AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #1 Del Skrevet 14. desember 2023 Den måtte jo komme til slutt. Blir du krenket av Love Actually? Filmen fremmer visstnok #metoo og annet svineri. https://www.dagbladet.no/mote-og-livsstil/skaper-raseri/80670260 Anonymkode: e4e7d...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #2 Del Skrevet 14. desember 2023 Orker ikke forholde meg til slikt tull og håper at denne kanselleringskulturen forsvinner snart. Skamplett på vårt samfunn. Anonymkode: 98ef2...792 24 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. desember 2023 #3 Del Skrevet 14. desember 2023 Det er bare EN surmaget kvinne som har skrevet den kommentaren da. VI trenger ikke høre på henne. Jeg blir så irritert. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 14. desember 2023 #4 Del Skrevet 14. desember 2023 Jeg greier å skille mellom film og virkelighet 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #5 Del Skrevet 14. desember 2023 Jeg er forsåvidt ganske enig i denne kritikken av filmen, som absloutt ikke er ny. Så da velger jeg å ikke se den, men blåser i om andre gjør det. Anonymkode: e5c7e...1aa 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #6 Del Skrevet 14. desember 2023 Må passe på å ha denne og andre gode, hvite filmer på "tape".. Anonymkode: e3fa4...a9c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 14. desember 2023 #7 Del Skrevet 14. desember 2023 Har sett denne flere ganger. Har ikke lest saken,men klarer ikke forstå hva som er galt med denne filmen. Nå får folk bare gi seg..... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #8 Del Skrevet 14. desember 2023 De som ønsker å se den ser den. De som ikke ønsker å se den lar være. Anonymkode: f834b...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #9 Del Skrevet 14. desember 2023 Filmen blir jo ikke forbudt, så den kan jo aldri "kanseleres". Alle slike begrep er nå så utvannet at ingen bryr seg hverken om "me too" eller krenking hær eller dær. Anonymkode: ec461...8bb 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #10 Del Skrevet 14. desember 2023 Man kan ikke kansellere alt som man ikke er enig i og som kanskje ikke er i tiden idag. Tidene har forandret seg og det kan vi ikke nekte for, mange filmer, serier og reklamer er beviser på det. Så får heller de som blir støtt la være å se på. Anonymkode: fbbf9...d44 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #11 Del Skrevet 14. desember 2023 Alle filmer og serier som er laget før 2020 må destrueres! De som er laget etter 2020 må gjennom en godkjenningskomite. De som ikke blir godkjent, destrueres også. Anonymkode: 32277...d87 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #12 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle filmer og serier som er laget før 2020 må destrueres! De som er laget etter 2020 må gjennom en godkjenningskomite. De som ikke blir godkjent, destrueres også. Anonymkode: 32277...d87 Hurra for ytringsfriheten! Anonymkode: ec461...8bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #13 Del Skrevet 14. desember 2023 Million skrev (22 minutter siden): Det er bare EN surmaget kvinne som har skrevet den kommentaren da. VI trenger ikke høre på henne. Jeg blir så irritert. Samfunnet i 2023 fungerer sånn at hvis en person klarer å koke suppe på en spiker og skape et problem som ingen andre har problemer med, så får vedkommende oppmerksomhet. Så lenge vi gir slike personer oppmerksomhet så kommer de til å finne «problemer». Anonymkode: 229a7...bec 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #14 Del Skrevet 14. desember 2023 Jeg så den ikke da den kom, og husker at da jeg så den, så reagerte jeg litt på noen av de tingene som ble påpekt her. Jeg kan forså at andre liker den, hvis de så den like etter at den kom ut. Men for meg er dette en av mange filmer som er tatt av "tidens tann" og som for meg blir mer klein enn koselig. På den annen side er den ikke alene. Jeg vet om mange filmer jeg likte i samme tidsperiode, som jeg ser med helt andre øyne i dag. Og som jeg i dag opplever som kleine og upassende, selv om jeg den gangen de kom anså dem som romantiske, bra og morsomme. Anonymkode: 36c60...d84 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #15 Del Skrevet 14. desember 2023 Nei, selvsagt ikke. Dagbladet skriver om dette kun for å provosere, så de skal få klikk. Anonymkode: a26cb...ad9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #16 Del Skrevet 14. desember 2023 Jeg var bare ikke så gammel da jeg så denne filmen for første gang. Jeg hadde fortsatt valpefett og var så usikker på meg selv. Filmen ga meg selvtillit da hun sekretæren ble sammen med Hugh Grant i filmen. Men hun danske krenkedama syns relasjon mellom sekretæren og statsministeren var den verste med hele filmen😑 Det vil alltid finnes folk som tolker alt i verste mening. Og den kommentaren fra Emma Thompson til Liam Neeson om at ingen vil ligge med en mann som bare gråter. Hun har jo rett i det. Det fins ikke noe mer turn off i å ligge med en som gråter. Anonymkode: 9fee7...6e9 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 14. desember 2023 #17 Del Skrevet 14. desember 2023 Det er altså snakk om EN person som har skrevet en surmaga kritikk av en film, og nå lurer du på om filmen blir kansellert? Dagbladet koker suppe på spiker og du går rett på limpinnen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #18 Del Skrevet 14. desember 2023 Jeg er mer bekymret for filmer som «life of Brian» og «Dictator» av Sasha Baron Cohen. Kansellering kan ta mange former og når et par Amerikanske selskap eier rettigheter og distribusjonskanalen fram til stua vår så blir verden veldig sårbar for stemningsskifte blant Amerikansk middelklasse. Løsningen synes å være å kjøpe filmer man verdsetter på et fysisk format. Så får man gjemme dem unna som i «V for vendetta» Anonymkode: 229a7...bec 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 14. desember 2023 #19 Del Skrevet 14. desember 2023 (endret) Må folk dra inn krenking og kansellering hver gang noen kritiserer noe? Selv synes jeg det er en morsom og interessant diskusjon/analyse og ikke noe å få trusa sånn i krøll over. Hun som siteres ber vel ikke om at filmen skal forbys, hun bare leser den med andre briller enn deg. Get over it. Det er jo ironisk nok de som hyler om krenking i hytt og gevær som virker å bli krenket av den minste ting. Dagbladet og VG vet dette godt og fyrer dere bare opp forøvrig, det er den nye clickbaiten deres dette, krisemaksimere noe rundt "woke" i overskriften. Men det er en annen diskusjon. Jeg har aldri likt den filmen, jeg synes flere av de kjærlighetshistoriene der er tåpelige, litt fordi de er generelt bare er dårlig skrevet og vanskelige å kjøpe, men også litt pga det som står i artikkelen. I min analyse av filmen så har jeg faktisk en mye lengre liste med kritikkverdige forhold enn hun som er sitert her 👿😅 Endret 14. desember 2023 av Cuntzilla 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #20 Del Skrevet 14. desember 2023 Kommentatoren skriver: «Julefilmen «Love Actually» har ikke akkurat tålt tidens tann», Men kritikken hun kommer med kom for 20 år siden også. Det var ikke sånn at denne kommentatoren kommer med noe nytt. Love Actually blir kritisert for de samme tingene hvert år. Men folk flest bryr seg ikke. Og de få som bryr seg kan jo bare velge å ikke se filmen, de trenger ikke gjøre så stort nummer ut av det. Anonymkode: 73c94...45f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå