Gå til innhold

Hvilken te er best å drikke når man vil ned i vekt og styrke kroppen?


Kompis2

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg en te jeg kan drikke av i løpet av dagen som om den var en "slanke te" - dvs jeg vil lure meg selv til å tro at den hjelper, selv om den (kanskje) ikke gjør det. Finnes ikke, sier du, men det handler om å finne noe man vil tro på.

Spiser egentlig sunt, grønnsaker, lager mat fra bunn, bruker fisk og kylling. Grunnen til vektøkning er at  jeg må ta medisiner pga  kreft (2015 og 2020). Lagt på meg av medisinene og kjemper for å ikke gå opp mer, har økt vekten med minst  20 kilo.  

Derfor søker jeg en te, som kan hjelpe mot bla søtsug, og ellers øker helsen. Helst fra helsekost butikk. Har krom tabletter og magnesium fra før. Men jeg vil gjerne ha noe annet enn en tablett, så derfor søker jeg en te eller annen drikke. 

Hvilken te anbefaler du, for å bedre kropp og helse? 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Kompis2 said:

Jeg ønsker meg en te jeg kan drikke av i løpet av dagen som om den var en "slanke te" - dvs jeg vil lure meg selv til å tro at den hjelper, selv om den (kanskje) ikke gjør det. Finnes ikke, sier du, men det handler om å finne noe man vil tro på.

Spiser egentlig sunt, grønnsaker, lager mat fra bunn, bruker fisk og kylling. Grunnen til vektøkning er at  jeg må ta medisiner pga  kreft (2015 og 2020). Lagt på meg av medisinene og kjemper for å ikke gå opp mer, har økt vekten med minst  20 kilo.  

Derfor søker jeg en te, som kan hjelpe mot bla søtsug, og ellers øker helsen. Helst fra helsekost butikk. Har krom tabletter og magnesium fra før. Men jeg vil gjerne ha noe annet enn en tablett, så derfor søker jeg en te eller annen drikke. 

Hvilken te anbefaler du, for å bedre kropp og helse? 

Hvilke som helst sukkerfri te. Helse-te er bare en ny måte å lure penger ut av folk. Reklamer med menn i frakk betyr ikke at det reparerer helsa. Så lenge du ikke har påvist mangel over blodprøve har det ingen hensikt å hive innpå tilskudd. 

Men en god sukkerfri te kan få deg til å føle deg mett, som kan gjøre det lettere å la være å spise 

Endret av AndreaJohan
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker teene fra yogi. F.eks women's balance. Ellers anbefaler jeg på det sterkeste intermitterende fasting. Personlig spiser jeg ikke mellom kl 21 og kl 11:30. Det var en kamp til å begynne med og jeg var ekstremt sulten før lunsj, men nå er det lett som en plett og jeg blir nå faktisk dårlig i magen de dagene jeg spiser frokost! Det er mye lettere å holde seg innenfor en kaloriramme hvis du har ett mindre måltid å fordele kaloriene på.

Anonymkode: be3cb...be6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanke-te/forbrennings te bør unngås av kvinner. Det roter til stoffskiftet. Ei som er sykepleier fortalte meg dette.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis2 skrev (15 minutter siden):

Jeg ønsker meg en te jeg kan drikke av i løpet av dagen som om den var en "slanke te" - dvs jeg vil lure meg selv til å tro at den hjelper, selv om den (kanskje) ikke gjør det. Finnes ikke, sier du, men det handler om å finne noe man vil tro på.

Spiser egentlig sunt, grønnsaker, lager mat fra bunn, bruker fisk og kylling. Grunnen til vektøkning er at  jeg må ta medisiner pga  kreft (2015 og 2020). Lagt på meg av medisinene og kjemper for å ikke gå opp mer, har økt vekten med minst  20 kilo.  

Derfor søker jeg en te, som kan hjelpe mot bla søtsug, og ellers øker helsen. Helst fra helsekost butikk. Har krom tabletter og magnesium fra før. Men jeg vil gjerne ha noe annet enn en tablett, så derfor søker jeg en te eller annen drikke. 

Hvilken te anbefaler du, for å bedre kropp og helse? 

Du blir ikke slank av te vet du, du må brenne flere kalorier en du spiser, helst i en kombinasjon av trening og endring av kosthold. Å tro på sånne lettvinne løsninger er grunne til at helsekostbutikker går med overskudd. Drikk whatever te du vil, spis riktig og unn deg noe en gang i uken, så du ikke sprekker helt. Sakte, men sikkert så får du kontroll på søtsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker grønn te hver dag 3 kopper på morran og et par før klokka 12.

    Det er vel ganske kjent konsensus og tilogmed noen studier på vektreduksjon med den.

   Bare ikke dtikk for sent på kvelden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis2 skrev (23 minutter siden):

Jeg ønsker meg en te jeg kan drikke av i løpet av dagen som om den var en "slanke te" - dvs jeg vil lure meg selv til å tro at den hjelper, selv om den (kanskje) ikke gjør det. Finnes ikke, sier du, men det handler om å finne noe man vil tro på.

Spiser egentlig sunt, grønnsaker, lager mat fra bunn, bruker fisk og kylling. Grunnen til vektøkning er at  jeg må ta medisiner pga  kreft (2015 og 2020). Lagt på meg av medisinene og kjemper for å ikke gå opp mer, har økt vekten med minst  20 kilo.  

Derfor søker jeg en te, som kan hjelpe mot bla søtsug, og ellers øker helsen. Helst fra helsekost butikk. Har krom tabletter og magnesium fra før. Men jeg vil gjerne ha noe annet enn en tablett, så derfor søker jeg en te eller annen drikke. 

Hvilken te anbefaler du, for å bedre kropp og helse? 

Te er ikke noe slankemiddel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (7 minutter siden):

Du blir ikke slank av te vet du, du må brenne flere kalorier en du spiser, helst i en kombinasjon av trening og endring av kosthold. Å tro på sånne lettvinne løsninger er grunne til at helsekostbutikker går med overskudd. Drikk whatever te du vil, spis riktig og unn deg noe en gang i uken, så du ikke sprekker helt. Sakte, men sikkert så får du kontroll på søtsuget.

Jeg sa vel at jeg vil "lure meg selv" .. eller? Takk for ditt bidrag :)

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke te. Jeg spiser frukt og bær når jeg får lyst på sukker. Det fungerer veldig bra, i tillegg til at jeg får i meg vitaminer, fiber og mineraler.

Teller kalorier og trener 2-3 dager per uke, vekten går stabilt nedover.

 

Anonymkode: 1aeb0...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønn te er vanndrivende, og den på Rema1000 med sitrongress er nydelig. Te gir en tilfredstillende følelse i magen, og å sitte med en varm kopp gir ro. Jeg har klart å holde søtsuget i sjakk ved hjelp av te, så man kan absolutt «lure» seg selv!🥰 

Anonymkode: 70cdf...cec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogi har som nevnt en (eller to), og clipper som de blant annet har på Rema mener jeg også har hatt en. Hvor godt de funker er vel annen sak. (Smakt en blåbær, og en karamell «slim tea» fra Yogi, men usikker på om de er å få tak i når jeg lette på nett. Begge husker jeg som ok i smaken da, men husker ikke detaljer.) Det finnes også ørten typer te med fokus på «detox» og «cleansing».


Det jeg føler er at om jeg velger en te med masse smak, i en stor kopp, så kan jeg sitte å kose meg med den og ha mindre lyst til annet. Så finner du en te du liker, eller flere å variere med så fyller du jo på med væske, og kanskje tar litt søtsug også. 

Her går det en del av mango/jordbær-te om dagen i en 4,5dl stor kopp. Drikker ikke den nær leggetid kan du si 🤣 Er generelt glad i jordbærte om dagen, men det varierer litt. London fruit & herb company som selges på helsekost er fruktte uten koffein. Strawberry vanilla, og den med fersken er mine favoritter da. Grønn te er også en favoritt her. Går mye i mint, men har også en veldig god en med smak av rabarbrakrem i løs vekt 😋 

Yogi og Pukka har også mange spennende. Jeg er særlig glad i Pukka sin lakris og kanel. Jeg hadde aldri kjøpt den selv for mange år siden, men smakte hos en venninne og ble frelst. Yogi har god lakriste, og flere med ingefær med futt i seg, om en vil ha mer krydret, men ikke klassisk chai. 

