Gå til innhold

Kaffekopper som gave! For eller i mot? :p


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er både for og i mot. Jeg har allerede alt for mange kaffekopper. De tyter ut overalt her 🤯 Men i år fikk jeg et til jul av en venninne med et ordtak som virkelig tok meg skikkelig på kornet 😅 Den ble jeg skikkelig glad for, for det er en gave som beviser at hun kjenner meg og virkelig har tenkt gjennom gavevalget. Selv om jeg strengt tatt ikke trengte enda en kaffekopp :P

Fikk en annen en av en annen venninne for noen år siden. Hun sa at når hun så den så sto det praktisk talt mitt navn på den, og det hadde hun helt rett i. Det er en «designerkopp» som kostet det hvite i øyet og som jeg aldri kommer til å kjøpe flere av. Men den er så fin at den faktisk står fremme til pynt. 

En random kopp derimot går direkte til en bruktbutikk her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.12.2023 den 22.30):

Ikke mummikopper, hadde gått i søpla 😁

Anonymkode: ca7a9...473

En ting er å bytte de, eller gi de bort igjen, men å kaste? Det er jo bare helt høl i hue. Snakk om å produsere søppel.

Ellers ønsker ikke jeg meg kopper heller, har mer enn nok. Får jeg det med byttelapp bytter jeg de.

Anonymkode: 817e3...6e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert 100 forskjellige kopper i skapet, de fleste har jeg nok fått i gave. Kan ikke huske at jeg har handlet de selv 😅 har fått mange av barna og de har jo en verdi i seg selv med gode minner.

 
Mumikopper er ikke noe jeg kommer til å samle, hadde nok byttet inn. Skjønner jo at det er noe for de som samler ,men personlig skjønner jeg ikke hvordan de er så populære 🙈 

Anonymkode: 0be9d...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten 40 og liker kopper og har gjerne mange forskjellige :) Men helst at de er veldig fine da eller at noen som kjenner smaken min har kjøpt. Har fått noen billige ensfargede fra typ Europris noen ganger fra fjerne slektninger og venner og de har blitt med på hytta. 

 

Anonymkode: c079c...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/26/2023 at 10:29 AM, AnonymBruker said:

Jeg har sikkert 100 forskjellige kopper i skapet, de fleste har jeg nok fått i gave. Kan ikke huske at jeg har handlet de selv 😅 har fått mange av barna og de har jo en verdi i seg selv med gode minner.

 
Mumikopper er ikke noe jeg kommer til å samle, hadde nok byttet inn. Skjønner jo at det er noe for de som samler ,men personlig skjønner jeg ikke hvordan de er så populære 🙈 

Anonymkode: 0be9d...d2d

Jeg samler ikke men har et par i skapet. De har jo veldig søte motiver mange av dem + at de er en fin størrelse til kaffe og veldig gode å drikke av synes jeg. 

Anonymkode: c079c...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå pleier jeg ikke å få kopper lengre, men har gitt noen kopper til noen som ønsket seg noe spesielt. Da snakker jeg kopper og ikke krus.

Anonymkode: 49645...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt få kaffekopper, men da helst mummi, eller i serien jeg har resten i. En typisk julekopp, eller en random søt kopp hadde jeg ikke likt å få. 

Anonymkode: 7918b...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enormt mange krus, og mange av dem er gaver jeg har fått. Denne jula lå det ikke mindre en fire krus under juletreet, fordelt på to ulike givere. I tillegg til at jeg har mange, er jeg innmari kresen på krus. De skal være gode å holde i, med passe stor hank og god vektbalanse. En ganske vanlig feil ved krus er at de er for tykke langs drikkekanten. Da blir de så innmari vonde å drikke av. 

 

 

 

Anonymkode: c490e...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har enormt mange krus, og mange av dem er gaver jeg har fått. Denne jula lå det ikke mindre en fire krus under juletreet, fordelt på to ulike givere. I tillegg til at jeg har mange, er jeg innmari kresen på krus. De skal være gode å holde i, med passe stor hank og god vektbalanse. En ganske vanlig feil ved krus er at de er for tykke langs drikkekanten. Da blir de så innmari vonde å drikke av. 

 

 

 

Anonymkode: c490e...87b

Konklusjonen er altså: nei til krus. De fleste har mange nok, og jeg er neppe alene om å ha preferanser når det gjelder hva som er et godt krus. 

Anonymkode: c490e...87b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på alderen? Jeg er rundt 60, og har så mange kopper og krus at jeg kunne ha startet butikk. Jeg har kanskje 40 eller 50? Og det etter at jeg kastet endel billige/kjedelige sist gang vi flyttet. 

Har ca. 12 krus på kjøkkenet som jeg er spesielt glad i, de andre befinner seg i kjelleren. Og ja, fikk et nytt krus til jul i år. Det går dessverre rett i kjelleren. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke kaffe, jeg drikker ikke te, og jeg drikker sjeldent kakao. Dette vet alle som gir meg gave, så jeg får heldigvis ikke kaffekopper.

Jeg har vel rundt 10 kaffekopper. Alle kjøpt selv, og nesten aldri brukt. En periode tenkte jeg at det kunne være grei suvenir fra de mange reisene mine, men det ble fort for mange kopper. Jeg bruker jo ikke kopper, så hva skulle jeg gjort med 100 kopper? Siden jeg ikke drikker kaffe eller te selv, så koker jeg aldri kaffe eller te til gjester heller uten at de spesifikt spør om det. Jeg må jo hente kaffekokeren i et skap og greier, fordi den blir bare brukt en gang eller to i året, så den står ikke fremme hos meg.

Anonymkode: 0bbab...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett kopp til rett person kan være en flott gave det. En kopp til servisene jeg samler på er flott! En random kopp skal være veldig fin for at den ikke skal gå videre til noen andre. 

Vi har rett og slett begrenset med plass i skuffer og skap. Til jul nå kommer samlingen med julekopper fram. Det er 15 kopper, i 8 forskjellige varianter. 6 av dem tilhører to serviser vi samler på, resten er gjerne en og to av forskjellige andre serviser. Og samtlige av de siste ni kommer fra svigermor….

Anonymkode: 4ed73...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har mer enn nok kopper, og har måttet kvitte oss med mange gjennom årene for å ha plass i skapene. Men samtidig liker jeg veldig godt kopper som har fine motiv eller lignende, som passer til oss. Jeg liker også å ha mange kopper å velge i. Men jeg ønsker meg aldri kopper. 

Anonymkode: 75e78...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.12.2023 den 23.19):

Nei! INGEN voksne mennesker trenger kaffekopp med mindre huset dere nettopp har brent ned. Eneste unntak må være hvis vedkommende ønsker kopper i en spesiell serie, feks Mummi, som flere her har nevnt. Men IKKE kjøp kopper i gave hvis du ikke vet om hen samler på noe eller ikke. Er dritkjipt å få. 

Anonymkode: 1645f...cef

Hvorfor skal du bestemme hva jeg trenger? Hvordan kan du sitte der å påstå at jeg ikke er voksen bare fordi jeg liker få kopper i gaver?

Selv om du synes det er en kjip gave, så er det mange som setter pris på kopper og krus.

Anonymkode: 0fdd2...941

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk både mummikopper og kopper i serien til Kählers juleservise i gave. Mummikoppene ble gitt fra samboer til alle i nærmeste familie og de andre fikk jeg fra perifer slektning. Satte pris på begge. 

Anonymkode: 07e17...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Imot. Jeg trenger det ikke og hvis jeg skulle ha behov for det, fikser jeg det selv. 😄

Unntaket er så klart hvis nevøen har malt en kopp, og vært kreativ. Da er det koselig.

Anonymkode: 26f4f...fee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...