Gå til innhold

Når begynte dere å føle dere gamle?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg ikke gammel men begynner å føle meg modnere og visere, at jeg har en viss tyngde. At jeg ikke bryr meg så mye om hva andre mener og er trygg i meg selv og så er jeg ikke fastgrodd livet er spennende. Er 38 år. Å få barn gjorde at jeg ble mer moden.

Anonymkode: 0aa5f...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i 40-årene og føler meg ikke så gammel enda fysisk men har merket at jeg "kulturelt" har lite til felles med unge folk på jobb og i slike situasjoner

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg eldre nå når jeg er over 30. Det skyldes bla av at jeg har lagt på meg og begynner å få rynker og enda tynnere hår. Det er en sorg. 

Anonymkode: 3c463...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks 40 og føler meg ikke gammel! Jeg er glad for at jeg er voksen nok til p ha vettet med meg, og ung nok til å henge litt med i tiden.  
Bestemoren min var 40 da jeg ble født. Hun var gammel da.. Men ikke jeg!

Anonymkode: daad1...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte å kjenne på det da jeg i bilen skrudde opp lyden på nyhetene og skrudde ned igjen etterpå 🥴 Jeg var da 33 år, det er noen år siden 😅

Anonymkode: 17d23...d3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Føler meg eldre nå når jeg er over 30. Det skyldes bla av at jeg har lagt på meg og begynner å få rynker og enda tynnere hår. Det er en sorg. 

Anonymkode: 3c463...050

29-30 var noe drit. Sår gror senere, er mer trøtt, mørk under øynene og mer permanente rynker osv.

Anonymkode: 2dbb8...02f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da jeg ble kronisk syk i starten av 40-årene. Etter mange år irriterer jeg meg fortsatt over hvor lang tid ting tar, ting jeg ikke klarer osv. Skulle gjerne ha tatt meg en fest, men klarer ikke det, og drikker ikke alkohol lenger 🙃. Ellers ser det greit ut. Normalvektig, fin hud, tykt og fint hår osv. Tar stort sett godt vare på hud, sminker meg pent osv. Men merker at jeg sær mye verre ut på en dårlig dag enn jeg gjorde før. Vanskeligere å kamuflere dårlig form.

Anonymkode: fd903...17d

Samme her. Følte meg akkurat så ung som jeg ville være frem til jeg ble syk når jeg var Just passert 40.

Anonymkode: 41b54...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, sånn ved 38. Er 40 nå og kjenner at kroppen begynner å forandre seg hormonellt. Blir nok en tidelig overgangsalder på meg. 

Anonymkode: f28e6...60d

Samme her 

Anonymkode: d54e7...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte en tur på legevakta bare noen dager etter 41-årsdagen min. Legen måtte ringe en avdeling på sykehuset for å høre hva han skulle gjøre. Legen sa blabla kvinne 41 år blabla, og der gikk det virkelig opp for meg at jeg var i 40-årene 😜

Og lite får meg til å føle meg så gammel som at jevnaldrende jeg gikk på videregående sammen med (det er jo bare tre-fire år siden jeg var ferdig der?🙈) har begynt å få barnebarn 😆😂

Er snart 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endo skrev (1 time siden):

Når jeg merket jeg sa "aaah" når jeg skal opp fra stolen. Da fant jeg ut jeg er gammel. 

Gjort det siden jeg var 22 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merket det da jeg ble syk som 40-åring.

Kjenner det i ledd og kropp, og som en annen her skriver tar det lenger tid å sminke meg og se bra ut enn før. 
Blir veldig sliten av jobb, fysisk sliten på en annen måte enn før. 

Anonymkode: dd350...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 48, i overgangsalder og føler meg voksen, men ikke gammel. Jeg har tenåringsbarn, de hjelper meg å holde meg ung til sinns.

Deltok i et løp med jobb der jeg var eldste deltager men kom på andre plass (av kollegaer av begge kjønn). Det var deilig å knuse menn i tidlig 30-årene. 😊 

Anonymkode: 9fefe...d85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De som så serien om Majka på NRK i 1983 er eldgamle - da var det gått 38 år siden 1945, noe som virket som steinalderen for dem som var barn og unge den gang.

Går man 38 år tilbake fra idag, kommer man til 1985; det vil si at de som husker Bobbysocks vinne Eurovision er like gamle som de som husket slutten på annen verdenskrig i 1983.

Enda verre er det for dem som så Majka i 1979; da var det gått 34 år siden 1945 - altså som 1989 sett med våre øyne.

Deprimerende å tenke på, men slik er livet; de som husker Majka, jenta fra verdensrommet, er virkelig gamle.

Anonymkode: 07e86...d34

Åååå Majka 😍 Det var såå spennende! Tipper jeg så det i 1983. Da var jeg 6 år. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 27, vært gjenom så mye dritt fra jeg var en liten unge og til nå, at jeg nå føler meg som en utslitt 73 åring. 

Anonymkode: 6bd4a...076

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...