Gå til innhold

Har dere noen tradisjoner lille julaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spiser grøt med mandel på kvelden, ser hovmesteren, ungene klemmer på julegaver under treet ( selv om de er voksne) lager nissestrømper som jeg må stå opp tidlig å henge opp julaften (de er lengre våken enn oss).

Endret av Snabeltann
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke det før, men da samboeren min og jeg ble sammen laget vi noen tradisjoner: 

Pakke inn julegavene sammen, spise risgrøt med mandel hos svigers, pynte edelgrana og se grevinnen og hovmesteren, og sprette ei flaske boblevin når kveldsroen har senket seg. 

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid koldtbord med tre gjester. Tradisjon jeg har tatt med meg hjemmefra.  Hjemmelagd juleskinke, røket laks, eggerøre, hjemmelagd roastbiff, div sild, hjemmebakte brød og rundstykker, fenalår osv. Deilig, for når vi setter oss ned med det, så er vi ferdige til jul 🙂. Pynter oss ikke. Det sparer vi til julaften.

Anonymkode: 4c500...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det familieselskap hos min mor. Hun samler alle sine barn, barnebarn og oldebarn med følge til mat, juletregang og pakkeutdeling hver lillejulaften. Blir minst 30 personer der i dag.

Men før det skal juletreet pyntes, advent ryddes bort, og julepynten frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rømmegrøt, litt ost og kjeks og spekemat. Se Grimm og gru på tv.

Anonymkode: 92f05...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandel i grøten med storfamilien og utveksling av gaver.

på kvelden spiser vi koldtbord med hjemmelaget sild, pølser og div. Med litt godt i glasset til🍺

Anonymkode: bc56c...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar på besøk til gamle tanter og onkler av faren min. Så har vi kveld hjemme med juletrepynring, kvelden før kvelden på tv og pinnekjøttmiddag. 

Anonymkode: d953d...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen tradisjoner, her er det vanlig lørdag😅

Anonymkode: 61e0d...514

Så trist

Anonymkode: b289c...c44

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så trist

Anonymkode: b289c...c44

Hvorfor er det trist? 

Anonymkode: c5bcf...223

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Risgrøt med mandel i (og stor sjokoladenisse som premie) til tidlig middag. Så pynter hele familien huset og juletreet før vi ser Kvelden før Kvelden mens vi spiser lefseruller og julekaker. Deretter spiller vi brettspill fram til leggetid. Før vi legger oss setter vi fram mat til julenissen og barna henger opp julestrømpene sine. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi setter opp og pynter juletreet, ser på grevinnen og hovmesteren og lager i stand maten til julaften som kan ordnes på forhånd. 

Anonymkode: 8ae15...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter juletreet, spiser juleskinke også er vi på kirkegården og tenner lys… også klart kvelden før kvelden, i familie julepysj😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spiser hummer og drikker champagne og ser på grevinnen og hovmesteren, sammen med barna våre på 16 og 19:)

Anonymkode: eab69...0a7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risengrynsgrøt med mandel, og pynte juletre. Og gjøre alt det andre som må gjøres før jul. En hektisk dag. Nå venter jeg på at brøddeigen skal heve, samtidig som jeg pynter en kake og skriver siste handleliste og skreller poteter og drar over gulvene og finner fram finbestikket og stryker den store duken og legger pinnekjøttet i vann og leter etter juletrestjerna.

Etterpå må jeg koke grøt og handle og lage fromasj og ta opp mat fra fryseren og legge øl og brus på kjøl.

Mannen har satt opp juletreet og barna skal pynte det.

Anonymkode: 33e64...e83

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tradisjon er å få et lite nervøst sammenbrudd. En annen tradisjon er at vi spiser risgrøt :)

Endret av Honey Dew
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir hentet hjem til jul, bidrar med å fikse noe av det som må fikses, spiser grøt med mandel, tar fram og pynter juletreet, legger under gavene mens Kvelden før kvelden står på. Pynter litt hus hos mamma og pappa. Er ikke så opptatt av denne hovmesteren, men får sikkert med meg noe av han òg. 

Anonymkode: 9a34a...3ed

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...