Gå til innhold

Kommer ikke over at min mann ikke fikk gave av sine foreldre når han giftet seg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og jeg får ikke lov å ta det opp med dem! Det ligger ikke noe uvennskap mellom oss/ham og dem, men kontakten har faktisk blitt kraftig redusert etter dette. 

Jeg klarer ikke lenger å være like vennlig som jeg har vært og føler relasjonen har forandret seg veldig. Er ikke slem altså, men mer distansert og gir litt mer pokker i hvordan de har det. 

Hans bror fikk gave når han giftet seg, og jeg vet at de er velstående mennesker. De eier to hus uten lån og har 500.000,- bare stående på konto. 

Jeg prøver å tenke at det bare er en bagatell, men da burde de jo kunne ta det opp? 

Anonymkode: ee4b2...1c9

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men nå har mannen din sagt at du skal la det ligge. Så la det da ligge. Selv om det er rart og kanskje bunner i en misforståelse, så er dere vel ikke avhengige av deres bidrag i bryllupet for å få livet til å gå rundt etterpå? Legg det bak deg.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig skal ikke du ta det opp med dem. Om han føler for å ta det opp så er det han som skal gjøre det. 

Anonymkode: 9fa3c...836

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dere, men det påvirker jo relasjonen i stor grad. Jeg skal ikke ta det opp, jeg bare føler at de tenker han er mindre verdt enn øvrige søsken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er enig med dere, men det påvirker jo relasjonen i stor grad. Jeg skal ikke ta det opp, jeg bare føler at de tenker han er mindre verdt enn øvrige søsken. 

Bidro de med noe til bryllupet deres som de ikke gjorde til broren sånn at de kan tenke det var gaven? Ellers kan det jo være at gaven har forsvunnet fra gavebordet på en eller annen måte? Er jo selfølgelig rart om de gjør  forskjell, men det er hans jobb å ta opp. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen din ønsker ikke å ta det opp så da tas det så klart ikke opp.

Anonymkode: 29b16...189

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bidro de med noe til bryllupet deres som de ikke gjorde til broren sånn at de kan tenke det var gaven? Ellers kan det jo være at gaven har forsvunnet fra gavebordet på en eller annen måte? Er jo selfølgelig rart om de gjør  forskjell, men det er hans jobb å ta opp. 

Nei, de hjalp ingenting til med noe som helst, og det er helt hundre prosent sikkert at gaven ikke har forsvunnet på veien. 

Vi leverte ut et takkekort til noen andre foran dem også (i dette tilfellet kostet nok kortet mer enn gaven), og når vedkommende sa at det ikke var nødvendig med takkekort for en så "liten" gave, poengterte vi at alle som gir gave fortjener takk og kort. De sa ikke et knyst. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og jeg får ikke lov å ta det opp med dem! 

Det forteller meg at din mann egentlig godt vet hva som er bakgrunnen for dette, og tenker at du ikke skal blandes inn i det. 

Det skal du respektere.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mezzosoprena said:

Det forteller meg at din mann egentlig godt vet hva som er bakgrunnen for dette, og tenker at du ikke skal blandes inn i det. 

Det skal du respektere.

Det er hennes bryllup, og temaet bryllupsgave angår faktisk henne også.

Hadde vært noe helt annet om de ikke ga bursdagsgave til sønnen.

TS jeg synes du bør be mannen din om et ordentlig svar. Dette gjelder deg også, og hvis det er noe grums med svigerfamilien er det like godt å få snakket om det nå før det evt skaper flere ptoblemer senere. Spesielt dersom dere planlegger å få barn.

Anonymkode: 235e6...f12

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ha gitt kontanter i gave direkte til sønnen sin, og så har han puttet pengene i egen lomme uten å si noe til deg? "Mine foreldre, min gave"?

Anonymkode: efece...b16

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere giftet dere for gavene? Ikke for å feire kjærlighet sammen med familie og venner?

Anonymkode: 11e4c...d8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er hennes bryllup, og temaet bryllupsgave angår faktisk henne også.

Hadde vært noe helt annet om de ikke ga bursdagsgave til sønnen.

TS jeg synes du bør be mannen din om et ordentlig svar. Dette gjelder deg også, og hvis det er noe grums med svigerfamilien er det like godt å få snakket om det nå før det evt skaper flere ptoblemer senere. Spesielt dersom dere planlegger å få barn.

Anonymkode: 235e6...f12

Ja, vi har jo allerede 3 barn, og jeg har kjent svigers i over 15 år. Kan jo hende det er derfor vi ikke fikk gave, fordi vi allerede er etablert. Men er det ikke rart å ikke si noe om det? Bare late som absolutt ingenting? 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så dere giftet dere for gavene? Ikke for å feire kjærlighet sammen med familie og venner?

Anonymkode: 11e4c...d8e

Nei, jeg giftet meg hverken for gaver eller for å feire med familie og venner. Jeg giftet meg egentlig for en helt annen grunn, men det opprører meg likevel at svigers velger å ikke skrive et kort til sønnen sin når han gifter seg. 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kan de ha gitt kontanter i gave direkte til sønnen sin, og så har han puttet pengene i egen lomme uten å si noe til deg? "Mine foreldre, min gave"?

Anonymkode: efece...b16

Nei, det er nok ikke sannsyn, men et godt forslag da. 

Brunello skrev (16 minutter siden):

Har kanskje med valg av kone å gjøre.

Ja, kanskje det er på grunn av meg at de velger vekk å behandle sin voksne barn likt?

Kanskje de tenker at han ikke fortjener gave fordi det er meg han har giftet seg med? Men kunne de ikke kommunisert det da? Det hadde iallfall gjort meg litt lettere til sinns, hvis de bare kunne si det rett ut.. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og jeg får ikke lov å ta det opp med dem! Det ligger ikke noe uvennskap mellom oss/ham og dem, men kontakten har faktisk blitt kraftig redusert etter dette. 

Jeg klarer ikke lenger å være like vennlig som jeg har vært og føler relasjonen har forandret seg veldig. Er ikke slem altså, men mer distansert og gir litt mer pokker i hvordan de har det. 

Hans bror fikk gave når han giftet seg, og jeg vet at de er velstående mennesker. De eier to hus uten lån og har 500.000,- bare stående på konto. 

Jeg prøver å tenke at det bare er en bagatell, men da burde de jo kunne ta det opp? 

Tipper han fikk pengegave som han ikke vil du skal vite om. Og derfor vil han heller ikke at du skal ta det opp med dem.

Anonymkode: 4aa39...a94

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig underlig. Kan det være at de slett ikke sitter godt i det som du tror? Mange som mister fasaden i disse dager.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med gaver, men ingenting et voksent menneske burde forvente. 

Uansett, så er dette mellom din mann og hans foreldre. Hvorfor øser du deg sånn opp over dette? Blir ekteskapet mindre verdt om svigers ikke spytter masse penger inn i forholdet?

Mannen din kan også ha fått penger og vil ikke dele det med deg.

Anonymkode: 86f31...e3c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når dere har vært sammen så lenge har de muligens allerede hjulpet dere mye (finansielt) igjennom årene? 

Anonymkode: e4315...37a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller skrev dere kanskje på invitasjonen "for oss er det gave nok at dere kommer"? 

Anonymkode: e4315...37a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...