nok med å gjøre at vi kvinner er kondisjonert til å alltid være hyggelige og sørge for god stemning, også når det går på bekostning av våre egne grenser og behov som vi da er kondisjonert til å tilsidesette for å ikke oppfattes "kjip" av andre. 

Mange har også ekstra mye av denne ansvarsfølelsen om de er vokst opp i hjem hvor ens følelser ikke ble sett, sånn at man ble nødt til å undertrykke egne følelser og behov for å bli anerkjent av foreldrene sine. Da kan man som voksen bli en peoplepleaser som lar folk kjøre over en, bare for å bli anerkjent og føle seg sett. 

Disse mønstrene kan man jobbe med i terapi eller alene, det viktigste er å gjenkjenne at "Nå kommer den dårlige samvittigheten igjen fordi jeg ikke svarer, men dette er del av det skadede mønsteret mitt og jeg har ikke på ekte gjort noe galt ved å ikke svare. Mine grenser skal jeg være takknemlig for og ikke skamme meg for. Andres behov skal ikke komme foran min egne behov, og det at jeg føler meg redd for at han syns jeg er kjip eller uhøflig er bare pga jeg er kondisjonert sånn. Det er han som er den kjipe og jeg skal ikke la det destruktive mønsteret mitt få gjøre at jeg legger meg flat nok en gang". 

💪

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Håper at du hadde vett på å ikke svare.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det har nok med å gjøre at vi kvinner er kondisjonert til å alltid være hyggelige og sørge for god stemning, også når det går på bekostning av våre egne grenser og behov som vi da er kondisjonert til å tilsidesette for å ikke oppfattes "kjip" av andre. 

Mange har også ekstra mye av denne ansvarsfølelsen om de er vokst opp i hjem hvor ens følelser ikke ble sett, sånn at man ble nødt til å undertrykke egne følelser og behov for å bli anerkjent av foreldrene sine. Da kan man som voksen bli en peoplepleaser som lar folk kjøre over en, bare for å bli anerkjent og føle seg sett. 

Disse mønstrene kan man jobbe med i terapi eller alene, det viktigste er å gjenkjenne at "Nå kommer den dårlige samvittigheten igjen fordi jeg ikke svarer, men dette er del av det skadede mønsteret mitt og jeg har ikke på ekte gjort noe galt ved å ikke svare. Mine grenser skal jeg være takknemlig for og ikke skamme meg for. Andres behov skal ikke komme foran min egne behov, og det at jeg føler meg redd for at han syns jeg er kjip eller uhøflig er bare pga jeg er kondisjonert sånn. Det er han som er den kjipe og jeg skal ikke la det destruktive mønsteret mitt få gjøre at jeg legger meg flat nok en gang". 

💪

Takk ❤

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han er ikke min ex. 

Vi har hatt en slags fwb relasjon over lang tid, med følelser fra min side..Men antagelig aldri fra hans.  Så jeg måtte kutte tvert av for 3 mnd siden....for å klare gå videre.  Og jrg klarte å glemme han, og slutte tenke på han hver bidige dag.

Han har vært blokkert på alle some plattformer, så jeg skulle slippe Å se han  eller bli kontaktet. 

Men han sendte sms nå  har aldri kommunisert på sms før. Så aldri blokkert nummeret sånn. 

Du har ghostet han i 3 måneder fordi du tror han ikke har følelser for deg. Trenger nødvendigvis ikke å stemme det. Stakkars fyr. Høres ut som han har gitt deg tid. Men ikke gitt deg opp...

Anonymkode: 44bd1...37f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har ghostet han i 3 måneder fordi du tror han ikke har følelser for deg. Trenger nødvendigvis ikke å stemme det. Stakkars fyr. Høres ut som han har gitt deg tid. Men ikke gitt deg opp...

Kan du slutte med den gaslightinga di i alle tråder for å vende skylda over på kvinnene. Det er unyttig og manipulerende. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

🤣her tar du veldig feil. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

🤣her tar du veldig feil. 

Godt du har fått opp humøret igjen 😉 Satt kanskje ikke så dypt allikevel...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt du har fått opp humøret igjen 😉 Satt kanskje ikke så dypt allikevel...

Haha, jeg var som sagt "over han" .. før meldingen....endelig etter så lang tid .  Så jeg klarer meg ganske fint tenker jeg. 

B

(Men husk... En kan le selv om en har det dritt.... :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Haha, jeg var som sagt "over han" .. før meldingen....endelig etter så lang tid .  Så jeg klarer meg ganske fint tenker jeg. 

B

(Men husk... En kan le selv om en har det dritt.... :)

Godt å høre 👍 For kjærlighetssorg er det verste som finnes 😭 Og tar normalt lenger tid enn 3 måneder å prosessere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Godt å høre 👍 For kjærlighetssorg er det verste som finnes 😭 Og tar normalt lenger tid enn 3 måneder å prosessere.

Jeg har brukt mye lengre tid enn 3 mnd på dette.   Men jeg orker ikke brette ut hele historien i denne tråden.   Det er en annen tråd...

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Denne tråden er ikke enveiskommunikasjon. 

Det finnes dagbok her også så man kan fint lage seg og skrive der. Men, selv om man ikke har et direkte spørsmål så er det allikevel en samtale fram og tilbake mellom brukerne. 

Hadde det vært bedre for deg om TS hadde skrevet "er det feil av meg å føle sånn"? 

dagbok skriving på kg anbefales ikke hvis du blir for personlig der. Det vil en eller annen idiot klippe og lime fra dagboka di hvis du deltar eller lager en tråd i en annen diskusjon så det er ikke å anbefale her hvor det sitter folk 24/7og ikke har noe annet liv enn å følge med på hva enkelte brukere skriver i alle trådene sikkert siste 10 åra.  :hoho:

Anonymkode: a3040...d78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...