AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #21 Del Skrevet 15. desember 2023 Nekter å skrive hen! H*n eller vedkommende er fullt dekkende. Man MÅ ikke følge saueflokken og ta til seg all verdens radbrekking av språket! Anonymkode: 382a5...aef 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 15. desember 2023 #22 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nekter å skrive hen! H*n eller vedkommende er fullt dekkende. Man MÅ ikke følge saueflokken og ta til seg all verdens radbrekking av språket! Anonymkode: 382a5...aef Både h*n (som irriterer meg enormt) og h?n er mye mer problematisk språkmessig enn hen. Det er definitivt radbrekking. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #23 Del Skrevet 15. desember 2023 6 minutter siden, MariaIsabel said: Det vaset som foregår nå, er ikke utvikling, det er kaos. Stadig utvikling. Anonymkode: 49d78...f2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #24 Del Skrevet 15. desember 2023 Druid skrev (Akkurat nå): Både h*n (som irriterer meg enormt) og h?n er mye mer problematisk språkmessig enn hen. Det er definitivt radbrekking. Da er vi uenige da. H*n har vært brukt lenge, og jeg kommer til å fortsette med det. Det gjelder jo SoMe og det er jo nesten muntlig. Jeg bruker jo ikke slike formulering i RL, finns ikke behov for å anonymisere noe da. Anonymkode: 382a5...aef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #25 Del Skrevet 15. desember 2023 Jeg vil si at alternativene til hen er h*n eller h?n. Poenget med bruken er ofte å anonymisere kjønnet til den som omtales. (For å forsøke å forhindre at kjønn og kjønnsstereotyper skal påvirke svarene. Siden det ikke bør spille noen rolle.) Jeg skriver det nok ikke så ofte. For det meste bruker jeg de med tungvinte "vedkommende", "barnet", "kollegaen", "personen" eller tilsvarende. Men noen ganger blir det så tungt språklig, at jeg velger å bruke hen eller h*n for å bedre leseflyten. Selvsagt skulle det ikke vært nødvendig å måtte anonymisere kjønn for at ikke kjønnet til den som omtales skal få betydning for hva folk mener. Men kjønnsstereotypene er sterkere og mer innarbeidet i samfunnet, folks forventninger og folks ryggmarg enn det de fleste liker å tro. Du vil ofte få helt andre råd om hvordan håndtere en trassig gutt enn en trassig jente. For ikke å snakke om hva du kan forvente av en mannlig vs kvinnelig sjef eller kollega. Anonymkode: 03c11...35c 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 15. desember 2023 #26 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det hadde du gjort i gamledager også, da fullt av nye pronomen ble innført. Føøøl utviklingen! Anonymkode: 49d78...f2d Og når i gamledager ble fullt av nye pronomen innført forresten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #27 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): For å ikke bli gjenkjent vel. Tenk å bli så irritert på noe som SKRIVES a. Anonymkode: 362b5...f78 Ble veldig mange gjenkjent før dette ble innført? Ånei. Anonymkode: 20a7b...4e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #28 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Nekter å skrive hen! H*n eller vedkommende er fullt dekkende. Man MÅ ikke følge saueflokken og ta til seg all verdens radbrekking av språket! Anonymkode: 382a5...aef Helt riktig. Anonymkode: 20a7b...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #29 Del Skrevet 15. desember 2023 41 minutter siden, AnonymBruker said: Da er vi uenige da. H*n har vært brukt lenge, og jeg kommer til å fortsette med det. Det gjelder jo SoMe og det er jo nesten muntlig. Jeg bruker jo ikke slike formulering i RL, finns ikke behov for å anonymisere noe da. Anonymkode: 382a5...aef Når Norsk Språkråd innfører Kebabnorsk som egen dialekt, tipper jeg hen føles mindre betydelig😂 Anonymkode: 49d78...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #30 Del Skrevet 15. desember 2023 Jåleri Anonymkode: 8ea40...612 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #31 Del Skrevet 15. desember 2023 Noen bruker jaggu meg «hen» om katta si også. Anonymkode: 75535...d50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #32 Del Skrevet 15. desember 2023 Det er raskere enn å skrive "han eller hun", og betyr nøyaktig det samme. Han eller hun = 11 bokstaver Hen = 3 bokstav Anonymkode: dcd30...025 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 15. desember 2023 #33 Del Skrevet 15. desember 2023 Det er for å være litt ærlig bare teit å praktisere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #34 Del Skrevet 15. desember 2023 Ok så kjipt for deg at det irriterer deg. Det går bare utover deg selv. Mitt råd er å akseptere at andre bruker et kjønnsnøytralt ord og gå videre med livet ditt 🙃 Anonymkode: 10519...c06 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #35 Del Skrevet 15. desember 2023 Perfume skrev (3 timer siden): Jeg skjønner det ikke, og det irriterer meg. Du er anonym på et forum og må skrive "hen" for å ikke bli gjenkjent?🤨 Altså... Eller er det fordi man ikke vet hva vedkommende selv føler seg som, så man ikke skal "gjøre feil"? 🙄 Ikke noe som blir brukt i hverdagen her blant mine heldigvis.. Litt oppgitt kjenner jeg. Fordi folk er forvirret.Menn føler seg femi og motsatt.Pass på å ikke krenke noen. Anonymkode: 95f7c...853 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #36 Del Skrevet 15. desember 2023 Jeg skriver kjønnet som det er, og ser ikke noe problem i at "kjønnsstereotypier" påvirker svaret. Anonymkode: 8a42b...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #37 Del Skrevet 15. desember 2023 Hen Hen Hen Hen Hen Hen Hen Hva man ikke skal være irritert på for tiden🙄 Anonymkode: 08e46...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #38 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er raskere enn å skrive "han eller hun", og betyr nøyaktig det samme. Han eller hun = 11 bokstaver Hen = 3 bokstav Anonymkode: dcd30...025 H*n = ennå bedre. Anonymkode: 20a7b...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #39 Del Skrevet 15. desember 2023 Hen er kjapt og enkelt. Alltid fint med nye valgmuligheter, det gjør språket rikere. Jeg har riktignok ikke for vane å bruke det, men etter å ha lest denne tråden tror jeg faktisk jeg skal begynne med det. Føle meg litt mektig i viten om jeg irriterer et tjuetalls kg-brukere til bristepunktet. Kan være morsomt å leke med trekk-opp-dukker innimellom 😛 Anonymkode: ce23f...5d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #40 Del Skrevet 15. desember 2023 Jeg liker de bedre, så jeg bruker det. Du har sikkert mer nyttige ting å irritere deg over irl. Anonymkode: 294da...ae2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå