Gå til innhold

Hva bruker dere for søvn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alimemazin. Fantastisk medisin! Egentlig en allergimedisin, med trøtthet som bivirkning. Du blir ikke slått ut av den. Får naturlig søvn og føler meg uthvilt dagen etterpå. 

Anonymkode: ae327...463

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

- Stå opp samme tid hver dag uansett hvor lite jeg har sovet. Blir bare verre av å «ta igjen» søvn og flytte på døgnet. 

- Huske at ingen problemer løses på en god måte i senga. La problemene bli løst på et bestemt tidspunkt ila dagen. Får jeg det ikke løst da, blir det hvertfall ikke løst når jeg ligger i senga, så det er ikke noe poeng å prøve. 

- Passe på å få aktivitet for både kropp og hode ila dagen. Løse noen oppgaver på jobb, gå til en busstopp lenger unna på vei til og fra jobb. Få litt sollys ila dagen. 

- Litt yoga på kvelden. Kanskje bare 10 minutter. 

- Ikke bekymre seg så mye for søvnen. Det gjør ingenting å ikke få sove. 

Anonymkode: 629d8...346

Jo, det gjør noe å ikke få sove.

Etter flere uker og måneder med ca 4 timers søvn hver natt virket ikke lenger hjernen min. Jeg klarte ikke jobbe og jeg klarte ikke følge opp ungene mine. 

Anonymkode: ae327...463

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Går fast på Apodorm (Nitrazepam) sovetabletter og Truxal.

Anonymkode: f9cc4...29e

Apodrom virket ikke meg.. Jeg sov den første natten, men så var det fullstendig stopp, kunne like godt ta sukkerpiller? 

Anonymkode: aee73...f27

Skrevet

Kjøper dormidina i Spania og benadryl i usa. 

Anonymkode: 72edc...fc8

Skrevet

Alimemazin Evolan

Er veldig fornøyd med dette. 

Anonymkode: 3e9e4...f47

Skrevet

Sliter meg ut på jobb. 5 minutter med TV.så er jeg i koma.

Anonymkode: 7dc85...16c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Apodrom virket ikke meg.. Jeg sov den første natten, men så var det fullstendig stopp, kunne like godt ta sukkerpiller? 

Anonymkode: aee73...f27

Det er den eneste «skikkelige» sovemedisinen, stilnoct og imovane (som jeg har gått på før) er innsovningstabletter. Problemet er dessverre at en blir tilvent, og kroppen/hodet vil ha mer. Slik er det med alle benzodiazepiner og også innsovingstabletter. Selv om jeg får de fast, så må jeg ta pauser. Det er vanskelig for jeg sover veldig lite. Det som noen andre sier med skjermbruk og faste leggetider… jeg skulle virkelig ønske det var så enkelt.

Anonymkode: f9cc4...29e

Skrevet
Snublefot62 skrev (3 timer siden):

Er du trøtt når du legger deg og uthvilt når du våkner?

Har man alvorlige søvnproblemer så er man aldri uthvilt når man våkner.

Anonymkode: 222b4...b6d

• Liker 1
Skrevet

Seroquel, alimemazin og Imovane.

Anonymkode: 6d880...848

Skrevet

Te med lavendel, kamille, sitronmellis osv og avslappingsteknikker.
Alternative metoder kan være en fin løsning for å unngå et pillebrett for å kunne sove.
Piller gjør godt i det korte løp og over tid blir det bare mer og mer av det fordi gamle piller ikke virker lenger.
Veldig dårlig spiral.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

- Stå opp samme tid hver dag uansett hvor lite jeg har sovet. Blir bare verre av å «ta igjen» søvn og flytte på døgnet. 

- Huske at ingen problemer løses på en god måte i senga. La problemene bli løst på et bestemt tidspunkt ila dagen. Får jeg det ikke løst da, blir det hvertfall ikke løst når jeg ligger i senga, så det er ikke noe poeng å prøve. 

- Passe på å få aktivitet for både kropp og hode ila dagen. Løse noen oppgaver på jobb, gå til en busstopp lenger unna på vei til og fra jobb. Få litt sollys ila dagen. 

- Litt yoga på kvelden. Kanskje bare 10 minutter. 

- Ikke bekymre seg så mye for søvnen. Det gjør ingenting å ikke få sove. 

Anonymkode: 629d8...346

Jo når man går natt etter natt uten søvn så gjør det faktisk noe ikke få sove. Det er farlig å gå for lenge uten søvn.

Anonymkode: 222b4...b6d

• Liker 3
Skrevet

Quetiapin eller Remeron. Har også hørt at Zonat er bra. 

Anonymkode: 478a2...2fe

Skrevet

Bruker Truxal og Alimemazin. Funker veldig bra. 

Skrevet

Stilnoct og melatonin. 

Anonymkode: 8c83e...3d8

Skrevet

Stillnoct. Jobber skift og sover og jobber til alle døgnets tider. 

Anonymkode: 618d7...cba

Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. 

Minner om følgende regelpresisering:

Sitat

*Det er ikke tillatt å diskutere dosering av medisiner, kosttilskudd og lignende. Diskusjon rundt dosering av medisiner og kosttilskudd, og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til legemidler/dosering kan man konferere med Felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege

Perelandra, mod. 

Skrevet

Seroquel,sobril og Imovane. 

Skrevet

En veldig kjedelig lydbok kan hjelpe på søvnen 

Anonymkode: 2886c...bf4

Skrevet
Lykkedykker skrev (3 timer siden):

Cpap

Maskinen?

Anonymkode: 0a32a...943

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...