Gå til innhold

Hvis noen stinker på offentlig transport, flytter du deg da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er dsv veldig sensitiv på lukter, og kjenner fort om noen lukter kukost/råtten høne eller whatever. Ikke alltid jeg flytter meg men her om dagen måtte jeg bare, fikk nesten tårer i øya av stanken. Ofte lukter det svette/krydder av utenlandske folk og, og jeg får bare ikke puste. Pleier dere flytte dere om dette skjer dere på t-bane/buss osv? Er veldig ille på fly og, blandingen av røyk og kukost er helt forferdelig! Jeg er redd for å virke frekk men jeg kan jo ikke sitte og holde pusten hele turen heller. 

Anonymkode: 5a01b...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du er da ikke frekk fordi du flytter deg.

Det er normal folkeskikk å passe på egen hygiene når man er blant folk.

Anonymkode: 94cbd...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg enten ikke vaske meg på en stund eller dynke meg i masse sterk parfyme hvis det holder folk unna, foretrekker å sitte alene, men også ytterst i tillegg. Stolt Offentlig transports mareritt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjerne en del menn som sprayer seg ned med dårlig parfyme og i tillegg stinker røyk. Da må jeg rett og slett flytte meg for å unngå oppkast. 

Anonymkode: 95ec0...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.12.2023 den 22.53):

Jeg er dsv veldig sensitiv på lukter, og kjenner fort om noen lukter kukost/råtten høne eller whatever. Ikke alltid jeg flytter meg men her om dagen måtte jeg bare, fikk nesten tårer i øya av stanken. Ofte lukter det svette/krydder av utenlandske folk og, og jeg får bare ikke puste. Pleier dere flytte dere om dette skjer dere på t-bane/buss osv? Er veldig ille på fly og, blandingen av røyk og kukost er helt forferdelig! Jeg er redd for å virke frekk men jeg kan jo ikke sitte og holde pusten hele turen heller. 

Anonymkode: 5a01b...047

Ehh ja… folk lukter generelt dårlig fra før av og når noen virkelig har anstrengt seg for å stinke, da synes jeg at jeg kan få lov til å anstrenge meg litt for å komme meg unna stanken… skal ikke så mye til før man begynner å lukte, men nå lukte mer enn 20-30 cm utenfor seg selv… bra jobbet… setter pris på de som faktisk lukter godt 😅 en del som også har denne lukten av blanding mellom toalett og tung jalla-parfyme, bare trist med de som stinker fordi de ikke klarer å ta vare på seg selv.. men vil ikke lukte på!! Og driver heller ikke og sniffer på andre, selv om de har god lukt. Det er skikkelig usivilisert. 

Anonymkode: 63bc2...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nokså sikker på at de som har gjort seg flid i å stinke, har et ønske om å spre dritten over på andre mest mulig. Derfor er beste plassen å spre sånt på buss/bane. Du er jo et nyttig støkke for slike om du ikke flytter deg da 🙋‍♂️

Anonymkode: 8c11b...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde kjøpt fisespray på teknikmagasinet en gang, og hadde den liggende i veska. Gikk på en buss samtidig med en annen og fikk satt meg ved siden av han. plutselig så reiser han seg opp og hopper av bussen, før den har kjørt. Oppdaga litt seinere at flaska i veska mi lakk. Jupp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg puster bare med munnen. 

Jeg er ganske herdet etter å ha jobbet i helsevesenet. Men én gang hadde sønnen min en kompis på besøk. Og da jeg kom inn på rommet til sønnen etter han hadde vært der så stinket det såpass svette at jeg snudde i døra brakk meg. Glad han hadde gått hjem da så han fikk det ikke med seg. Sønnen min merket ingenting. 

Anonymkode: ac63f...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde kjøpt fisespray på teknikmagasinet en gang, og hadde den liggende i veska. Gikk på en buss samtidig med en annen og fikk satt meg ved siden av han. plutselig så reiser han seg opp og hopper av bussen, før den har kjørt. Oppdaga litt seinere at flaska i veska mi lakk. Jupp. 

Men du kjente ikke lukten? 

Anonymkode: 00b6f...e09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du kjente ikke lukten? 

Anonymkode: 00b6f...e09

Nei, jeg  gjorde ikke det. Var sikkert forkjøla eller noe. Men den veska gikk i søpla 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter ikke ved siden av noen på buss/tog

Anonymkode: 84915...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...