Jeg kunne skrevet en avhandling om te, særlig tidlig en søndagsmorgen, men skal stoppe 🤣🙈 Greia er mer den at finner du en te eller flere som «metter» behovet hvor du gjerne heller ville spist noe fordi du er fysen så vil det hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Liker teene fra yogi. F.eks women's balance. Ellers anbefaler jeg på det sterkeste intermitterende fasting. Personlig spiser jeg ikke mellom kl 21 og kl 11:30. Det var en kamp til å begynne med og jeg var ekstremt sulten før lunsj, men nå er det lett som en plett og jeg blir nå faktisk dårlig i magen de dagene jeg spiser frokost! Det er mye lettere å holde seg innenfor en kaloriramme hvis du har ett mindre måltid å fordele kaloriene på.

Anonymkode: be3cb...be6

Men frokost da?

Anonymkode: 11857...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis2 skrev (10 timer siden):

Jeg ønsker meg en te jeg kan drikke av i løpet av dagen som om den var en "slanke te" - dvs jeg vil lure meg selv til å tro at den hjelper, selv om den (kanskje) ikke gjør det. Finnes ikke, sier du, men det handler om å finne noe man vil tro på.

Spiser egentlig sunt, grønnsaker, lager mat fra bunn, bruker fisk og kylling. Grunnen til vektøkning er at  jeg må ta medisiner pga  kreft (2015 og 2020). Lagt på meg av medisinene og kjemper for å ikke gå opp mer, har økt vekten med minst  20 kilo.  

Derfor søker jeg en te, som kan hjelpe mot bla søtsug, og ellers øker helsen. Helst fra helsekost butikk. Har krom tabletter og magnesium fra før. Men jeg vil gjerne ha noe annet enn en tablett, så derfor søker jeg en te eller annen drikke. 

Hvilken te anbefaler du, for å bedre kropp og helse? 

Jeg benytter sitron og ingefær (skjærer opp og heller over varmt vann i en kopp). 

Anonymkode: 2b99b...d55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men frokost da?

Anonymkode: 11857...f37

Hva mener du? Poenget er å hoppe over frokost. Det er ikke en nødvendighet :)

 

Anonymkode: be3cb...be6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig glad i chai, kjøper både Yogi og Pukka sine. Synes det er noe med den krydderblandingen som føles veldig helsebringende ☺️ ellers drikker jeg kamille-te før leggetid. Jeg er egentlig ikke superfan av smaken, men iallfall greit å ha noe som er koffeinfritt. 

Anonymkode: f41de...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker mye urtete, både fordi det er godt og fordi urter inneholder antioksidanter og vitaminer. Jeg er spesielt glad i peppermyntete, men også kamille-, og nypete. Sistenevnte har mye c-vitaminer i seg. Jeg lager også mye ingefærte, ved å koke opp vann med skiver av ingefær i, deretter for å serveres med sitron og honning. 

Teene du får kjøpt i butikken, som pukka og yogi-te, er kjempegodt men de er tilsatt en del oljer og stoffer som ikke er så bra. Så er det likevel bedre å drikke slike teer sammenliknet med alt annet mulig rart vi spiser og drikker som ikke er sunt 🙂

Anonymkode: c8f64...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosmarin-te. La ei skje tørket rosmarin (jeg bruker rosmarin fra krydderglass) trekke i en kopp kokende vann i 15 minutter. Rosmarin inneholder super-antioksidanten karnosinsyre, som renser cellereseptorer og setter fart i forbrenninga. Tre-fire kopper om dagen. Jeg gikk ned 10 kilo på tre måneder uten å gjøre noen annen forandring enn å drikke rosmarin-te daglig.

Anonymkode: 20118...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...