AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #21 Skrevet 21. desember 2023 Alimemazin. Fantastisk medisin! Egentlig en allergimedisin, med trøtthet som bivirkning. Du blir ikke slått ut av den. Får naturlig søvn og føler meg uthvilt dagen etterpå. Anonymkode: ae327...463 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #22 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): - Stå opp samme tid hver dag uansett hvor lite jeg har sovet. Blir bare verre av å «ta igjen» søvn og flytte på døgnet. - Huske at ingen problemer løses på en god måte i senga. La problemene bli løst på et bestemt tidspunkt ila dagen. Får jeg det ikke løst da, blir det hvertfall ikke løst når jeg ligger i senga, så det er ikke noe poeng å prøve. - Passe på å få aktivitet for både kropp og hode ila dagen. Løse noen oppgaver på jobb, gå til en busstopp lenger unna på vei til og fra jobb. Få litt sollys ila dagen. - Litt yoga på kvelden. Kanskje bare 10 minutter. - Ikke bekymre seg så mye for søvnen. Det gjør ingenting å ikke få sove. Anonymkode: 629d8...346 Jo, det gjør noe å ikke få sove. Etter flere uker og måneder med ca 4 timers søvn hver natt virket ikke lenger hjernen min. Jeg klarte ikke jobbe og jeg klarte ikke følge opp ungene mine. Anonymkode: ae327...463 7 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #23 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Går fast på Apodorm (Nitrazepam) sovetabletter og Truxal. Anonymkode: f9cc4...29e Apodrom virket ikke meg.. Jeg sov den første natten, men så var det fullstendig stopp, kunne like godt ta sukkerpiller? Anonymkode: aee73...f27
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #24 Skrevet 21. desember 2023 Kjøper dormidina i Spania og benadryl i usa. Anonymkode: 72edc...fc8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #26 Skrevet 21. desember 2023 Alimemazin Evolan Er veldig fornøyd med dette. Anonymkode: 3e9e4...f47
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #27 Skrevet 21. desember 2023 Sliter meg ut på jobb. 5 minutter med TV.så er jeg i koma. Anonymkode: 7dc85...16c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #28 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Apodrom virket ikke meg.. Jeg sov den første natten, men så var det fullstendig stopp, kunne like godt ta sukkerpiller? Anonymkode: aee73...f27 Det er den eneste «skikkelige» sovemedisinen, stilnoct og imovane (som jeg har gått på før) er innsovningstabletter. Problemet er dessverre at en blir tilvent, og kroppen/hodet vil ha mer. Slik er det med alle benzodiazepiner og også innsovingstabletter. Selv om jeg får de fast, så må jeg ta pauser. Det er vanskelig for jeg sover veldig lite. Det som noen andre sier med skjermbruk og faste leggetider… jeg skulle virkelig ønske det var så enkelt. Anonymkode: f9cc4...29e
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #29 Skrevet 21. desember 2023 Snublefot62 skrev (3 timer siden): Er du trøtt når du legger deg og uthvilt når du våkner? Har man alvorlige søvnproblemer så er man aldri uthvilt når man våkner. Anonymkode: 222b4...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #30 Skrevet 21. desember 2023 Seroquel, alimemazin og Imovane. Anonymkode: 6d880...848
missbluebird Skrevet 21. desember 2023 #31 Skrevet 21. desember 2023 Te med lavendel, kamille, sitronmellis osv og avslappingsteknikker. Alternative metoder kan være en fin løsning for å unngå et pillebrett for å kunne sove. Piller gjør godt i det korte løp og over tid blir det bare mer og mer av det fordi gamle piller ikke virker lenger. Veldig dårlig spiral. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #32 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): - Stå opp samme tid hver dag uansett hvor lite jeg har sovet. Blir bare verre av å «ta igjen» søvn og flytte på døgnet. - Huske at ingen problemer løses på en god måte i senga. La problemene bli løst på et bestemt tidspunkt ila dagen. Får jeg det ikke løst da, blir det hvertfall ikke løst når jeg ligger i senga, så det er ikke noe poeng å prøve. - Passe på å få aktivitet for både kropp og hode ila dagen. Løse noen oppgaver på jobb, gå til en busstopp lenger unna på vei til og fra jobb. Få litt sollys ila dagen. - Litt yoga på kvelden. Kanskje bare 10 minutter. - Ikke bekymre seg så mye for søvnen. Det gjør ingenting å ikke få sove. Anonymkode: 629d8...346 Jo når man går natt etter natt uten søvn så gjør det faktisk noe ikke få sove. Det er farlig å gå for lenge uten søvn. Anonymkode: 222b4...b6d 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #33 Skrevet 21. desember 2023 Quetiapin eller Remeron. Har også hørt at Zonat er bra. Anonymkode: 478a2...2fe
Purple_Pixiedust Skrevet 21. desember 2023 #34 Skrevet 21. desember 2023 Bruker Truxal og Alimemazin. Funker veldig bra.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #35 Skrevet 21. desember 2023 Stilnoct og melatonin. Anonymkode: 8c83e...3d8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #36 Skrevet 21. desember 2023 Stillnoct. Jobber skift og sover og jobber til alle døgnets tider. Anonymkode: 618d7...cba
Perelandra Skrevet 21. desember 2023 #37 Skrevet 21. desember 2023 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Minner om følgende regelpresisering: Sitat *Det er ikke tillatt å diskutere dosering av medisiner, kosttilskudd og lignende. Diskusjon rundt dosering av medisiner og kosttilskudd, og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til legemidler/dosering kan man konferere med Felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #39 Skrevet 21. desember 2023 En veldig kjedelig lydbok kan hjelpe på søvnen Anonymkode: 2886c...bf4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #40 Skrevet 21. desember 2023 Lykkedykker skrev (3 timer siden): Cpap Maskinen? Anonymkode: 0a32a...943
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå