Gå til innhold

Det er utrolig hva du kan slippe unna med, om du har en utenlandsk aksent

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er overbevist om at man kan slippe unna med frekke og politisk ukorrekte
utsagn så lenge man har en tykk utenlandsk aksent. Det er basic menneskelig psykologi.
Folk vil instinktivt tro at du ikke kan språket godt nokk, og du er derfor frekk ved et "uhell".
Gode eksempler under

"Because democracy basically means government by the people, of the people, for the people. But the people are retarded"
- Osho

"Why are you gay?"
- Simon Kaggwa Njala

Hva tenker dere? 🤣

Anonymkode: 620fd...3af

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et annet morsmål jeg kan flytende, av og til tar jeg en "ny i Norge" aksent av den, problemet er at noen ganger treffer jeg de som kjenner igjen aksenten fordi de også kan språket og jabber i vei på morsmålet vårt. Så blir jeg røde kors giver og sånn. 

Anonymkode: a47d9...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksemplene dine er skrevet på engelsk. Det er ett annet språk. Hva har det med aksent å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man slipper vel unna med tingene som faktisk kan unnskyldes manglende ferdigheter i språket. F.eks om man glemmer høflighetsfraser.  Hørt at nordmenn ofte oppleves som frekke i England fordi vi ofte er gode nok i engelsk til at engelgsmennene forventer at vi klarer høflighetsfrasene samtidig som nordmenn ofte glemmer høflighetsfrasene fordi de har lært engelsken gjennom amerikanske TV-serier og internett hvor høflighetsfraser ikke er like vanlig. 

Anonymkode: 6c672...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Man slipper vel unna med tingene som faktisk kan unnskyldes manglende ferdigheter i språket. F.eks om man glemmer høflighetsfraser.  Hørt at nordmenn ofte oppleves som frekke i England fordi vi ofte er gode nok i engelsk til at engelgsmennene forventer at vi klarer høflighetsfrasene samtidig som nordmenn ofte glemmer høflighetsfrasene fordi de har lært engelsken gjennom amerikanske TV-serier og internett hvor høflighetsfraser ikke er like vanlig. 

Edit: I USA også. Selv om man ikke ser så mange høflighetsfraser i amerikanske TV-serier kan det være mange høflighetsfraser i jobbsammeneheng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...