AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #101 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg roer barnet på andre måter enn med en «propp» i munnen, vurderer hva som er barnets behov når det gråter og responderer på det. ts Anonymkode: 69f16...013 Jeg hadde ingen behov for å gi smokk før jeg fikk barn. Så ikke poenget. Så fikk jeg et barn med kjempestort sugebehov, som igjen førte til dårlig mage. Da ble det veldig behov for smokk, og jeg skjønte hvorfor mange liker det for å roe barna sine. Ikke alle barn er like enkle å roe med andre ting enn suging 24/7. Anonymkode: f5a56...5ab 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #102 Skrevet 17. desember 2023 Haret barn som etterhvert fikk ADHD diagnose. Når han var 2-3 og fikk smokken på kvelden så var det som å skru av en bryter, fra helt vill, til helt rolig sutte på smokk og kose øret sitt. Var utrolig fin måte å roe seg ned for kvelden. Han fikk kvitte seg med smokken mye før lillesøster som i liten grad har hatt behov av smokk. I flere år etter vi kuttet smokken var det veldig slitsomme kvelder før han sovnet og måtte ha selskap. Barn er ulike i sine behov og jeg misliker tanken at alle skal behandles likt utifra noens synspunkt og ideer. Barns evne til selvregulering er veldig ulik og mange barn trenger hjelp til å å lære seg det, samt kontrollere impulser. Anonymkode: d9a7c...47c 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #103 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg roer barnet på andre måter enn med en «propp» i munnen, vurderer hva som er barnets behov når det gråter og responderer på det. ts Anonymkode: 69f16...013 Dette er DITT barn, du kjenner ikke alle andre barn. Hva ville du gjort om du hadde flere barn ? Hva gjør du når du lager middag, må vaske eller fikse noe ? Anonymkode: d9a7c...47c 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #104 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg synes bruk av smokk på babyer er bare en lettvint løsning for at foreldrene skal slippe hyl og gråt. Jeg skjønner ikke at fagfolk i større grad fraråder bruk av smokk. Ingen av mine barn har brukt det, og det har gått helt fint. Jeg har i større grad måttet roe barnet ved bruk av nærhet, oppmerksomhet og amming, men det er for slitsomt for mange kanskje? Anonymkode: 69f16...013 Jeg ser du skriver at du skriver bastant for å få i gang diskusjon, men svarer likevel på ditt bastante utsagn. Jeg roet barnet ved bruk av nærhet, oppmerksomhet og amming også, men smokken var en ganske fin løsning for å få til soving som ikke ble avbrutt av gulping. Det betyr ikke at han ikke fikk nærhet. Han lå ikke alene i ei seng/vogn og sov før han var nærmere året, men smokken gjorde at jeg fikk sove jeg også. Anonymkode: 5ccc8...a08 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #105 Skrevet 17. desember 2023 Denne tråden er opprettet av den enkle grunn at TS vil informere oss om at hun er den beste og fornuftigste moren av oss alle. Vi andre har ikke knekt koden og er mere som en saueflokk tydeligvis 😂😂 Jeg vet bare at livet kan gi større utfordringer senere i barnas oppvekst enn en skarve smokk. Selv i de beste familier kan det oppstå utfordringer med barna, gjerne under ungdomstiden. Jeg tror at de foreldrene som er minst fordømmende, og har evnen til å være inkluderende er dem som klarer utfordringene best. En må før eller senere klive ned fra sin høye hest, TS … Anonymkode: 74921...a4d 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #106 Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jaja, det er vel kanskje sånn at det er greit at barnet kan få andre problemer så lenge det er i live. Det her er jo greit å leve med: · Overlappende tenner · Underutviklet kjeve, skjev neseskillevegg · Snorking · Kjevesmerter/kjevedysfunskjon · Bihulebetennelse · Hode og nakkesmerter · Tidlige rynker · Tilbakefall av kjeveortopedisk behandling · «langt fjes» · Smilende tannkjøtt · Enurese (sengevæting) · Økt risiko for slag/hjerteproblemer · Allergier · Øreinfeksjoner · ADHD-lignende symptomer · Obstruktiv søvnapne, UARS · Problemer med visdomstennene Anonymkode: fca8b...1f1 Oh, lord.. Dette er bare tull!🙈😂 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg roer barnet på andre måter enn med en «propp» i munnen, vurderer hva som er barnets behov når det gråter og responderer på det. ts Anonymkode: 69f16...013 I et annet innlegg skriver du at det ikke er noe farlig med gråt?🤷♀️ Jeg legger også merke til at du ikke svarer på div argumenter? Du gjentar kun deg selv, der du i bunn og grunn sier at du gjør det riktig, at de som gjør det på en annen måte gjør feil, og egentlig forteller alle dem at dem ikke bryr seg nok og ikke gjør nok for barna sine. Hvordan kan du da si at du vil ha refleksjon og diskusjon rundt temaet? Anonymkode: aa6e8...641 2
Mandagsunge Skrevet 17. desember 2023 #107 Skrevet 17. desember 2023 Dei fekk vel ungene til å suge på tommelen. Dei eldste kjente smokkane er for øvreg tre tusan år gamle.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #108 Skrevet 17. desember 2023 Må si meg enig. Mine barn har aldri brukt smokk. Før jeg fikk barn la jeg merke til at tantebarn og venners barn gikk rundt med smokk i munnen hele tiden. Jeg kunne ikke høre hva dem sa fordi smokken var i munnen. Det synes jeg ingenting om. Derfor introduserte jeg det aldri til mine. Ikke noe savn Anonymkode: 18761...a08 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #109 Skrevet 17. desember 2023 Skulle ønske jeg hadde fått smokk som barn. Jeg suttet på fingrene til jeg var 12. Var utrolig vanskelig å slutte. Kunne jo ikke kutte av meg fingrene. Gikk utover både fingre og tenner. Hadde jeg fått smokk, så hadde foreldrene mine hjulpet meg med avvenning i 3 årsalderen. Anonymkode: 82e9a...cd2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #110 Skrevet 17. desember 2023 2 av 4 har brukt smokk her. Ingen forskjell på ungene 😅 Anonymkode: 98431...4ed
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå