Gå til innhold

Pynter dere juletreet med rødt?


Thyra

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner meg ikke i det hele tatt på de som pynter treet "moteriktig". Forsvinner ikke hele poenget da?

Jeg har gammel pynt, full av minner. Noen av kulene har vært i familien i nesten 100 år. Mye er håndlaget, og treet er alt annet enn "trendy", men det er det som må til for meg for å få julestemning. Og ikke minst lukten fra gran!

Anonymkode: da6f1...8cd

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg skjønner meg ikke i det hele tatt på de som pynter treet "moteriktig". Forsvinner ikke hele poenget da?

Jeg har gammel pynt, full av minner. Noen av kulene har vært i familien i nesten 100 år. Mye er håndlaget, og treet er alt annet enn "trendy", men det er det som må til for meg for å få julestemning. Og ikke minst lukten fra gran!

Anonymkode: da6f1...8cd

Jeg er enig med deg. Å pynte juletreet er mye nostalgi for oss. Vi har en salig blanding av gammel pynt og ny pynt, hjemmelaget og kjøpt og det er så koselig. Vi pynter med det vi synes er fint og som betyr noe for oss og mote er helt uvesentlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julepynten min er tradisjon og ikke "mote". Innrømmer glatt at jeg synes de som kun pynter med det som er "in" virker veldig enkle og usikre på egen smak.

Anonymkode: ba93a...fdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentamedtekopp
Thyra skrev (På 21.12.2023 den 8.50):

Eller er det fortsatt "ut" med rød julepynt? I år har jeg mer rødt på juletreet enn jeg har hatt på mange år. Ble veldig glad i denne fra Clas Ohlson.

 

Screenshot_2023-12-20-19-52-19-676.jpg

Drit i hva som er «in» ts! 
 

Vi pynter tilogmed med flagg vi, selv om svigerbror påpeker det ikke er lov lenger. Det er visst rasistisk og nasjonalistisk….  Ekstra gøy når han blir så sur også hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.12.2023 den 9.26):

Finnes mennesker som deg på ordentlig? Fascinerende og litt skremmende. 

Synes det er idiotisk å kjøpe kjøpe kjøpe bare fordi «rust og bronse er in i år», «sølv og hvitt er sååå 2017»…. Tenker at folk som gjør dette er lettpåvirkelige og grunne. 

Virker dessuten lite koselig og upersonlig… Jeg liker å finne fram alle de vidt forskjellige tingene til treet, barnas rare små figurer, en kule fra mormors barndom, den fine fuglen jeg kjøpte for 30 år siden. Masse farger, lys og glitter, gode minner og så gledefullt og vakkert :)

 

Anonymkode: 76799...223

Jeg finnes i hvert fall.

Jeg kjøper tre til fem julekuler per år, gjerne på et julemarked eller noe i den duren. Et år kjøpte jeg kanskje fem hvite kuler, et annet år kjøpte jeg brune, i år kjøpte jeg røde. Jeg har kuler fra forskjellige julemarkeder rundt i Europa, og har brukt 20 år på å samle julekuler. Hver kule har en historie, og jeg vet hvor jeg har kjøpt hver eneste kule. For meg er det vakre og dyrebare minner som faktisk er det mest verdifulle jeg har (ikke i kroner og øre).

For MEG var det kanskje hvitt og sølv som var greia i 2017, betyr ikke at jeg hev meg på en trend og kjøpte 150 hvite julekuler det året. Nei, da brukte jeg de julekulene jeg allerede hadde i sølv/hvitt, og kjøpte tre til fem nye i den fargen. 

Han vennen min som kommenterte på at han hadde kjøpt ny juletrepynt i hvitt og sølv presiserte at ALL julepynten var kjøpt på Dollar Store nå i år, og den gamle var lagt bort. Jeg vil vel heller si at det er han som har et upersonlig og lite koselig tre. Mitt tre er fullt av minner fra 20 år med hva jeg har samlet opp gjennom årene, så for meg er det utrolig koselig. Spesielt koselig med den julekulen i glass som datteren min mistet i gulvet slik at den fikk en skade, for det minner meg om da hun var tre år og hadde musefletter (hun er tenåring nå). Den kulen er ekstra spesiell liksom🥰

Har dessverre ikke arvet juletrepynt enda, for mine foreldre bruker den selv.

Anonymkode: 44312...2aa

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for meg er det rødt som gir julestemning. Den instajulen som er i vinden nå med hvitt og beige er trist og iskald. Gir overhodet ingen julestemning. 

Anonymkode: 52f03...5e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er jula rød uansett hva som er trend. Jeg har julekuler fra jeg var liten (jeg fikk velge meg en julekule vvert år som barn) til jeg nå er 51 år gammel, og jeg har alltid gått for utsmykkede røde eller gullfargede julekuler og det er kun den stilen som gir meg julefølelsen. Det merkelige er at alle mine venner og familie som følger trenden alltid uttrykker at de får julefølelsen og synes det er så koselig og flott hjemme hos meg i julen.

Anonymkode: 0ad88...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Her har vi rød jul og har ingen planer om å endre på det. 

Rødt i hovedfokus med sølv og gull innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

J

For MEG var det kanskje hvitt og sølv som var greia i 2017, betyr ikke at jeg hev meg på en trend og kjøpte 150 hvite julekuler det året. Nei, da brukte jeg de julekulene jeg allerede hadde i sølv/hvitt, og kjøpte tre til fem nye i den fargen. 

 

Anonymkode: 44312...2aa

Men hvis du et år får lyst til å pynte med en farge som ikke er trend det året, hva gjør du da?

Anonymkode: beca4...cef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentamedtekopp skrev (22 timer siden):

Drit i hva som er «in» ts! 
 

Vi pynter tilogmed med flagg vi, selv om svigerbror påpeker det ikke er lov lenger. Det er visst rasistisk og nasjonalistisk….  Ekstra gøy når han blir så sur også hehe. 

Vi har også norske flagg på juletreet 😊 Det hører med!

Anonymkode: 0ffed...f45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste i verden jeg hadde tenkt på når det kommer til å pynte juletreet er "trender". Jeg aner ikke hva som er "trend" på julepynt og er svært glad for det.

Her pynter vi treet hovedsakelig i rødt og sølv. Fordi det er tradisjon og jeg synes det er pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne "julekuler" kommer jo selvfølgelig i mange forskjellige farger.   

Blant annet i rødt. :nisseblunk: 

Anonymkode: a61ea...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.12.2023 den 9.10):

Ja - rødt og hvitt som hovedfarger, med litt gull og grønt  i tillegg. Måtte kjøpe ny juletrepynt i år, og gikk for dette: 

Sopp 4pkJulefigurer 5pkJulekuler 3pkPolkagris Juletrepynt, Glass 12cm - 3pkJulekuler 3 cm, 15-pakning

Anonymkode: cd39d...b82

Hvor er den nederste eska med julekuler i ulike farger fra?

Anonymkode: 775a9...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men hvis du et år får lyst til å pynte med en farge som ikke er trend det året, hva gjør du da?

Anonymkode: beca4...cef

Følger ikke med på hva som er "trendy" rundt juletrepynting, er ikke på SoMe. Pynter med de kulene jeg VIL pynte med det året, er da voksen dame som selv vet hva jeg vil😅

Anonymkode: 44312...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både røde kuler og sølvkuler. Hvite engler og juletre ting vi har kjøpt på julemarked i utlandet, godt mikset med det barna har lagd på skolen. 
Dette er vår jul, elsker treet da det er mye minner og sjel i det 

Anonymkode: bf8b6...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Følger ikke med på hva som er "trendy" rundt juletrepynting, er ikke på SoMe. Pynter med de kulene jeg VIL pynte med det året, er da voksen dame som selv vet hva jeg vil😅

Anonymkode: 44312...2aa

Da misforsto jeg deg, beklager det :)

Da du skrev "sølv og hvitt var 2017 for meg" trodde jeg du mente at du fulgte den trenden som var da (og som fremdeles er hvis jeg skal tro på alle de annonsene jeg ser for julepynt for tiden).

 

 

Anonymkode: beca4...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden spurte jeg gutten min om det var koselig hjemme etter vi hadde pyntet til jul. 

Han svarte at joa, det var koselig. Men det blir liksom ikke helt jul når det ikke er noe rødt i huset. 💔

Etter dette har vi pyntet med masse rødt. Så utrolig koselig og varmt. Så jo, her er både juletreet og mye annet i rødt. Dyp rød. 😍

Anonymkode: a2ad4...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt , sølv,nisser, pynt jeg har fått og tenker på personene hvert år jeg pynter treet og selvsagt pynt barna har laget oppigjennom årene:) 

Anonymkode: 31b5d...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som alltid sølv, blått, gull, hvitt, grønt og rødt på treet. Pluss noen nisser, snømenn, kurver og glitter. Treet skal være rotete, fargerikt og bittelitte stygt. Da er det jul.

Anonymkode: 97dc6...f8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...