Grønt blad Skrevet 17. april 2024 #5701 Del Skrevet 17. april 2024 Marihønepøne skrev (2 timer siden): Jeg husker ikke i hvilken sammenheng jeg så det, men Leah ble spurt om hun likte at Märtha var sammen med Verrett. Sjelden har jeg sett et så anstrengt smil og noen som tar så sats for å presse ut en en så enkel setning som "Det er hyggelig, det." Stakkars jente. Jeg skjønner godt at de kun sier hyggelige ting om ham i offentligheten. Ingen ønsker en privat skittentøyvask i offentligheten. Jeg tipper han har møtt en del motstand fra Märthas familie. Samtidig er de jo glad i henne, og ønsker ikke å støte henne fra seg. Utad ønsker de vel uansett å framstå som samlet og nære. En offentlig familiekrangel har de alt å tape på. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 18. april 2024 #5702 Del Skrevet 18. april 2024 https://www.nrk.no/norge/martha-kuttar-band-med-pressa-1.16848738 Nå vil ingen spørsmål fra pressen besvares. Jeg har stor forståelse for at de føler mediestyret overveldende og vanskelig. Men samtidig er det ingen forståelse for hvordan de selv har bidratt til å forsure forholdet til pressen og folk flest. Tips - ikke bortforklar all kritikk med rasismeanklager. Tror ikke dette utspillet vil hjelpe en døyt. Debatten vil fortsette uavhengig av dette og de framstår som ekstremt oppmerksomhetskåte så de vil ikke klare å holde tyst på egne plattformer. Tips #2 - man kan ikke både leve av oppmerksomhet og styre hva andre skal skrive og mene om en selv. Venter på VG får første intervjuet… 15 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 18. april 2024 #5703 Del Skrevet 18. april 2024 Inocybe skrev (1 minutt siden): https://www.nrk.no/norge/martha-kuttar-band-med-pressa-1.16848738 Nå vil ingen spørsmål fra pressen besvares. Jeg har stor forståelse for at de føler mediestyret overveldende og vanskelig. Men samtidig er det ingen forståelse for hvordan de selv har bidratt til å forsure forholdet til pressen og folk flest. Tips - ikke bortforklar all kritikk med rasismeanklager. Tror ikke dette utspillet vil hjelpe en døyt. Debatten vil fortsette uavhengig av dette og de framstår som ekstremt oppmerksomhetskåte så de vil ikke klare å holde tyst på egne plattformer. Tips #2 - man kan ikke både leve av oppmerksomhet og styre hva andre skal skrive og mene om en selv. Venter på VG får første intervjuet… Dessuten er jeg helt sikker på at de ikke på noen måte er ferdig med å kommentere pressens "løgner" (som hun kalte det) - de tar nok en Sophie Elise og slutter å kommentere TIL pressen, men kommer til å fortsette i stor grad å kommentere på egne plattformer. Det er noe absurd over at en i kongefamilien forsøker å kneble pressen - og å fjerne fakta og uttalelser på internett. 22 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 18. april 2024 #5704 Del Skrevet 18. april 2024 Det var nesten så jeg tenkte "TUSEN TAKK!!!" da jeg leste den herlige overskriften, men jeg har egentlig ingen tro på at de klarer å holde seg unna de daglige "vitaminene sine" fra offentligheten. Hvem i all verden tror de at de er? Verdens største hype i norge. 24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 18. april 2024 #5705 Del Skrevet 18. april 2024 Inocybe skrev (5 minutter siden): https://www.nrk.no/norge/martha-kuttar-band-med-pressa-1.16848738 Nå vil ingen spørsmål fra pressen besvares. Jeg har stor forståelse for at de føler mediestyret overveldende og vanskelig. Men samtidig er det ingen forståelse for hvordan de selv har bidratt til å forsure forholdet til pressen og folk flest. Tips - ikke bortforklar all kritikk med rasismeanklager. Tror ikke dette utspillet vil hjelpe en døyt. Debatten vil fortsette uavhengig av dette og de framstår som ekstremt oppmerksomhetskåte så de vil ikke klare å holde tyst på egne plattformer. Tips #2 - man kan ikke både leve av oppmerksomhet og styre hva andre skal skrive og mene om en selv. Venter på VG får første intervjuet… Er helt enig med deg. Skuffet over VG, dette er jo veldig tydelig en helt planlagt «serie» av utspill. Lurer på hva VG har fått ut av det… Det beste nå hadde jo vært om pressen hadde helt sluttet å skrive om dem, men det kommer selvfølgelig ikke til å skje. Da hadde det blitt veldig tydelig at det er jo ikke det de vil, de vil bare styre det; hva som skrives og hva vi andre tenker… Det føles manipulerende… Jeg også har forståelse for at de føler mye av det som skrives som overveldende og tungt, men jeg synes det fra ML sin side er blitt vel mye offermentalitet. Hvis hun synes det å vokse opp i offentligheten har vært så belastende hvorfor fortsetter hun å søke den? De kunne gjort mye veldig annerledes hvis det hadde vært det viktigste. 18 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffekanne Skrevet 18. april 2024 #5706 Del Skrevet 18. april 2024 Oh my g, jeg er såå utrolig drittlei Marthä og Durek og deres sutring i media. er det rart media skriver negativt om de med alt som kommer ut av munnen til Durek.😂😂 28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 18. april 2024 #5707 Del Skrevet 18. april 2024 Kaffekanne skrev (9 minutter siden): Oh my g, jeg er såå utrolig drittlei Marthä og Durek og deres sutring i media. er det rart media skriver negativt om de med alt som kommer ut av munnen til Durek.😂😂 Veldig enig. Som flere nevner, så hadde nok det aller beste vært om media overså dem totalt. Desverre så har de for stor dramaqueenverdi. Til å lalle om all den "kjærligheten" de gjør, så er de veldig sure, bråkete og furtete. Merkelig at en mektig mann som er sendt hit til jorden for å opplyse oss mennesker (særlig tilbakestående nordmenn tydeligvis) blir så lett krenket og fly forbanna. Burde ikke all den kjærligheten, og det faktum at han skal "lære oss" gjort han overbærende og ydmyk? Har ikke hørt så mye piss i hele mitt liv som det har kommet fra de for å være ærlig. 26 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 18. april 2024 #5708 Del Skrevet 18. april 2024 Jobbermedbarn skrev (14 minutter siden): Er helt enig med deg. Skuffet over VG, dette er jo veldig tydelig en helt planlagt «serie» av utspill. Lurer på hva VG har fått ut av det… Det beste nå hadde jo vært om pressen hadde helt sluttet å skrive om dem, men det kommer selvfølgelig ikke til å skje. Da hadde det blitt veldig tydelig at det er jo ikke det de vil, de vil bare styre det; hva som skrives og hva vi andre tenker… Det føles manipulerende… Jeg også har forståelse for at de føler mye av det som skrives som overveldende og tungt, men jeg synes det fra ML sin side er blitt vel mye offermentalitet. Hvis hun synes det å vokse opp i offentligheten har vært så belastende hvorfor fortsetter hun å søke den? De kunne gjort mye veldig annerledes hvis det hadde vært det viktigste. Til det uthevede: Dette! Märtha Louise har blitt brukt av den useriøse delen av media siden hun ble født, det er ikke så rart at hun nå vil ta styringen og bruke pressen selv. Men de svært proaktive forsøkene på kampanjejournalistikk de siste ukene i kombinasjon med at hun søker offentlighetens søkelys gjennom egne sosiale plattformer og reality harmonerer svært dårlig med å boikotte pressen i sin helhet for å "skjerme seg selv". Monarkiet er i sitt vesen en grunnleggende udemokratisk institusjon. Kongehus i liberale demokratier bør derfor etter min mening være ekstra påpasselige med å respektere de frie, redaksjonelle mediers avgjørende rolle i samfunnet. Märthas framgangsmåte særlig de siste månedene vitner tvert i mot om forakt for pressens rolle i liberale demokratier. Det er fristende å trekke en parallell til Donald Trumps medieforakt, selv om det kan virke som et billig poeng. Hun har alle muligheter til å ikke være så profilert i offentligheten, hvis mediefokuset virkelig er noe hun vil slippe unna. I stedet søker hun fokus (av forretningsmessige grunner, later det til), samtidig som hun gjør ganske aggressive forsøk på å styre og undergrave den frie pressen. Jeg synes faktisk det er alvorlig. 17 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JessicaL Skrevet 18. april 2024 #5709 Del Skrevet 18. april 2024 13 hours ago, Alauda said: Litt komisk hvordan de legger ut flere innlegg om prisen på huset der han skal ha vokst opp. Av alt som er skrevet om Durek var visst det at han var fra trange kår noe av det verste 🙈 Reagerte også på det, av alle alvorlige beskyldninger velger de å bemøte denne? Som om det å være fattig er det verste man kan si om noen?? 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 18. april 2024 #5710 Del Skrevet 18. april 2024 JessicaL skrev (10 minutter siden): Reagerte også på det, av alle alvorlige beskyldninger velger de å bemøte denne? Som om det å være fattig er det verste man kan si om noen?? En annen mulighet kan jo være at de bodde i det huset, men ikke eide det. Kanskje det var at de leide noen rom. Øgla behøvde ikke være den fattigste på skolen, men allikevel i det fattige sjiktet. Hvor han har bodd for noen tiår siden er det som er mest graverende for ML virker det som. Det sier meg enda mer at penger og status er alfa omega for de begge og da må de bruke media for å få blest om seg selv. Snakk om dobbeltmoral. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 18. april 2024 #5711 Del Skrevet 18. april 2024 Aricia skrev (1 time siden): Til det uthevede: Dette! Märtha Louise har blitt brukt av den useriøse delen av media siden hun ble født, det er ikke så rart at hun nå vil ta styringen og bruke pressen selv. Men de svært proaktive forsøkene på kampanjejournalistikk de siste ukene i kombinasjon med at hun søker offentlighetens søkelys gjennom egne sosiale plattformer og reality harmonerer svært dårlig med å boikotte pressen i sin helhet for å "skjerme seg selv". Monarkiet er i sitt vesen en grunnleggende udemokratisk institusjon. Kongehus i liberale demokratier bør derfor etter min mening være ekstra påpasselige med å respektere de frie, redaksjonelle mediers avgjørende rolle i samfunnet. Märthas framgangsmåte særlig de siste månedene vitner tvert i mot om forakt for pressens rolle i liberale demokratier. Det er fristende å trekke en parallell til Donald Trumps medieforakt, selv om det kan virke som et billig poeng. Hun har alle muligheter til å ikke være så profilert i offentligheten, hvis mediefokuset virkelig er noe hun vil slippe unna. I stedet søker hun fokus (av forretningsmessige grunner, later det til), samtidig som hun gjør ganske aggressive forsøk på å styre og undergrave den frie pressen. Jeg synes faktisk det er alvorlig. Med tanke på hvor traumatisk hun syntes, og fremdeles synes, pressens dekning av henne har vært, er det påfallende at hun pushet sine egne mindreårige barn inn i reality sånn ca et kvarter etter at faren deres tok sitt eget liv. Hun beskriver en maktesløshet i møte med pressen, hvor hun fremdeles, i en alder av 53 ikke klarer å få dem til å fremstille henne slik hun mener er riktig. Dette ser ut til å oppta veldig mye av tiden og oppmerksomheten hennes og er tydeligvis med på å forringe livskvaliteten. Likevel bruker hun egne barn i kommersiell sammenheng. Hun forsvarer det med at barna er mer robuste enn hun var. Det er imponerende, at mindreårige barn er mer robuste enn en godt voksen dame med tonnevis av mediekunnskap