Gå til innhold

Hva jobber du med, og hva er verdien på julegaven du får fra arbeidsplassen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bufetat. Fikk sjokolade og et gavekort på 250 hos interflora. 

Anonymkode: 5a193...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber innen olje/offshore. Fikk gave til 200 kr fordi jeg sitter i ledelsen. De andre fikk niks og nada. I tillegg måtte jeg handle inn til de få individene som skulle få på på vår lokasjon siden jeg er øverste lederen i avdelingen på vårt kontor. Det føltes mildt sagt bare klamt.

Anonymkode: 8850f...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lærer i en kommune. Ingen julegave, men fikk julehilsen fra kommunedirektøren om at vi må forberede oss på kraftige kutt i budsjettet på nyåret på grunn av budsjettvedtak.

Rektor sa at vi måtte ta ytterlige kutt pålagt av kommunedirektøren på toppen av dette under siste fellestid før jul og at han kunne ikke love at ingen mistet jobben.

Kommunen bruker mindre på skole enn de aller fleste allerede. Så min julegave til meg selv ble at jeg søker nye jobber.

Alle gaver vi får er forresten betalt av de ansatte selv. Vi må betale 300,- i året til en «velferdskasse», i tillegg må vi betale julebord med 500,- hvor overskuddet går i kassen. Kassen administres av ledelsen, står på en privat konto, og ingen vet hvor mye som er i kassen. Kaffe kommer i tillegg med 750 i halvåret til samme «kasse».

Anonymkode: d3305...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt delt i synet på dette med "julegaver" i private selskaper. Husker det var mye styr da bedrifter på Sunnmøre i dårlige tider kuttet julegavene. Det blir jo litt smålig, samtidig kan man jo se på det som et signal.

Jobber i privat bedrift innenfor medier og kommmunikasjon. Som vanlig får vi et valgfritt gavekort på 500 kroner, enten Universal eller polet. Det legges ut avstemning på intranett der en kan se hva den enkelte velger. Det blir stadig færre av oss som faktisk vil ha en gave fra polet... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 8.07):

Sykepleier i kommunen. Ingen gave, annet enn at vi kun betaler halv pris for julematen vi spiser på jobb på julaften.

Anonymkode: df117...4b7

Tuller du??

Anonymkode: 64b9c...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten -får en fridag i romjula. Har også fått julebord og litt diverse lunsjer og lignende i desember.

Anonymkode: 64b9c...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rådgiver i kommune- fikk to kinobilletter. 
Drømmegaven er en fridag i romjulen slik det virker som de i staten får!! 

Anonymkode: 275b1...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrer i kommunal barnehage. Alle komunalt ansatte i vår kommune får et gavekort. I år ble det 300-, på det lokale kulturhuset.

Mannen sin jobb donerer en sum pr. ansatt til luftambulansen 🙂

Anonymkode: 6ca5f...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med IT i privat virksomhet. De to siste årene er summen som tidligere ble brukt på julegaver gitt til veldedig formål. Veldig fornøyd med å jobbe et sted som gjør dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helsefagarbeider, sykehjem, ca 100-150kr
(trekkes i gavekasse 360kroner i året).

Anonymkode: 37063...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier i kommunen. Fikk en motivasjons-vannflaske. Verdi rundt en hundrelapp. 

Anonymkode: bbe3b...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor kjede barnehage. Styrtrike eiere. Vi betaler egen kaffe, og fikk julegave for ca 100 kr. 

Anonymkode: 64f1b...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i privat bedrift, fikk 70.000kr i julebonus. Årslønn ca. 800.000kr.

Fått denne bonusen de siste årene da firmaet tilsynelatende går ganske ok.

Anonymkode: e5280...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LIS-lege på sykehus. Ingen julegave. Har jobbet alle (hellig)dager i romjulen med et helligdagstillegg på hele 60 kr/timen, som gjør min timelønn til en av de laveste blant alle på jobb på sykehuset disse dagene.

Anonymkode: 0d4de...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...