AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #21 Del Skrevet 22. desember 2023 Fordi det er kvinnefiendlig og degraderer kvinnen til noe mindre intelligent og stakkarslig. Om du er fornøyd med den rollen så er det jo noe du selv må stå inne for, men ikke prøv å dytt det over på andre. Anonymkode: 4b3fd...203 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #22 Del Skrevet 22. desember 2023 Tobias001 skrev (Akkurat nå): Etter min mening skal ikke en dame være tømrer! Hun er ikke like sterk fysisk, og det vil belaste de andre på arbeidsplassen hennes. Samtidig vil flere kvinner på arbeidsplassen føre til økt fokus på belastningsskader og bedre hjelpemidler, slik at mannlige tømrere kan stå i jobb helt til pensjonsalderen. Og det er jo ikke bare dumt. Anonymkode: 8be73...2f0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #23 Del Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Opplever gang på gang at man sables ned her på KG om man har et tradisjonelt syn på kjønnsroller? Mener dere virkelig at det finns en fasit på slik og at man må " ta ned " de som ikke kjemper likestillingens sak? Jeg mener at kvinner og menn er skapt forskjellig og at vi fra naturens side i utgangspunktet har forskjellige evner og interesser, men at det selvsagt finns unntak. Jeg mener det er meningsløst og sloss for å forandre alt slik , jeg har rett og slett ikke lyst til å mekke bil og være handy når jeg kan lage mat og drive med interiør inne. Og når jeg er så heldig at jeg har en mann som foretrekker alt utearbeid som jeg ikke er glad i, hvorfor skal man ikke få lov til det uten at folk bryr seg og MÅ komme med innvendinger? Anonymkode: 1e4a0...f89 Tenker det må være lov å ha en mening om kjønnsroller, bare man ikke plager og hetser andre for sin variant. Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor man skal legge seg oppi at to av samme kjønn velger et liv sammen. For dem er jo det øuke naturlig som at du mener mann og kvinne hører sammen. Homofili, finnes også blandt andre arter også Anonymkode: e6d2c...bd4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #24 Del Skrevet 22. desember 2023 Tobias001 skrev (2 minutter siden): Etter min mening skal ikke en dame være tømrer! Hun er ikke like sterk fysisk, og det vil belaste de andre på arbeidsplassen hennes. Ja jeg mener at menn ikke burde være i nærheten av noe som kan brukes som våpen siden de ikke eier kontroll på følelsene sine. Se på alt av voldelige statestikker. Men her er vi da. Dine meninger og mine teller lite i den store sammenheng. Anonymkode: 4b3fd...203 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #25 Del Skrevet 22. desember 2023 Jeg tenker det er naturlig at kvinnen er mer hjemme. I perioder. Vi har ulik biologi. Kvinner går gravid, føder og skal komme seg etter fødsel. Samfunnet er også tjent med at kvinnene kommer seg ordentlig. F.eks går mange opp i vekt, noen får fødselsdepresjon, noen mister god holdning og styrke i kroppen, noen får fysiske plager som vedvarer (bekken og ryggplager, fødselskomplikasjoner). Dette kan igjen føre til psykisk og fysisk uhelse over tid, sykefravær, uførhet. Biologisk er det mor som ammer. Man vet mor-barntilnnytning og amming er bra for helsen til barnet. Ellers tror jeg også at barn har gått av å være hjemme lenger, men selvsagt ved sosialisering eller kanskje halv plass i barnehage. Så min mening er tradisjonell når det kommer til barnets første-andre leveår. Etter det tenker jeg der er delt. Jeg tror barn har godt av at en eller begge er mer hjemme. Den som et hjemme gjør gjerne mer hjemme da arbeidsdagene kanskje er lengre for den andre. Selv liker jeg bedre husarbeid og matlaging enn klipping av plen, måking og dekkskift. Jeg har ikke noe i mot å være hjemme, men med dagens økonomi går det ikke. Mannen er enig med meg og hadde ikke hatt noe i mot en slik fordeling. Han syns det hadde vært vinn-vinn. Huslige oppgaver utført, henting og levering utført, middag på bordet etter en travel arbeidsdag. Mer tid som familie på ettermiddagene. Anonymkode: be8ae...db8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 22. desember 2023 #26 Del Skrevet 22. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Samtidig vil flere kvinner på arbeidsplassen føre til økt fokus på belastningsskader og bedre hjelpemidler, slik at mannlige tømrere kan stå i jobb helt til pensjonsalderen. Og det er jo ikke bare dumt. Anonymkode: 8be73...2f0 Dummeste jeg har hørt, kvinnene vil ende som uføre før de har fylt 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #27 Del Skrevet 22. desember 2023 Tobias001 skrev (24 minutter siden): Du glemmer oppe i det hele at mannen ofte også er den som jobber! Og hvis begge er i jobb, så er det mannen som stort sett har den tyngste jobben. Han bør derfor fritas for kvinneoppgaver i huset! Dakar mannen som alltid skal ses på som ett lite forsvarsløs barn og ikke kan ta vare på seg selv. Kanskje på tide å lage barnehager for menn? Manne hager. Så kan de sitte der å leke med Lego og tissen sin. Anonymkode: 4b3fd...203 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #28 Del Skrevet 22. desember 2023 Det er helt "lov" å si at du personlig er en tradisjonell mann som liker å mekke og være handy, men å forvente at alle andre menn har de samme interesser som deg, og at alle kvinner er like stereotypisk kvinnelige i interessene blir bare reduktivt. Da erkjenner du ikke at folk er forskjellige. Anonymkode: aca08...aec 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 22. desember 2023 #29 Del Skrevet 22. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Opplever gang på gang at man sables ned her på KG om man har et tradisjonelt syn på kjønnsroller? Mener dere virkelig at det finns en fasit på slik og at man må " ta ned " de som ikke kjemper likestillingens sak? Jeg mener at kvinner og menn er skapt forskjellig og at vi fra naturens side i utgangspunktet har forskjellige evner og interesser, men at det selvsagt finns unntak. Jeg mener det er meningsløst og sloss for å forandre alt slik , jeg har rett og slett ikke lyst til å mekke bil og være handy når jeg kan lage mat og drive med interiør inne. Og når jeg er så heldig at jeg har en mann som foretrekker alt utearbeid som jeg ikke er glad i, hvorfor skal man ikke få lov til det uten at folk bryr seg og MÅ komme med innvendinger? Anonymkode: 1e4a0...f89 Selv om de fleste kvinner liker andre ting enn de fleste menn, er det viktig å lære barn at de kan være som de vil, og like det de vil, uavhengig av hvilket kjønn de har. For snevert syn på hvordan en kvinne og mann skal være, kan føre til at "maskuline" jenter og "feminine" gutter tror de er født i feil kropp. Ingen fødes i feil kropp, man kan være akkurat den man er uavhengig av kjønn. Endret 22. desember 2023 av anonym111111 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 22. desember 2023 #30 Del Skrevet 22. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Men hva med menn som ikke passer inn i den malen? Det er like mye fordomsfullt overfor menn å forvente at de skal være som deg. Anonymkode: aca08...aec Det er opp til dem, enten tørr dem ikke si ifra, ellers synes dem det er greit. Jeg mener at de ikke er skikkelige mannfolk hvis de løper rundt med vaskekosten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 22. desember 2023 #31 Del Skrevet 22. desember 2023 Tobias001 skrev (36 minutter siden): Det er slik det tradisjonelt alltid har vært, og sånn det bør være Jeg er helt uenig med deg men vi lever i et fritt land så alle må få lov til å ha sine meninger. Ja til likestilling og delt husarbeid 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #32 Del Skrevet 22. desember 2023 Ingen bryr seg om hvordan par selv velger å fordele arbeidsoppgavene. Mange ganger ønsker de selv en stereotypisk fordeling av ansvar på hus, hjem og bil. Ingen legger seg borti det. Problemet er når folk som deg sier at det skal være sånn! Enkelte par har en helt annen fordeling. Jeg har flere venninner som med glede tar mest av den fysiske delen av oppussingen, og andre som liker bil og mekanikk. Og mennene deres vil helst slippe og heller står for det meste av matlagingen. De har funnet sin balanse, og da blir dine holdninger om hva som er "naturlig" eller ikke helt verdiløse. Anonymkode: 8fc71...c94 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #33 Del Skrevet 22. desember 2023 Eksen ble rakket ned på av feminister for at hun ønsket å være hjemme med barna og at hun har litt tradisjonelt syn på kjønnsroller, selv om hun var feminist selv😅 Kvinner er kvinner verst Anonymkode: 41957...acb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #34 Del Skrevet 22. desember 2023 Det er helt lov