Gå til innhold

KG på delt skjerm i Teams-møte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan hadde du reagert hvis du delte skjerm i et teams-møte med jobben, og idet du skriver inn noe i adressefeltet som begynner på f, kommer "forum.kvinneguiden" med en liste over alle de siste trådene du har vært inne opp, for all to see. Tråder om swingers, svigermor, Ronja, sjefen er en dust, you name it. Hvilke tråder hadde kommet opp hos deg, og hvordan ville du selv og kollegene reagert? 

Anonymkode: 605d8...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er grunnen til at jeg aldri bruker jobb-pc til annet enn jobbgreier. Sjekker ikke nrk.no en gang. Kun fagsystemene. Skal jeg sjekke noe privat bruker jeg mobilen min.

Hvordan jeg hadde reagert? Ville følt meg veldig avslørt.

Anonymkode: de86a...6e3

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig ikke sett det skje, men kom på tanken siden jeg har sett diverse annet komme opp. Folk har mange morsomme favorittfaner de ikke tenker på at de deler med andre også. 😅

Anonymkode: 605d8...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg var arbeidsgiver hadde det blitt sparken på dagen. Kan ikke ha folk som vanker på farlige, antistatlige høyreekstreme nettforum, spesielt i arbeidstiden som ansatte. 

Anonymkode: 7a115...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jobb-PC er kun til jobb, og til kriseinnlogging i bank eller helsetjenester om det absolutt ikke går på telefonen, så det hadde aldri skjedd. Går ikke engang inn på VG fra jobb-PC-en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mye «dødtid» på jobb hvor jeg surfer mens jobber pågår, men jeg bruker en browser til private ting (og på den har jeg også logget på med to kontoer i krisetilfelle) og en browser til jobbting.  

Jeg har to skjermer og gjerne 4 vinduer for ulike program oppe samtidig for å kunne følge med på alt. Mens noen tar ørten kaffepauser, så tar jeg små surfepauser.  Jeg er ikke mindre effektiv.

Anonymkode: 52236...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 12.46):

Dette er grunnen til at jeg aldri bruker jobb-pc til annet enn jobbgreier. Sjekker ikke nrk.no en gang. Kun fagsystemene. Skal jeg sjekke noe privat bruker jeg mobilen min.

Hvordan jeg hadde reagert? Ville følt meg veldig avslørt.

Anonymkode: de86a...6e3

Dette er veldig lurt. Jeg har sjekket mail (Gmail) på jobb-PCen, og da er den koblet opp mot min bruker. Så hvis jeg har vært i en nettbutikk på min mobiltelefon, så ser jeg mer reklame fra den nettbutikken når jeg eksempelvis er inne på vg.no på jobb-PCen. Så man må virkelig være forsiktig.

Vi har +abonnement på nettaviser gjennom jobben, og det forventes at man holder seg litt oppdatert. Så derfor er det naturlig å lese nettaviser på jobb-PC.

Jeg deler ofte skjerm i teams-møter, men har som regel forberedt meg godt ved å ha de tingene jeg skal vise klart på den ene skjermen. Har jobb-e-posten liggende på den andre skjermen, så hvis jeg skal søke opp en e-post, så ser ikke møtet den før jeg drar den over til "møte-skjermen".

Anonymkode: f9e22...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Om jeg var arbeidsgiver hadde det blitt sparken på dagen. Kan ikke ha folk som vanker på farlige, antistatlige høyreekstreme nettforum, spesielt i arbeidstiden som ansatte. 

Anonymkode: 7a115...0bf

Vi får pc fra jobben som vi også kan bruke privat, så det trenger ikke ha vært i arbeidstiden. Men kg er pinlig uansett da 😅

Anonymkode: 605d8...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 12.43):

Hvordan hadde du reagert hvis du delte skjerm i et teams-møte med jobben, og idet du skriver inn noe i adressefeltet som begynner på f, kommer "forum.kvinneguiden" med en liste over alle de siste trådene du har vært inne opp, for all to see. Tråder om swingers, svigermor, Ronja, sjefen er en dust, you name it. Hvilke tråder hadde kommet opp hos deg, og hvordan ville du selv og kollegene reagert? 

Anonymkode: 605d8...6dc

Ronja🥰

Anonymkode: 3fd6b...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...