Gå til innhold

Svigerforeldre gir ikke gave til barnebarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har to barn. En 3 år gammel gutt og en baby født i oktober. Faren til mannen vår kom på barselbesøk da baby var 1 uke uten å ha med seg noe. Greit nok det. Jeg satt frem enkel servering. På slutten av besøket sa de at de ville kombinere barselgave og julegave til babyen. 

Sønnen vår på 3 år fikk et puslespill til 150kr (har sett disse puslespillene i bokhandel, derfor jeg vet prisen). Babyen fikk ingen gave. Farfar er god for rundt 20 millioner, så det er ikke at de har dårlig råd. Jeg bryr meg ikke om at de gir gaver til 150kr (selv om jeg må innrømme at jeg synes det er litt gnient), men hvordan forholde seg til at de ikke har gitt noen gave til sitt nyeste barnebarn? Kan vi kommentere det? Hvordan, i så fall? Kjenner det irriterer meg litt, men det er kanskje noe jeg bare bør svelge i meg. 

Anonymkode: ff9eb...c82

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er forholdet mellom mannen din og svigerfar til vanlig da?

Anonymkode: 22567...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan er forholdet mellom mannen din og svigerfar til vanlig da?

Anonymkode: 22567...328

Vi bor i samme by. Møtes kanskje månedlig. Telefon minst ukentlig.

Anonymkode: ff9eb...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipaa skrev (1 minutt siden):

Kjipt og surt, ser den. Men siden det er farfar, så må nesten samboer ta en prat med faren sin.

Ja, en prat hvor vi etterspør gave til babyen? Hvordan skal man spørre om det uten å virke kravstor? 😅

Anonymkode: ff9eb...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etterspørre gave til barnet ? Det sier like mye om deg som din svigerfar.

Anonymkode: db10a...95f

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sendt takkekort til de som har gitt gave? I safall vis dem hvor fine takkekortene ble, og om de spør om hvorfor de ikke fikk så spørr hva baby fikk i gave, for da har dere i såfall glemt det. 🤪

Anonymkode: c15fe...4bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig. Høres ut som om det er konflikter og ondt blod her. Hvis ikke så er det jo veldig merkelig for en rik mann å gi julegave for 150 kroner til barnebarnet sitt, og å til og med glemme det andre barnebarnet...

Anonymkode: 22567...328

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Etterspørre gave til barnet ? Det sier like mye om deg som din svigerfar.

Anonymkode: db10a...95f

Ja, da sier det åpenbart mye om mange av de andre som har svart i denne tråden også, da mange synes det er merkelig å hverken gi barselgave eller julegave til nytt barnebarn.

Anonymkode: ff9eb...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir dere gave til de/han? Isåfall kan dere jo spørre om dere er sluttet med å gi gaver, så vet man det til neste gang det er jul/bursdag osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor gir ikke barnebarn gave hun heller. Hun forskjell behandler barnebarn. Våre er 21 og 18 år og har sett seg lei av behandlingen. Dem har sagt ifra at hun bare kan holde seg unna. Hun griner. Men som jeg har lært mine barn. Handling foran ord. Hjelper ikke å si at man er glad i noen hvis man slår. Så handlingene hennes tilsier at hun ikke bryr seg. Lell om at hun sier at hun gjør det. Aldri besøkt oss. Alt har vært på hennes prinsipper. 

Anonymkode: b7ae1...e9a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipaa skrev (Akkurat nå):

Gir dere gave til de/han? Isåfall kan dere jo spørre om dere er sluttet med å gi gaver, så vet man det til neste gang det er jul/bursdag osv

Ja, vi gir gave til dem og de gir til oss. Vi fikk to håndklær til ca 300kr totalt fullpris (mistenker det er kjøpt på salg). Ingen byttelapp og vi får dessverre ikke bruk for dem. Vi ga en gave til dem til verdi ca 700kr. Det har egentlig ikke så mye å si, nevner det bare siden du spurte om vi voksne gir gaver (og jeg helt ærlig synes det er litt smålig dette også). 

Anonymkode: ff9eb...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de kun gir gaver til folk når de  husker å ha fått det og vil ha noe glede av det der og da? 

Et barnepuslespill til en på 3 år jo en ok gave uansett pris.

Det barnet på under året husker nok ikke gaver o.l og man ser kanskje ikke helt behovet for en gave til denne enda?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, vi gir gave til dem og de gir til oss. Vi fikk to håndklær til ca 300kr totalt fullpris (mistenker det er kjøpt på salg). Ingen byttelapp og vi får dessverre ikke bruk for dem. Vi ga en gave til dem til verdi ca 700kr. Det har egentlig ikke så mye å si, nevner det bare siden du spurte om vi voksne gir gaver (og jeg helt ærlig synes det er litt smålig dette også). 

Anonymkode: ff9eb...c82

Ikke bruk for håndklær? Tørker dere ikke?

Det eneste rådet jeg kan gi er å slutte å tenke på hva gavene dere får koster. Overlat de mannen din å kjøpe gaver til sin familie.

Anonymkode: c885d...75c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, vi gir gave til dem og de gir til oss. Vi fikk to håndklær til ca 300kr totalt fullpris (mistenker det er kjøpt på salg). Ingen byttelapp og vi får dessverre ikke bruk for dem. Vi ga en gave til dem til verdi ca 700kr. Det har egentlig ikke så mye å si, nevner det bare siden du spurte om vi voksne gir gaver (og jeg helt ærlig synes det er litt smålig dette også). 

Anonymkode: ff9eb...c82

Hvis du er en slik som kun ser på prisen og det materielle, så er det folk som merker dette på MILS AVSTAND, og da vil en rett og slett ikke kjøpe noe. 
 

Det hadde vel vært best om de hadde gitt babyen en million i gave eller hva? Hadde du blitt fornøyd da? Giftet du deg med mannen fordi foreldrene hans hadde penger? 

Anonymkode: 4be8b...f51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du er en slik som kun ser på prisen og det materielle, så er det folk som merker dette på MILS AVSTAND, og da vil en rett og slett ikke kjøpe noe. 
 

Det hadde vel vært best om de hadde gitt babyen en million i gave eller hva? Hadde du blitt fornøyd da? Giftet du deg med mannen fordi foreldrene hans hadde penger? 

Anonymkode: 4be8b...f51

Jeg har aldri kommentert dette til hverken min mann eller dem. Dersom du mot formodning skulle ha rett (at de ikke liker meg eller tror jeg er opptatt av dette), synes jeg det er smålig å la det gå utover barna. 

 

Nei, synes ikke babyen skulle fått en million. Men jeg synes det skorter på høfligheten å komme tomhendt på barselbesøk og i tillegg ikke gi gave til det ene barnebarnet sitt (men gi til fire andre). Hadde det vært pga de er dårlig stilt så hadde det vært noe annet. Så ja, jeg synes han er gnien og uhøflig. 

Jeg har god formue og lønn selv, så jeg er ikke avhengig av hverken mannen min eller hans familie økonomisk. 

Anonymkode: ff9eb...c82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...