Gå til innhold

Jeg har fått lang rumpe. Hvordan få den høyere opp uten å måtte gå på treningssenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjør øvelser hjemme, gå bakker, kjøp deg romaskin... mye du kan gjøre, men du må jo uansett ta deg tid til å trene.

Anonymkode: b6ba8...d41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gjør øvelser hjemme, gå bakker, kjøp deg romaskin... mye du kan gjøre, men du må jo uansett ta deg tid til å trene.

Anonymkode: b6ba8...d41

Jada, det kan jeg ta meg tid til. Det er mer det peset med å bruke tid på å dra til et treningssenter. Ikke liker jeg så godt å trene sånn foran andre, heller.

Hvilke øvelser er mest effektive hjemme? 

Jeg har en aktiv jobb og holder meg i grunnen greit for alderen, så jeg fikk litt sjokk da jeg så meg selv i profil i speilet og rumpa var så langt ned 👀 

Ts

Anonymkode: 193c3...e25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Donkey kicks med strikk 

Anonymkode: 20d37...b59

*googler* 

ts

Anonymkode: 193c3...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/21/2023 at 1:06 AM, AnonymBruker said:

Gjør øvelser hjemme, gå bakker, kjøp deg romaskin... mye du kan gjøre, men du må jo uansett ta deg tid til å trene.

Anonymkode: b6ba8...d41

Hvordan mener du at en romaskin skal bygge rumpemuskulatur?

TS, for å få en mer "spretten" rumpe må du trene rumpemuskulaturen. Du kan gjøre øvelser hjemme. Kjøp manualer og kettlebells. Tren knebøy, hip thrust, utfall-varianter, markløft, bulgarsk splittbøy. Du må sannsynligvis trene med flere reps hjemme enn på gymmet, da det kan være vanskelig å øke i belastning hjemme (avhengig av hva slags utstyr man har). En måte å gjøre det tyngre på er å senke tempoet. F.eks. sakte på vei ned i knebøy. Evt gjøre veldig mange reps til failure. Du må belaste muskulaturen tilstrekkelig. Tren rumpa 2-3 ganger i uka, spis nok proteiner, så bør du merke en forskjell - men det tar lang tid! Det viktigste er å ha kontinuitet. 

Er du usikker på hvordan øvelsene utføres kan du søke på Youtube. Generelt finnes det veldig mye informasjon på youtube om hvordan man utfører øvelser. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan velge mellom gaffateip eller å akseptere at kroppen din er fin selv om den ikke er 20 år. 

Anonymkode: b6ca8...f01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (47 minutter siden):

At man ikke har tid,er verdens dårligste unnskyldning for ikke å gidde å trene.

Hvor mange barn har du i skolepliktig alder, og hvor mange % stilling jobber du? 

Anonymkode: 193c3...e25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 19.24):

Hvor mange barn har du i skolepliktig alder, og hvor mange % stilling jobber du? 

Anonymkode: 193c3...e25

Hva har det med saken å gjøre? :klo:

Anonymkode: 726d1...a30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (På 26.12.2023 den 18.37):

At man ikke har tid,er verdens dårligste unnskyldning for ikke å gidde å trene.

Og det er vel kanskje akkurat derfor TS spør etter hva/hvordan trene? :klo:

At man sliter med å få tid til treningssenter er ikke akkurat det samme som at man ikke gidder trene i det hele tatt, det er fullt mulig trene uten å dra på treningssenter...

Anonymkode: 867ae...e22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...