og et team av rådgivere i ryggen. Enda mer spesielt blir det, når hun har forsøkt å tjene penger på å utlevere hvor høysensitive og sårbare disse barna er. Hvordan tenker hun at de har bedre forutsetninger for å styre pressen enn hun selv har? Det er tydelig at prinsessen er opptatt av kun en ting, og det er penger. Negativ omtale gir mindre penger i kassa. Barn i media gir mer. Så enkelt er det. 17 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 18. april 2024 #5712 Del Skrevet 18. april 2024 Felis skrev (10 minutter siden): Med tanke på hvor traumatisk hun syntes, og fremdeles synes, pressens dekning av henne har vært, er det påfallende at hun pushet sine egne mindreårige barn inn i reality sånn ca et kvarter etter at faren deres tok sitt eget liv. Hun beskriver en maktesløshet i møte med pressen, hvor hun fremdeles, i en alder av 53 ikke klarer å få dem til å fremstille henne slik hun mener er riktig. Dette ser ut til å oppta veldig mye av tiden og oppmerksomheten hennes og er tydeligvis med på å forringe livskvaliteten. Likevel bruker hun egne barn i kommersiell sammenheng. Hun forsvarer det med at barna er mer robuste enn hun var. Det er imponerende, at mindreårige barn er mer robuste enn en godt voksen dame med tonnevis av mediekunnskap og et team av rådgivere i ryggen. Enda mer spesielt blir det, når hun har forsøkt å tjene penger på å utlevere hvor høysensitive og sårbare disse barna er. Hvordan tenker hun at de har bedre forutsetninger for å styre pressen enn hun selv har? Det er tydelig at prinsessen er opptatt av kun en ting, og det er penger. Negativ omtale gir mindre penger i kassa. Barn i media gir mer. Så enkelt er det. Er veldig enig i det du skriver her. Det stemmer ikke overens det hun kommer med, det skurrer. Og som flere skriver det begynner å bli problematisk hvis hun/de skal styre og undergrave den frie pressen. Hun slår i alle retninger nå og det er veldig vanskelig å få tak i hva som egentlig er vanskelig for henne. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 18. april 2024 #5713 Del Skrevet 18. april 2024 Inocybe skrev (3 timer siden): https://www.nrk.no/norge/martha-kuttar-band-med-pressa-1.16848738 Nå vil ingen spørsmål fra pressen besvares. Jeg har stor forståelse for at de føler mediestyret overveldende og vanskelig. Men samtidig er det ingen forståelse for hvordan de selv har bidratt til å forsure forholdet til pressen og folk flest. Tips - ikke bortforklar all kritikk med rasismeanklager. Tror ikke dette utspillet vil hjelpe en døyt. Debatten vil fortsette uavhengig av dette og de framstår som ekstremt oppmerksomhetskåte så de vil ikke klare å holde tyst på egne plattformer. Tips #2 - man kan ikke både leve av oppmerksomhet og styre hva andre skal skrive og mene om en selv. Venter på VG får første intervjuet… Smart strategi, det. Nå slipper de jo å svare på noen kritiske spørsmål. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 18. april 2024 #5714 Del Skrevet 18. april 2024 Felis skrev (27 minutter siden): Med tanke på hvor traumatisk hun syntes, og fremdeles synes, pressens dekning av henne har vært, er det påfallende at hun pushet sine egne mindreårige barn inn i reality sånn ca et kvarter etter at faren deres tok sitt eget liv. Hun beskriver en maktesløshet i møte med pressen, hvor hun fremdeles, i en alder av 53 ikke klarer å få dem til å fremstille henne slik hun mener er riktig. Dette ser ut til å oppta veldig mye av tiden og oppmerksomheten hennes og er tydeligvis med på å forringe livskvaliteten. Likevel bruker hun egne barn i kommersiell sammenheng. Hun forsvarer det med at barna er mer robuste enn hun var. Det er imponerende, at mindreårige barn er mer robuste enn en godt voksen dame med tonnevis av mediekunnskap og et team av rådgivere i ryggen. Enda mer spesielt blir det, når hun har forsøkt å tjene penger på å utlevere hvor høysensitive og sårbare disse barna er. Hvordan tenker hun at de har bedre forutsetninger for å styre pressen enn hun selv har? Det er tydelig at prinsessen er opptatt av kun en ting, og det er penger. Negativ omtale gir mindre penger i kassa. Barn i media gir mer. Så enkelt er det. Veldig enig! Hun burde jo holdt ungene helt unna pressen. I stedet lar hun et ikke-myndig barn bli med på et realityshow! 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaimatadi Skrevet 18. april 2024 #5715 Del Skrevet 18. april 2024 Tviler på at Durek ønsker et liv uten pressen. Skulle ønske Martha kunne forstå dette. Kunngjørelsen i dag, stammer fra motgangen på hennes Instagram i går, hvor hun følte hun måtte legge ut bevis på Dureks veldstand under oppveksten, mot hans mors ord. Hun burde holdt seg for god til å kommentere. Det påpekte flere, derfor denne stoppen av pressen i dag. Det er allerede såpass laber stemning rundt bryllupet blant vanlige folk. Hadde det ikke vært for at hun er vår prinsesse, hadde virkelig ingen brydd seg. Men de (han og nå henne) lever av oppmerksomheten. De næres av det. Jeg er glad i og syns synd på Martha. Trist å se henne ledes ut av sitt eget jeg og inn i en rolle for han. Dette rommer og symboliserer mye for det Norske folk tradisjonelt og spirituelt, men det er intet annet enn sår som lages på vår og hennes sjel i dette henseendet. 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 18. april 2024 #5716 Del Skrevet 18. april 2024 Aricia skrev (2 timer siden): Til det uthevede: Dette! Märtha Louise har blitt brukt av den useriøse delen av media siden hun ble født, det er ikke så rart at hun nå vil ta styringen og bruke pressen selv. Men de svært proaktive forsøkene på kampanjejournalistikk de siste ukene i kombinasjon med at hun søker offentlighetens søkelys gjennom egne sosiale plattformer og reality harmonerer svært dårlig med å boikotte pressen i sin helhet for å "skjerme seg selv". Monarkiet er i sitt vesen en grunnleggende udemokratisk institusjon. Kongehus i liberale demokratier bør derfor etter min mening være ekstra påpasselige med å respektere de frie, redaksjonelle mediers avgjørende rolle i samfunnet. Märthas framgangsmåte særlig de siste månedene vitner tvert i mot om forakt for pressens rolle i liberale demokratier. Det er fristende å trekke en parallell til Donald Trumps medieforakt, selv om det kan virke som et billig poeng. Hun har alle muligheter til å ikke være så profilert i offentligheten, hvis mediefokuset virkelig er noe hun vil slippe unna. I stedet søker hun fokus (av forretningsmessige grunner, later det til), samtidig som hun gjør ganske aggressive forsøk på å styre og undergrave den frie pressen. Jeg synes faktisk det er alvorlig. Jeg synes egentlig ikke parallellen til Donald Trumps medieforakt er et billig poeng. Ser man på strategien ML og Verret har hatt siden de ble sammen, så har den vært kynisk og målrettet - noe den fremdeles er. Han og de jobbet svært aktivt for å etablere hans forretningsnavn som noe som ble knyttet til kongelige. Og det virket, for han flerdoblet prisene han tok for konsultasjoner, produkter m.m. Hver gang det ble litt mindre skriving om dem gjorde Verrett eller begge to et eller annet stunt for å få mer oppmerksomhet. Verrett har hele tiden kommet med kommentarer han har visst er provoserende og vil gi mediaoppmerksomhet - men også at han kunne bruke den mediaoppmerksomheten, som han visste ville bli kritisk, til å etablere et inntrykk av ham både som et uskyldig offer og som en som bør være opphøyet i sin rolle som prinsessekjæreste. Og hver gang har Märtha Louise troppet opp, forsvart ham i media og også blitt med på å rakke ned på nordmenn og Norge, og blitt med på å spre Verretts løgner om Norge i utlandet. Nå har de hatt en mediakampanje via VG som ble initiert av Verretts daværende manager i Norge, Valvik, som også var delaktig i reportasjereisen VG hadde til USA for å intervjue Verretts søsken. Og når den mediekampanjen er over, da viser de neste trekk i sin strategi - å ikke uttale seg mer til media. Og med det får de enda mer oppmerksomhet - i media. Ordvalget deres er også interessant "from this day forward" vil de altså ikke uttale seg til media. Og går rett over til å snakke om at de vil ha fred til å fokusere på bryllupet sitt. Slik jeg forstår dette betyr det bare at de ikke vil svare media før etter bryllupet. For kritikk passer ikke inn i det romantiske sirkuset de nok ønsker å selge verden. At disse to varig vil stoppe å uttale seg til media, det viser begges tidligere adferd ikke vil skje. Slik de begge to har valgt å legge opp sine egne og felles liv er det avhengige av mediaoppmerksomhet - som Verrett har gjort overtydelig med all sin mediasøkende uttalelser over år. Det er også et annet trekk ved det de nå gjør, og det er at de vil oppnå mer mystikk rundt eget bryllup, de kommer ikke til å svare på spørmål om bryllupet heller. Skal man tro media har gjester fått fotoforbud under bryllupet også. Full kontroll fra nå til de kan selge eget bryllup til høyeste tilbyder fra media, er det inntrykket som gis. Om de får en stor utenlandsk mediaaktør på kroken for en eksklusiv kontrakt kan de tjene enormt på bryllupet og de kan få beholde regien selv. Etter bryllupet kan de så begynne å gi "eksklusive" intervjuer videre, som de også nok vil sørge for å ha full regi på. Jeg er så enig i det du skriver her: "Monarkiet er i sitt vesen en grunnleggende udemokratisk institusjon. Kongehus i liberale demokratier bør derfor etter min mening være ekstra påpasselige med å respektere de frie, redaksjonelle mediers avgjørende rolle i samfunnet." Etter at ML ble sammen med Verrett har hun helt bevisst gått inn for å utnytte fordelene den frie pressens handlingsrom har gitt henne og ham - oppmerksomhet som har gitt dem betydelig økning i inntekter. At ML nå forsøker å styre og kneble den frie pressen på denne måten, det er et alvorlig samfunnsproblem! Verrett (og ML) har faktisk siste årene brukt flere av de samme strategier som Donald Trump. Slenger ut av seg farlige påstander, løgner og bevisst provoserende uttalelser som skal ha til hensikt å skape oppmerksomhet rundt egen person. Oppsøker media når han selv drar nytte av det - og ellers sitter han på sosiale medier hvor ingen kan sensurere det han sier, hvor han kan sette grupper opp mot hverandre, polarisere, skape sterke følelser blant de som bryr seg, og slik skape ukritiske tilhengere som så vil forsvare ham. Verrett har brukt media rått for å skape et narrativ rundt seg selv, han har brukt sosiale medier til å skape sin tilhengerskare, og han har brukt prinsessen kynisk på flere måter, og dessverre har Märtha Louise også frivillig deltatt i dette (hvem kan glemme de pinlige videoene på Verretts bedriftskanaler, hvor hele regiengikk ut på å poengtere at hun er prinsesse... f.eks. der hun liksom ble angrepet med vann i en park m.fl.). Alt de nå gjør er et ledd i en nøye planlagt forretningsplan for dem begge to, hvor de nå også mener at de står over andre og også mener de kan styre media. Den andre likheten med Donald Trump, som er langt mer farlig, det er måten de nå bevisst forsøker å ødelegge tillit til norsk presse. Ved å forsøke å fjerne alt det uakseptable, tildels farlige og alle usanne som Verrett har slengt ut i media for å oppnå større kjendisstatus, for så å skape et bilde av at media ikke er til å stole på, det er en virkelig farlig vei å gå i en tid hvor demokratier er i tilbakegang i en urolig verden. At dette i tillegg gjøres av en som har arverett til den norske tronen, det er så man knapt kan tro det. Det er en farlig utvikling ML nå bidrar til. 17 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 18. april 2024 #5717 Del Skrevet 18. april 2024 Jaimatadi skrev (37 minutter siden): Tviler på at Durek ønsker et liv uten pressen. Skulle ønske Martha kunne forstå dette. Kunngjørelsen i dag, stammer fra motgangen på hennes Instagram i går, hvor hun følte hun måtte legge ut bevis på Dureks veldstand under oppveksten, mot hans mors ord. Hun burde holdt seg for god til å kommentere. Det påpekte flere, derfor denne stoppen av pressen i dag. Det er allerede såpass laber stemning rundt bryllupet blant vanlige folk. Hadde det ikke vært for at hun er vår prinsesse, hadde virkelig ingen brydd seg. Men de (han og nå henne) lever av oppmerksomheten. De næres av det. Jeg er glad i og syns synd på Martha. Trist å se henne ledes ut av sitt eget jeg og inn i en rolle for han. Dette rommer og symboliserer mye for det Norske folk tradisjonelt og spirituelt, men det er intet annet enn sår som lages på vår og hennes sjel i dette henseendet. Uten pressen går jo Durek konkurs. Märtha også, for den del. De lever jo av å selge (tvilsomme, tildels) tjenester, og det gjør de i kraft av å være «berømte». Durek er kun berømt gjennom Märtha. Men hun er egentlig bare berømt så lenge hun gjør seg interessant. Hvem tror at Hést ville solgt noen gensere uten Märtha på laget? Ikke jeg, i alle fall. Hvem tror at Prinsesse Astrid ville klart å selge gensere? Ikke jeg, i alle fall. Märtha har et svært komplisert forhold til mediene. Hun kritiserer og hater dem, samtidig som hun trenger dem og ønsker å styre dem. Men en fri presse kan ikke styres. Hun trenger pressen for å tjene penger. Du kan ikke få både i pose og sekk: Få masse presseoppmerksomhet kun på dine egne premisser, uten kritikk. Da må du flytte til et diktatur. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 18. april 2024 #5718 Del Skrevet 18. april 2024 Jeg får skikkelig Rasputin-vibes av Durek. Han er skikkelig creepy og fremstår som farlig, og Märtha har fullstendig mistet gangsynet, stakkars. 18 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 18. april 2024 #5719 Del Skrevet 18. april 2024 Lizard skrev (3 timer siden): Jeg får skikkelig Rasputin-vibes av Durek. Han er skikkelig creepy og fremstår som farlig, og Märtha har fullstendig mistet gangsynet, stakkars. Grøss og gru, men ja! Det er en helt relevant sammenligning, - ganske skremmende likheter. 6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 18. april 2024 #5720 Del Skrevet 18. april 2024 Jobbermedbarn skrev (8 timer siden): Er helt enig med deg. Skuffet over VG, dette er jo veldig tydelig en helt planlagt «serie» av utspill. Lurer på hva VG har fått ut av det… Det beste nå hadde jo vært om pressen hadde helt sluttet å skrive om dem, men det kommer selvfølgelig ikke til å skje. Da hadde det blitt veldig tydelig at det er jo ikke det de vil, de vil bare styre det; hva som skrives og hva vi andre tenker… Det føles manipulerende… Jeg også har forståelse for at de føler mye av det som skrives som overveldende og tungt, men jeg synes det fra ML sin side er blitt vel mye offermentalitet. Hvis hun synes det å vokse opp i offentligheten har vært så belastende hvorfor fortsetter hun å søke den? De kunne gjort mye veldig annerledes hvis det hadde vært det viktigste. Ikke minst, hvorfor fortsetter hun å pushe døtrene sine ut i offentligheten. Ser ut til at hun egentlig synes det er ganske alright der. 11 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå