Gå til innhold

Hva gjør du med julegaver du ikke vil ha? Bytte i butikk? Selge? Gi bort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått enda en pysjamas som jeg slett ikke vil ha, så jeg ønsker ikke bytte i en annen størrelse i butikken, jeg vil bytte hele gaven...går det an? Ellers må jeg legge den ut på finn, eller gi den bort. Kan forsåvidt bruke den til filler også....Hva gjør du?

Anonymkode: e03b5...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bytt til noe annet da vel? Har du aldri byttet en gave før? Du kan så klart bytte den i samme butikkjede som den er kjøpt, så lenge du gjør det innen fristen.

Anonymkode: 0ad5b...558

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bytte i butikken / kjeden der den er kjøpt. Gjort det flere ganger, spesielt hvis en har fått flere av samme ting

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter det jeg kan, gir bort noe og kaster resten. 
 

For eksempel fikk jeg duftgreier fra Rituals hos min bror. Jeg er parfymeallergiker, og kan ikke ha noe som lukter i huset mitt. Denne kan ikke byttes i noe annet fra rituals, da jeg ikke kan bruke noe derfra. Jeg gir denne til en venninne jeg ikke bruker å dra på besøk til så ofte, så kan hun kose seg med den. 
 

At min egen bror, som jo kjenner allergien min godt, kan kjøpe noe slikt til meg, er en annen sak. Jeg kunne fått en sekk dopapir, det hadde vært mer nyttig! 

Anonymkode: 641f9...b84

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har fått enda en pysjamas som jeg slett ikke vil ha, så jeg ønsker ikke bytte i en annen størrelse i butikken, jeg vil bytte hele gaven...går det an? Ellers må jeg legge den ut på finn, eller gi den bort. Kan forsåvidt bruke den til filler også....Hva gjør du?

Anonymkode: e03b5...5bd

Legg den i skapet og bruk den når den andre er utslitt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bytter det jeg kan, gir bort noe og kaster resten. 
 

For eksempel fikk jeg duftgreier fra Rituals hos min bror. Jeg er parfymeallergiker, og kan ikke ha noe som lukter i huset mitt. Denne kan ikke byttes i noe annet fra rituals, da jeg ikke kan bruke noe derfra. Jeg gir denne til en venninne jeg ikke bruker å dra på besøk til så ofte, så kan hun kose seg med den. 
 

At min egen bror, som jo kjenner allergien min godt, kan kjøpe noe slikt til meg, er en annen sak. Jeg kunne fått en sekk dopapir, det hadde vært mer nyttig! 

Anonymkode: 641f9...b84

Jeg har også fått duftgreier som jeg ikke tåler, og hadde blitt kjempeglad for dopapir! :laugh: TS

Anonymkode: e03b5...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bytt til noe annet da vel? Har du aldri byttet en gave før? Du kan så klart bytte den i samme butikkjede som den er kjøpt, så lenge du gjør det innen fristen.

Anonymkode: 0ad5b...558

Så bra! Jeg har byttet, men kan bare huske å ha byttet til samme klesplagg i en annen størrelse...så dette var godt å vite. Dette er en pysj fra en kjede som også finnes her, så da gjør jeg det :) TS

Anonymkode: e03b5...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnys skrev (5 minutter siden):

Legg den i skapet og bruk den når den andre er utslitt? 

Jeg har flere.... TS

Anonymkode: e03b5...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter det som kan byttes, gir resten videre. Beholder ting jeg ikke vil ha dersom det vil bli sårende for den andre parten, lurte på å se etter kurver til fattige/Ukraina osv. for det som kan gå videre. 

Anonymkode: 9a2ef...00d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Re-gifter, bytter, selger på Finn, gir bort til loppemarked, returnerer hvis jeg får med kvittering, osv... 

Har sluttet å ha dårlig samvittighet. Alle vet at jeg ikke ønsker meg ting, jeg ønsker meg opplevelser, mat, drikke (uten alkohol) eller ting jeg trenger, praktiske ting jeg mangler.

Jeg skulle ønske voksne folk sluttet å kjøpe gaver til hverandre, det er så tullete!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender et par av gavene (schtøgge nisser) med et søsken i morgen som kan ta det med til en organisasjon vedkommende har med å gjøre. I år har jeg ingenting å regelrett kaste, men har funnet på det også før. Rett i søpla. Har også en ubrukt gave fra i fjor i boden, der ligger den godt 🙃🙃

Har null dårlig samvittighet for å ikke dra skapfyll inn i hus for å please folk som ikke spør om ønsker evt ikke forholder seg til dem dersom de spør. 

Anonymkode: ad57a...de5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mange forandringer vedrørende julefeiring den senere tid så tenker jeg at gavene bør være det neste som ryker ut. Tenker at det blir rom for så mye mer hos oss alle uten alle disse gavene og sårede forventninger.

Anonymkode: 3decb...a23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg bytter det jeg kan, gir bort noe og kaster resten. 
 

For eksempel fikk jeg duftgreier fra Rituals hos min bror. Jeg er parfymeallergiker, og kan ikke ha noe som lukter i huset mitt. Denne kan ikke byttes i noe annet fra rituals, da jeg ikke kan bruke noe derfra. Jeg gir denne til en venninne jeg ikke bruker å dra på besøk til så ofte, så kan hun kose seg med den. 
 

At min egen bror, som jo kjenner allergien min godt, kan kjøpe noe slikt til meg, er en annen sak. Jeg kunne fått en sekk dopapir, det hadde vært mer nyttig! 

Anonymkode: 641f9...b84

Kaster julegaver? Håper du forteller det til de som har kjøpt dette, og forteller at de ikke lenger trenger å kjøpe til deg istedenfor. 

Anonymkode: 5ff80...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har rett og slett aldri skjedd. Jeg har alltid blitt glad for gavene. Det skjer at noe blir byttet, som når man får flere eksemplarer av samme bok, eller klær i feil størrelse.

Jeg gir vare gaver til personer jeg kjenner godt, og får fra de samme. De vet hva jeg liker.

Anonymkode: 16125...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk en mummi tekanne til jul, så glad i te er jeg ikke. Ikke byttelapp på den heller. Vurderer å selge på finn.

Fikk også en sabor jerngryte som skal byttes.

Anonymkode: dea35...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noe sportsutstyr i julegave fra jobben. Svindyrt, men jeg bruker ikke sånt (lue og rumpetaske). Ingen som vil ha det på Tise/Finn/Facebook heller. Så får donere det til Fretex. Jeg var innom butikken der det var kjøpt men det var ingenting jeg kunne bytte det i.. jeg bruker jo ikke sånt. Litt håpløst å gi sånne gaver når ikke alle er hekta på ski. Før har vi fått gavekort på Anton Sport, der er det hvertfall noe for alle, også for oss som driver med dans og styrketrening. 1300 kr rett i dass for jobben min med denne gaven for min del hvertfall :( 

Anonymkode: 33d6d...423

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fikk en mummi tekanne til jul, så glad i te er jeg ikke. Ikke byttelapp på den heller. Vurderer å selge på finn.

Fikk også en sabor jerngryte som skal byttes.

Anonymkode: dea35...a12

Må det være byttelapp på det man skal bytte? TS

Anonymkode: e03b5...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Må det være byttelapp på det man skal bytte? TS

Anonymkode: e03b5...5bd

Det er ikke alle butikker som godtar bytte uten byttelapp eller kvittering. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...