Gå til innhold

Hvorfor må folk skrive "Hen" hele tiden???


Perfume

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er jo for å hindre at folk dømmer osv pga kjønn. Men idag høres det mer ut som nonbinary, så irriterer meg også 

Anonymkode: 174ce...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et kjønnsnøytralt personlig pronomen som blir brukt i tredjeperson entall. Det er ikke vanskelig å forstå. For dere transfober, så handler ikke bare om biologisk kjønn. I enkelte tilfeller kan vi ikke vite om noen er en han eller hun, eller det kan kanskje være generisk.  Hvor mange ganske har du ikke hørt noen si "han" om en hypotetisk person som ikke en gang eksisterer? Eller hvor mange ganger skal folk skrive han/hun fordi det er ikke ett av pronomene som passer i en kjønnsnøytral sammenheng.  

Hen er et ord i ordboka. Hvis du ikke liker det, synd for deg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hen er høne og et annet språk. 

Vedkommende, personen, mennesker, individet, barnet er alle ord som er mye bedre enn hen. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, MariaIsabel said:

Det vaset som foregår nå, er ikke utvikling, det er kaos.

Ja det blir fryktelig kaos og uorden om folk får være seg selv. De blir så ukontrollerbare.

Anonymkode: d1b63...5c4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (2 minutter siden):

Hen er høne og et annet språk. 

Vedkommende, personen, mennesker, individet, barnet er alle ord som er mye bedre enn hen. 

"Hen" er "høne" på et annet språk. Jeg kan lage en hel liste over norske ord som har en annen betydning på engelsk, men det er irrelevant da vi snakker om det norske språket. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chiyo skrev (1 minutt siden):

"Hen" er "høne" på et annet språk. Jeg kan lage en hel liste over norske ord som har en annen betydning på engelsk, men det er irrelevant da vi snakker om det norske språket. 

Jada, det kan du nok. Det endrer ikke på det jeg har skrevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hen irriterer meg grenseløst. Hater det ordet. Og folk bruker det bare fordi det er trendy. Du blir ikke gjenkjent selv om du skriver han eller hun. Men er det spesielt eller unikt nok blir du gjenkjent uansett om du skriver han, hun, hen, h*n, they eller them. 

Anonymkode: 250fa...e25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Chiyo said:

Det er et kjønnsnøytralt personlig pronomen som blir brukt i tredjeperson entall. Det er ikke vanskelig å forstå. For dere transfober, så handler ikke bare om biologisk kjønn. I enkelte tilfeller kan vi ikke vite om noen er en han eller hun, eller det kan kanskje være generisk.  Hvor mange ganske har du ikke hørt noen si "han" om en hypotetisk person som ikke en gang eksisterer? Eller hvor mange ganger skal folk skrive han/hun fordi det er ikke ett av pronomene som passer i en kjønnsnøytral sammenheng.  

Hen er et ord i ordboka. Hvis du ikke liker det, synd for deg. 

Prøv å nevn cis. Da går det helt i vranglås for transfobene.

Anonymkode: d1b63...5c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (Akkurat nå):

Jada, det kan du nok. Det endrer ikke på det jeg har skrevet. 

Jeg kan ikke endre på det du har skrevet, men jeg kan peke ut at det er et særdeles dårlig argument. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prøv å nevn cis. Da går det helt i vranglås for transfobene.

Anonymkode: d1b63...5c4

Jeg prøver å begrense kranglene mine med personer som har låst seg til sine fordommer. At de ikke skjønner enkle prefikser kan jeg dessverre ikke gjøre noe med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøv å nevn cis. Da går det helt i vranglås for transfobene.

Anonymkode: d1b63...5c4

Hvordan er det transfobisk å ikke ville bli kalt cis om man ikke identifiserer seg som det? Gjør hva du vil for deg selv men ikke bland deg inn i hvem jeg er

Anonymkode: 174ce...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan er det transfobisk å ikke ville bli kalt cis om man ikke identifiserer seg som det? Gjør hva du vil for deg selv men ikke bland deg inn i hvem jeg er

Anonymkode: 174ce...4fa

Snakk om å gjøre seg vanskelig. Jeg driter i hvem du er.

Anonymkode: d1b63...5c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva jeg tenker på: 🐔🐓

Anonymkode: 75535...d50

Takk! Godt å høre at jeg ikke er den eneste. Når jeg leser tekster med masse høner på feil steder, tenker jeg at personen ikke fremstår særlig smart.

Anonymkode: a6b0c...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er veldig glad i "hen". Språk påvirker tanke og omvendt, og pronomen bøt verken ha kjønn eller hudfarge eller etnisitet. Som språknerd slår jeg et slag for "hen".

Anonymkode: bdd2d...eb6

wtf

Anonymkode: c8dba...9a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Chiyo said:

Jeg prøver å begrense kranglene mine med personer som har låst seg til sine fordommer. At de ikke skjønner enkle prefikser kan jeg dessverre ikke gjøre noe med. 

Sant, fordommene deres gjennomsyrer hele tankegangen deres og måten de ser verden på så lite poeng å prøve å snakke noen som helst slags fornuft til dem.

Anonymkode: d1b63...5c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det gjorde alle for fem minutter siden. Eller «vedkommende». 
Hen meg midt i rævva. 

Anonymkode: 75535...d50

Ja, midt meg i ræva, høres ut som de skriver om en høna si, ser så grusomt latterlig ut.

Anonymkode: f6a2c...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiyo skrev (19 minutter siden):

Det er et kjønnsnøytralt personlig pronomen som blir brukt i tredjeperson entall. Det er ikke vanskelig å forstå. For dere transfober, så handler ikke bare om biologisk kjønn. I enkelte tilfeller kan vi ikke vite om noen er en han eller hun, eller det kan kanskje være generisk.  Hvor mange ganske har du ikke hørt noen si "han" om en hypotetisk person som ikke en gang eksisterer? Eller hvor mange ganger skal folk skrive han/hun fordi det er ikke ett av pronomene som passer i en kjønnsnøytral sammenheng.  

Hen er et ord i ordboka. Hvis du ikke liker det, synd for deg. 

Da heter det vedkommende. "Hen" er noe folk som tror de må sette seg i en bås bruker.

Anonymkode: d79b4...129

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiyo skrev (22 minutter siden):

Det er et kjønnsnøytralt personlig pronomen som blir brukt i tredjeperson entall. Det er ikke vanskelig å forstå. For dere transfober, så handler ikke bare om biologisk kjønn. I enkelte tilfeller kan vi ikke vite om noen er en han eller hun, eller det kan kanskje være generisk.  Hvor mange ganske har du ikke hørt noen si "han" om en hypotetisk person som ikke en gang eksisterer? Eller hvor mange ganger skal folk skrive han/hun fordi det er ikke ett av pronomene som passer i en kjønnsnøytral sammenheng.  

Hen er et ord i ordboka. Hvis du ikke liker det, synd for deg. 

La det være i ordboka, jeg bruker det ikke likevel.

Anonymkode: 20a7b...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Perfume said:

Jeg skjønner det ikke, og det irriterer meg. Du er anonym på et forum og må skrive "hen" for å ikke bli gjenkjent?🤨

Altså... Eller er det fordi man ikke vet hva vedkommende selv føler seg som, så man ikke skal "gjøre feil"? 🙄

Ikke noe som blir brukt i hverdagen her blant mine heldigvis.. Litt oppgitt kjenner jeg. 

 

Noe å henge seg opp i det også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...