Gå til innhold

Dere som er pro-palestina

mocca1

Anbefalte innlegg

Bacteria skrev (41 minutter siden):

Fint om du kan anbefale en. Fant ikke vin fra Israel sist jeg var på polet. Står den under et annet land eller er umerket? 🤷‍♀️

Tror sannelig jeg må innom polet jeg og, selv om jeg er avholds. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bacteria skrev (5 timer siden):

Ikke meg du spurte, men H*** oppnådde akkurat det de ville, det er det vi ser utspille seg nå. 
De driter i egne sivile, bare de kan diskreditere Israel. 
De ønsket og forutså at Israel kom til å slå knallhardt tilbake mot festningen/barnehagen på Gaza. 
Hamas har all skyld for det som skjer på Gaza nå. 
De holder 2,2 mill palestinere og et uvisst antall (ca 100?) israelske gisler. 

Blir for enkelt å påstå at Hamas er skyld i alt på Gaza nå, eller unnskylde seg med det. Israel får Russland til å fremstå som engler. Tror ikke de fleste av oss kan eller vil erkjenne flere av tingene Israel gjør i denne krigen, men vi kan forstå at de gikk til krig og ser derfor til siden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghostwalker skrev (10 minutter siden):

Blir for enkelt å påstå at Hamas er skyld i alt på Gaza nå,

Hvorfor?

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (1 time siden):

Fint om du kan anbefale en. Fant ikke vin fra Israel sist jeg var på polet. Står den under et annet land eller er umerket? 🤷‍♀️

Blir vanskelig, drikker ikke vin og det er vel muligens ikke lov med alkohol reklame her...

Var innom vinmonopolet, men det var en begredelig opplevelse. De hadde kun en type israelsk rødvin inne, men man kunne bestille så jeg kjøpte ett par flasker og la inn bestilling på diverse made in Israel. Skulle få beskjed når det kommer, passet også på å høylytt fortelle hvor jeg så reklamen og fant inspirasjon til shoppingen 🍾🛒

EDIT: Glemte det, spurte de som jobber der og de hjalp til med å finne.

Endret av jordy
la til mer
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rarm said:

Tror sannelig jeg må innom polet jeg og, selv om jeg er avholds. 

Sjekket just nu….Det er mye utsolgt… i den høyeste og laveste prisklassen ser det ut til å være temmelig ribbet. Er nok mange på solidaritetshandling nå 😀

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mio.Sol skrev (16 timer siden):

Jeg støtter ikke vold mot noen. Men jeg støtter ikke-voldelige demonstrasjoner. Jeg har også null respekt for mennesker som velger å jobbe for firmaer som Zara og Starbucks som finansierer drap av sivile. Men det betyr ikke at jeg ville spyttet på de eller blitt voldelig. Jeg bare boikotter.

Jeg mener at alle mennesker er like mye verdt og har like mye rett til å leve. Helt uavhengig av religion, hudfarge eller etnisitet. Min mening er at Israel og Usa er de største terroristene. De går til krig mot land for økonomisk vinning, og skylder på terrorisme. Men hvem er det egentlig som har drept flest her? I tillegg har det vært disse to landene som har startet. Mennesker må lære seg å respektere landegrenser og ikke gå til krig over olje.. 

Også jøder i Israel?

For det mener ikke Hamas 

Bacteria skrev (15 timer siden):

De hadde ikke noe sympati 7/10 heller. 
Propal tok om kvelden 7/10 fram flagga sine og begynte å marsjere i gatene. 
Mens hun lederen i PK sto og jubla og snakka om «brutt ut av buret». 

Det er nettopp denne manglende sympatien som har ført til at jeg holder med Israel. 
Jeg ble rasende forbanna, og er det fortsatt. 

Bare tull å påstå at Israel hadde sympati,  demonstrasjonene mot israel begynte før Hamas hadde sluttet å massakrert sivile, mens sivile i Gaza jublet over gislene som ble slept inn i Gaza 

Sirisiri10 skrev (14 timer siden):

Du vil at jeg skal sitte å se på at de binder fast en familie og setter fyr på de? Seriøst? Jo, det er respektløst så det holder. 

Og hvis dette er ekte, burde det på ingen måte være vanskelig å finne kilder på verifisering av dette. 

Jeg synes at du skal gå inn og  se selv på linkene hvis du tviler på om det er ekte

Endret av Topsi
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal også innom polet, når jeg får lønn. Anti-israelske aktivister skal ikke få bestemme hva jeg skal kunne kjøpe

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, det grusomme som skjedde 7/10 kommer til å komme ut. Og det kommer til å være veldokumentert. Gisler og øyevitner har begynt å snakke, og dokumentasjon og rapporter utarbeides av et seriøst og høyteknologisk folk. 
Så dere som lurer på om folk virkelig ble brent og voldtatt kommer til å få det ettertrykkelig bekreftet. Vær sikre på det. 
Jødene er ikke mer interessert av å lide i stillhet enn palestinerne. 
NRK tror de kan stoppe folk fra å vite ved bla å ikke sende dokumentaren fra NOVA-massakren, dette er ikke en strategi som vil fungere på sikt. 
De som helst ser at dette ikke kommer ut vil trenge litt av et røykteppe, for å si det slik. 

Forhåpentligvis kommer vi til å få vite mer om hva som eg skjer på Gaza også, skjønt jeg tviler. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Bacteria said:

Det er nettopp denne manglende sympatien som har ført til at jeg holder med Israel. 
Jeg ble rasende forbanna, og er det fortsatt. 

Samme her ! Jeg ser på folk på en forskjellig (verre) måte etter dette.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, FryNor said:

Hva med det som skjedde 1312 år før 1948?, altså når muslimene invaderte Judea og bygde en moske på Jødenes helligste sted Tempelhøyden?.

Etter den gangen så har det gått slag i slag og jødene har blitt forfulgt og fordrevet fra alle land der islam spredde seg, det nytter ikke å diskutere denne konflikten uten å ta med de aller viktigste aspektene som er religion og historie.

Hva er det med denne trangen til å overse religion, historie og fakta?.

Er det kunnskapsløshet eller er det fordi at akkurat dette passer dårlig i mantraet til den delen av pro-palestina gjengen som ikke er muslimer?.

Det kommer ALDRI til å bli fred i dette geografiske området så lenge radikale muslimer tror at de har et historisk krav på jødenes hellige steder.

👍🤙👍TAKK for å si akkurat hva jeg tenker, bare på en bedre måte

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Mio.Sol said:

Angående økonomisk vinning er det blant annet gjort funn av olje og gass. Det er over hele internett, du finner det ved et raskt Google søk. 

Jeg fant denne:

https://today.lorientlejour.com/article/1357621/gas-at-stake-in-gaza-why-this-theory-doesnt-hold-true.html

5 hours ago, jordy said:

Dette var starten på denne tråden... 

For å veie opp mot en annen kampanje, boikott-kampanjen (bortsett fra mobiltelefoner som visstnok ikke er like viktig å boikotte) så skal jeg dra og kjøpe israelsk vin selv om jeg ikke drikker det selv. Kan være fine gaver og jeg visste ikke at Israel produserer vin, så stor takk til SV-politikeren fra Tromsø som gjorde meg oppmerksom på det 👍

Vil kaste israelsk vin ut av polhyllene: – Ett sted må vi begynne for å få slutt på lidelsene (vg.no)

Dette er vel noe lignende som det som kalles "Streisand-effekten": når noen prøver å skjule noe, men ender opp med å gi det mer oppmerksomhet i stedet. I dette tilfellet: noen prøver å delegitimere noe, men forårsaker i stedet mer interesse.

Her er mer - de som vil kan gjerne prøve å klare seg i vår digitale tid uten Intel:

GAOBAO-XwAAhJvt.jpg.93b0087f62405030d0ce5012c069629e.jpg

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ichiko said:

Jeg fant denne:

https://today.lorientlejour.com/article/1357621/gas-at-stake-in-gaza-why-this-theory-doesnt-hold-true.html

Dette er vel noe lignende som det som kalles "Streisand-effekten": når noen prøver å skjule noe, men ender opp med å gi det mer oppmerksomhet i stedet. I dette tilfellet: noen prøver å delegitimere noe, men forårsaker i stedet mer interesse.

Her er mer - de som vil kan gjerne prøve å klare seg i vår digitale tid uten Intel:

LOOOOOOOOOL !! En del muslimer og pro-Palestina må reve av seg håret i Frankrike, Nutella er en must for de fleste barna. Det var til og med slåsskamper i Frankrike butikker når Nutella var på super tilbud 😅

Endret av NatNat
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, NatNat said:

LOOOOOOOOOL !! En del muslimer må reve av seg håret i Frankrike, Nutella er en must for de fleste barna. Det var til og med slåsskamper i Frankrike butikker når Nutella var på super tilbud 😅

Mens Adidas og Nike er et must for ungdommer som vil være tøffe; Burger King og McDonald's er populært hos store og små.

Endret av Ichiko
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Ichiko said:

Mens Adidas og Nike er et must for ungdommer som vil være tøffe.

ja, uten å snakke om Pepsi og Coke ! og Intel, ha ha ha 😆

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (18 minutter siden):

Selektiv boikott, man "boikotter" det man ikke bruker sånn som Lloyds Bank og Rolo 🤭

Det er så komisk med Disney på den lista, og ikke minst Adidas. Hamas boikotter jo ikke Adidas, det er jo standard utstyr når de styler seg med det grønne hårbåndet.

Kommer ikke over han som skulle boikotte tilbake og brukte uker på å etterlyse noe å boikotte, men endte opp med NIX & NADA 😂 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Ichiko said:

Mens Adidas og Nike er et must for ungdommer som vil være tøffe; Burger King og McDonald's er populært hos store og små.

omg, Mc Do er på lista også ! De kan bare glemme boycotten, tror jeg

Endret av NatNat
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
NatNat skrev (1 minutt siden):

omg, Mc Do er på lista også ! De kan bare glemme boycotten, tror jeg !

Ja og som Ichiko skriver om, den lista kan brukes motsatt.

Trenger jeg noe så kommer jeg til å sjekke den lista for å finne riktig leverandør 👍

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jordy said:

Trenger jeg noe så kommer jeg til å sjekke den lista for å finne riktig leverandør 👍

ha ha, jeg også, men jeg merker at jeg bruker mange av disse produkter allerede.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, jordy said:

bare for gøy !! 00.51 😅

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jordy said:

Selektiv boikott, man "boikotter" det man ikke bruker sånn som Lloyds Bank og Rolo 🤭

Det er så komisk med Disney på den lista, og ikke minst Adidas. Hamas boikotter jo ikke Adidas, det er jo standard utstyr når de styler seg med det grønne hårbåndet.

Kommer ikke over han som skulle boikotte tilbake og brukte uker på å etterlyse noe å boikotte, men endte opp med NIX & NADA 😂 

Tenk hva som skjer hvis Israel boikotter Norge? Høyteknologisk utstyr utgjør om lag 50% av den israelske eksporten til Norge. Frukt og grønnsaker utgjør omtrent 20%, i følge Norgesportalen.

Her er en gammel kjenning som ville boikotte avocado - sånn gikk det:

Mads-Gilbert-avokado-1-1024x668.thumb.png.1e46646f451422545eba26b66c3ee4d8.png

1 minutt siden, NatNat said:

omg, Mc Do er på lista også ! De kan bare glemme boycotten, tror jeg !

Neeei, må jo ofre noe for "saken"!

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...