å like tradisjonelle kjønnsroller. Poenget med likestilling er at man selv kan velge. Du lager et problem ut av et ikke-problem. Jeg er kvinne, og er hjemmeværende. Elsker det! Men jeg ønsker at mine medsøstre skal få velge hva de vil. Om de ønsker å være hjemme er det flott, og om de vil bygge karriere er det like bra. Samme for menn. De kan være hjemmeværende eller bygge karriere. Problemet oppstår kun i det man forteller andre hva de skal gjøre. Anonymkode: 1199d...64e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #35 Del Skrevet 22. desember 2023 Tobias001 skrev (6 minutter siden): Det er opp til dem, enten tørr dem ikke si ifra, ellers synes dem det er greit. Jeg mener at de ikke er skikkelige mannfolk hvis de løper rundt med vaskekosten Syns det er sexy når mannen min tar rengjøringen på eget initiativ. Da viser han handlingskraft, respekt for både meg og for hjemmet vårt. Anonymkode: aca08...aec 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #36 Del Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du må gjerne ha en mening på det, det respekterer jeg. Og velge et liv basert på det. Men når du begynner med slikt: Jeg mener det er meningsløst og sloss for å forandre alt slik , jeg har rett og slett ikke lyst til å mekke bil og være handy når jeg kan lage mat og drive med interiør inne. Så begynner det å bli for mye for meg. For du begynner å trekke inn dine egne preferanser og behov, og hvordan du vil at din hverdag skal være, med å spenne bein på alle andre damer. Anonymkode: e37de...b30 Det gjør jeg ikke! Men respekt går begge veier. Når jeg mener at tradisjonelt kjønnsrollemønster er bra, så forlanger jeg respekt for det uten å få i fleisen at jeg ødelegger for andre. JEG mener likestillingen har gått for langt og ødelagt forhold . Ingen trenger å være enig, men ikke kom å si at DU har fasit mer enn meg. Anonymkode: 1e4a0...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #37 Del Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er helt uproblematvagn som «kvinner og menn er skapt forskjellig» der du gir uttrykk for at du har fasiten og at det ikke finnes individuelle forskjeller. Og hvis du mener at alle kvinner er dårligere til å ta beslutninger enn alle menn, foreksempel. Ellier at alle menn bør fritas fra husarbeid bare fordi de er menn. Anonymkode: 8be73...2f0 Hvis du leser så skriver jeg at det finns unntak fra regelen. Anonymkode: 1e4a0...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #38 Del Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gjør jeg ikke! Men respekt går begge veier. Når jeg mener at tradisjonelt kjønnsrollemønster er bra, så forlanger jeg respekt for det uten å få i fleisen at jeg ødelegger for andre. JEG mener likestillingen har gått for langt og ødelagt forhold . Ingen trenger å være enig, men ikke kom å si at DU har fasit mer enn meg. Anonymkode: 1e4a0...f89 Fasitten er så enkelt at folk og par må få lov til å velge selv. Likestillingen har frigjort kvinner OG mange menn som ikke er "tradisjonelle". Anonymkode: aca08...aec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #39 Del Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er helt lov å like tradisjonelle kjønnsroller. Poenget med likestilling er at man selv kan velge. Du lager et problem ut av et ikke-problem. Jeg er kvinne, og er hjemmeværende. Elsker det! Men jeg ønsker at mine medsøstre skal få velge hva de vil. Om de ønsker å være hjemme er det flott, og om de vil bygge karriere er det like bra. Samme for menn. De kan være hjemmeværende eller bygge karriere. Problemet oppstår kun i det man forteller andre hva de skal gjøre. Anonymkode: 1199d...64e Det er ikke akseptert i samfunnet at en mann vil være hjemmeværende. Jeg HATER å jobbe, og skulle gjerne vært hjemmeværende, men får ikke lov av kona. Anonymkode: 58ae0...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #40 Del Skrevet 22. desember 2023 Tobias001 skrev (10 minutter siden): Det er opp til dem, enten tørr dem ikke si ifra, ellers synes dem det er greit. Jeg mener at de ikke er skikkelige mannfolk hvis de løper rundt med vaskekosten Hva skal menn som bor alene gjøre? Søke om hjemmehjelp fordi «han er mann og menn vasker ikke»? Hvordan skulle en mann klart seg i villmarken alene og laget seg mat? Anonymkode: e75dd...2e5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå