Gå til innhold

Når begynte dere å føle dere gamle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Peggy-Lovise said:

Åååå Majka 😍 Det var såå spennende! Tipper jeg så det i 1983. Da var jeg 6 år. 

Så koselig - jeg så også serien i 1983 (sendt på søndager), og etterpå var det danseakrobatene i "Fame"; man kan få et gjensyn med Majka med norsk tekst på YouTube:

https://www.youtube.com/playlist?list=PL-k_bjb6negQ-9WGaqmQeHxGSz69VBCaU

Anonymkode: 07e86...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker Majka og elsket den serien, og «den vita stenen» og en rekke andre serier fra 70- og 80-tallet. Er altså oppunder 50, men har de siste par årene trent meg opp til å løpe maraton, og er friskere og i bedre form enn noen gang. Leser masse bøker på flere språk, det holder hjernen ung. Har riktignok lesebriller. Vi har akkurat kjøpt hus, og gleder oss til de neste 50 årene der. Gammel? Nei, overhodet ikke!

Anonymkode: f2ef5...098

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg gammel når ...

...jeg kommer over hit-listene og ikke kjenner til artistene som er "best" akkurat nå og generelt ikke er oppdatert på de nyeste artistene, bandene og platene. Kommer selvsagt over en og annen ny sang jeg liker, men henger nok ikke helt med i tiden her altså og foretrekker liksom å spille musikk jeg vet jeg liker fremfor å utforske nye greier

...der kommer en ny app eller en ny teknisk løsning å sette seg inn i. Der jeg tidligere tenkte det var spennende, er det nå bare er ork (typ ny bank-ID på app istedenfor den gamle løsningen med mobil, og før det igjen; bankbrikke, ny strømmetjeneste, ny betalingsløsning osv)

... Jeg lar meg irritere over feil grammatikk, dårlig språk og bruk av engelsk i norsk dagligtale

... Jeg er rundt småunger og noe skjer og jeg tenker at "hvor er de voksne?" for så å innse at det er meg.

Og jeg er "bare" 35 ... Innen jeg faktisk er gammel vil jeg vel følge meg som en fossil

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Blir snart 37. Begynte liksom å føle på det da jeg ble 36. Nærmere 40 enn 30.

Anonymkode: e0b29...e42

Ved 35 begynte det. 37 år avar det full krise. Føler veldig på at dersom jeg blir 74 år så er jeg halvveis i livet. Driver med deprimerende nedtellinger nesten daglig. Hadde det slik da jeg fyllte 25 også så jeg vet det får over, men er vemodig å tenke på at det blir mindre og mindre tid😥

Anonymkode: 82d04...f00

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen snudde eg meg i senga og strakk eit eller anna i nakken. AU! 

Eg vart altså skada av å ligge i senga.

K36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er 36 og føler meg ikke gammel, og kjenner meg ikke igjen når andre på min alder skal påpeke hvor "gamle og slitne" vi er. Jeg er småbarnsmor med ca. 30 år igjen av arbeidslivet, potensielt 50+- år igjen av selve livet - det er litt tidlig å bli gammel allerede nå🤔Jeg er nok mer rolig og fornuftig nå enn for 15 år siden, men det er bare deilig😄

Anonymkode: 89ee1...40e

Helt enig. Jeg er også 36 og føler meg 100% nøyaktig slik som jeg gjorde da jeg var 20. Kanskje litt bedre t.o.m. Føler jeg er mindre sliten enn da jeg var yngre.

Legen min sier det er stor sannsynlighet for at jeg kommer i overgangsalderen tidligere enn gjennomsnittet så spent på hva jeg sier om 10 år. Får nyte det mens jeg kan. 😛

Anonymkode: dc09f...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mentalt er jeg en gammel sjel, men fysisk er jeg 33, og jeg kjenner ikke på det i det hele tatt. Min bror og svigerinne er ett og to år yngre, og kjenner visstnok på det. De er i god form, trener og går mye turer. Jeg er i elendig form, både overvektig og i stillestittende jobb, og rolig livsstil. Ei venninne kjente det da hun ble 40, ei annen er 45 og kjenner ingenting til det. På sistnevnte er det veldig synlig hvor gammel hun er, faktisk kunne hun nærmet seg 60 basert på utseendet, men hun kjenner ikke fysisk på det. Mi mor kjente på det da hun bikket 56. Plutselig var det tyngre enn normalt å komme seg ned på kne for å leke med barnebarna, har hun sagt.

Anonymkode: 4b3fe...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...