Gå til innhold

Periodisk faste - hva kan tulle det til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

M48

Jeg har funnet ut at periodisk faste fungerer utmerket for meg for å holde vekten i sjakk. 

Jeg spiser sjelden etter kl. 20 om kvelden, og etter det spiser jeg ikke før til lunsj på jobb kl. 11:30 dagen etter. Frokost dropper jeg, og det er helt problemfritt. Har kontorjobb og ikke noe fysisk krevende. 

Men jeg lurer litt på drikke. Er f.eks. en sukkerfri energidrikk på formiddagen med på å ødelegge fasten? Reduserer den effekten?

Ellers går det i vann og kaffe. 

 

Anonymkode: 6b71e...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.12.2023 den 20.28):

M48

Jeg har funnet ut at periodisk faste fungerer utmerket for meg for å holde vekten i sjakk. 

Jeg spiser sjelden etter kl. 20 om kvelden, og etter det spiser jeg ikke før til lunsj på jobb kl. 11:30 dagen etter. Frokost dropper jeg, og det er helt problemfritt. Har kontorjobb og ikke noe fysisk krevende. 

Men jeg lurer litt på drikke. Er f.eks. en sukkerfri energidrikk på formiddagen med på å ødelegge fasten? Reduserer den effekten?

Ellers går det i vann og kaffe. 

 

Anonymkode: 6b71e...210

Det meste uten kaffe, te og vann bryter fasten. Dvs tyggegummi, halspastiller, energidrikk selvom den er sukkerfri. 

Anonymkode: 8c7e3...3c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2023 den 22.41):

Det meste uten kaffe, te og vann bryter fasten. Dvs tyggegummi, halspastiller, energidrikk selvom den er sukkerfri. 

Anonymkode: 8c7e3...3c9

Hvis du ikke inntar kalorier så brytes ikke fasten. ;) Med andre ord så stemmer ikke det ab over her hevder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.12.2023 den 20.28):

M48

Jeg har funnet ut at periodisk faste fungerer utmerket for meg for å holde vekten i sjakk. 

Jeg spiser sjelden etter kl. 20 om kvelden, og etter det spiser jeg ikke før til lunsj på jobb kl. 11:30 dagen etter. Frokost dropper jeg, og det er helt problemfritt. Har kontorjobb og ikke noe fysisk krevende. 

Men jeg lurer litt på drikke. Er f.eks. en sukkerfri energidrikk på formiddagen med på å ødelegge fasten? Reduserer den effekten?

Ellers går det i vann og kaffe. 

 

Anonymkode: 6b71e...210

Dette bryter fasten. 

Jeg pleier å lage deilig te med en god smak. Eller så liker jeg godt smakstilsatt vann når jeg faster :) 

Enig med deg i at det er en genial måte å gå ned på. Selv har jeg gått ned ca 10 kilo på et halvt år. Helt uten å gjøre noe for det, annet enn periodisk faste. Spiser mye i spisevinduet, inkludert sjoko osv 

Anonymkode: e7c8d...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...