Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Løkbolle skrev (17 timer siden):

Kun ei drøy uke.. Tar nok ikke lang tid til trollet sprekker igjen.

Ja. Han planlegger nok bare neste utspill .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmmwhatever skrev (4 timer siden):

Det interessante her tenker jeg er at hvis vi nå går ut fra at reinkarnasjon finnes, så kan man se på det totale antallet mennesker som har levd på jorden opp gjennom. Hvor stor andel av dem er faraoer og dronninger? Kanskje en biiiiiiiiitteliten promille. 99,999999999% har vært helt vanlige mennesker som har levd strevsomme, sultne og ofte for korte liv. Så enhver person som hevder at hen har vært en eller annen berømt, opphøyd person i et tidligere liv går jeg automatisk ut fra at er oppmerksomhetssøkende og LYVER. Hvis Durek hadde sagt at han en gang har vært en fattig leilending som var sulten store deler av året og døde da han var 22, så kanskje. Men neida, det hadde vel vært for kjedelig for ham. 

Godt poeng! Alle som hevder at de er reinkarnert har enten dødd en svært dramatisk død, og/eller vært kongelig, berømt eller oppsiktsvekkende i sitt tidligere liv. Det blir for dumt, og det gjør at det blir vanskelig å tro på teorien om reinkarnasjon. Hvor er de resterende helt vanlige folka? 

Min personlige mening er at de fleste "alternative" først og fremst har et enormt behov for oppmerksomhet og anerkjennelse - de vil være noe "mer" enn vanlige dødelige. Det sitter nok mer i personlighet - enn i påståtte "evner". 

  • Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 timer siden):

Godt poeng! Alle som hevder at de er reinkarnert har enten dødd en svært dramatisk død, og/eller vært kongelig, berømt eller oppsiktsvekkende i sitt tidligere liv. Det blir for dumt, og det gjør at det blir vanskelig å tro på teorien om reinkarnasjon. Hvor er de resterende helt vanlige folka? 

Min personlige mening er at de fleste "alternative" først og fremst har et enormt behov for oppmerksomhet og anerkjennelse - de vil være noe "mer" enn vanlige dødelige. Det sitter nok mer i personlighet - enn i påståtte "evner". 

veldig godt poeng, og det er ikke Durek som har vært Farao, for det er det faktisk en dude jeg bodde i kollektiv med i studietida som var. Utrolig, men sant!!  Jeg antar at Farao ikke har mer enn en sjel, og da kan han jo ikke være reinkarnert i mer enn en person. Som altså er en nisse fra et studentkollektiv i Oslo.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (4 timer siden):

Godt poeng! Alle som hevder at de er reinkarnert har enten dødd en svært dramatisk død, og/eller vært kongelig, berømt eller oppsiktsvekkende i sitt tidligere liv. Det blir for dumt, og det gjør at det blir vanskelig å tro på teorien om reinkarnasjon. Hvor er de resterende helt vanlige folka? 

Min personlige mening er at de fleste "alternative" først og fremst har et enormt behov for oppmerksomhet og anerkjennelse - de vil være noe "mer" enn vanlige dødelige. Det sitter nok mer i personlighet - enn i påståtte "evner". 

Apropos det siste du skriver. Jeg kjenner en del som går under "alternative", som også har evner som er vanskelig å forklare med vitenskap. Ingen - ikke én eneste en! - av dem søker oppmerksomhet rundt det. Tvert imot toner de det som regel veldig ned. Og årsaken til det er klovner som Verrett. Og de vi ser i media er jo disse få som søker voldsom oppmerksomhet. Mens de andre, som har evner, men som ikke søker oppmerksomhet, kjendisstatus eller formuer, de hører man som regel bare om i lokalmiljøet (knapt) eller at ryktet om at det finnes en med evner et annet sted. Noen ytterst få av disse uttaler seg en sjelden gang i media, fordi de ønsker at den "gode" siden av det alternative skal komme ut, men de fleste ser at det bare blir forstyrrende, og unngår media så godt de kan.

Disse stillfarne, som virkelig hjelper personer, ikke utnytter andre, de har som regel så lite ønske om oppmerksomhet at de heller ikke vil stille opp i media. Ergo blir klikk-kåte medier som regel sittende igjen med de enda mer oppmerksomhetsavhengige som f.eks. Verrett, som ikke har annet fokus enn å styrke eget ego og bruke en kjendisstatus til å fylle egen bankkonto.

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Apropos det siste du skriver. Jeg kjenner en del som går under "alternative", som også har evner som er vanskelig å forklare med vitenskap. Ingen - ikke én eneste en! - av dem søker oppmerksomhet rundt det. Tvert imot toner de det som regel veldig ned. Og årsaken til det er klovner som Verrett. Og de vi ser i media er jo disse få som søker voldsom oppmerksomhet. Mens de andre, som har evner, men som ikke søker oppmerksomhet, kjendisstatus eller formuer, de hører man som regel bare om i lokalmiljøet (knapt) eller at ryktet om at det finnes en med evner et annet sted. Noen ytterst få av disse uttaler seg en sjelden gang i media, fordi de ønsker at den "gode" siden av det alternative skal komme ut, men de fleste ser at det bare blir forstyrrende, og unngår media så godt de kan.

Disse stillfarne, som virkelig hjelper personer, ikke utnytter andre, de har som regel så lite ønske om oppmerksomhet at de heller ikke vil stille opp i media. Ergo blir klikk-kåte medier som regel sittende igjen med de enda mer oppmerksomhetsavhengige som f.eks. Verrett, som ikke har annet fokus enn å styrke eget ego og bruke en kjendisstatus til å fylle egen bankkonto.

Det har du rett i! Verret og de som er like oppemerksomhetssyke ( og løgnaktige)  som han ødelegger veldig for de som jobber i det stille - og som faktisk har evner. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersolverv
Isild skrev (10 timer siden):

Godt poeng! Alle som hevder at de er reinkarnert har enten dødd en svært dramatisk død, og/eller vært kongelig, berømt eller oppsiktsvekkende i sitt tidligere liv. Det blir for dumt, og det gjør at det blir vanskelig å tro på teorien om reinkarnasjon. Hvor er de resterende helt vanlige folka? 

Min personlige mening er at de fleste "alternative" først og fremst har et enormt behov for oppmerksomhet og anerkjennelse - de vil være noe "mer" enn vanlige dødelige. Det sitter nok mer i personlighet - enn i påståtte "evner". 

Det finnes mange mennesker som forteller sin historie om tidligere liv som har hatt helt vanlige liv så nei, det er ikke "alle" som hevder at de har vært farao eller har dødd på noen spektakulær måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vintersolverv skrev (Akkurat nå):

Det finnes mange mennesker som forteller sin historie om tidligere liv som har hatt helt vanlige liv så nei, det er ikke "alle" som hevder at de har vært farao eller har dødd på noen spektakulær måte.

Det er godt mulig, men hører vi veldig mye om det i offentligheten? Det er det dumt at vi ikke gjør, men som @Frisk Frosk opplyser om, så holder vel de som er ekte en lavere profil, søker ikke offentligheten osv. Det forstår og respekterer jeg. Det er de som søker oppmerksomhet nettopp fordi de ønsker å være "spektakulære" osv som viser seg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersolverv
Lucille skrev (8 timer siden):

veldig godt poeng, og det er ikke Durek som har vært Farao, for det er det faktisk en dude jeg bodde i kollektiv med i studietida som var. Utrolig, men sant!!  Jeg antar at Farao ikke har mer enn en sjel, og da kan han jo ikke være reinkarnert i mer enn en person. Som altså er en nisse fra et studentkollektiv i Oslo.

Det var ikke bare en farao gjennom hele storhetstiden til Egypt som varte i flere tusen år: https://pharaoh.se/pharaohs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.seher.no/kongelig/durek-lever-pa-martha/80927669

Da ser det ut til at Mr. Øgle jaggu bør ta godt vare på sin cashcow, han har nemlig ikke til salt i såret selv. Og den bortskjemte rike lille pike ....har hun ikke lært noe av livet? Ikke ta gratispassasjerer og personer med status UFB (uten fast bopel) inn i livet ditt!

 

Endret av Jammf
skrivefeil
  • Liker 8
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vintersolverv skrev (13 timer siden):

Det var ikke bare en farao gjennom hele storhetstiden til Egypt som varte i flere tusen år: https://pharaoh.se/pharaohs

jaha, og hvilken av dem er det som har tatt bolig i Durek? har han spesifisert det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucille skrev (1 time siden):

jaha, og hvilken av dem er det som har tatt bolig i Durek? har han spesifisert det?

Uten å vite noe særlig om verken reinkarnasjon eller faraoer så holder jeg en knapp på Ramses II. Beskrivelse under fra Wikipedia. Føler Dureks ånd skinner mye igjennom her. 

"Ramses II (styrte 1279 f.Kr.–1213 f.Kr.), også kjent som Ramses den store. Han var den tredje egyptiske farao av det 19. dynasti. Han er ofte vurdert som den største, mest feirede, og den mektigste farao av det egyptiske rike.[1] Hans etterfølgere og senere egyptere kalte ham for «den store stamfar». Ramses II ledet flere militære kampanjer inn i Levanten, gjeninnførte egyptisk kontroll over Kanaan. Han ledet også ekspedisjoner sørover inn i Nubia, feiret på inskripsjoner ved Beit el-Wali og Gerf Hussein "

Fra historienet :

" Ingen annen farao fikk så mange barn eller var så stor på det som Ramses. Han har preget Egypt med mengder av inskripsjoner, templer, obelisker og kolossalstatuer – helst av seg selv."

Endret av Hyacinth
Legge til noe
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (2 timer siden):

https://www.seher.no/kongelig/durek-lever-pa-martha/80927669

Da ser det ut til at Mr. Øgle jaggu bør ta godt vare på sin cashcow, han har nemlig ikke til salt i såret selv. Og den bortskjemte rike lille pike ....har hun ikke lært noe av livet? Ikke ta gratispassasjerer og personer med status UFB (uten fast bopel) inn i livet ditt!

 

Salt i grøten, mener du vel? 😅

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

Salt i grøten, mener du vel? 😅

Nei 😆

(Jf. Heidi Weng som bøyer seg i hatten) 

Endret av Jammf
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært interessant hvilken farao og dronning de var ja. Mulig han ikke er opplyst om hvor utbredt bror-søster og far-datter ekteskap var i de gamle egyptiske dynastiene 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyacinth skrev (2 timer siden):

Uten å vite noe særlig om verken reinkarnasjon eller faraoer så holder jeg en knapp på Ramses II. Beskrivelse under fra Wikipedia. Føler Dureks ånd skinner mye igjennom her. 

"Ramses II (styrte 1279 f.Kr.–1213 f.Kr.), også kjent som Ramses den store. Han var den tredje egyptiske farao av det 19. dynasti. Han er ofte vurdert som den største, mest feirede, og den mektigste farao av det egyptiske rike.[1] Hans etterfølgere og senere egyptere kalte ham for «den store stamfar». Ramses II ledet flere militære kampanjer inn i Levanten, gjeninnførte egyptisk kontroll over Kanaan. Han ledet også ekspedisjoner sørover inn i Nubia, feiret på inskripsjoner ved Beit el-Wali og Gerf Hussein "

Fra historienet :

" Ingen annen farao fikk så mange barn eller var så stor på det som Ramses. Han har preget Egypt med mengder av inskripsjoner, templer, obelisker og kolossalstatuer – helst av seg selv."

Jeg tror det er «King Tut», som amerikanerne kaller ham, for jeg tipper det er den eneste faraoen Durek har hørt om. 🤣

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersolverv
Lucille skrev (6 timer siden):

jaha, og hvilken av dem er det som har tatt bolig i Durek? har han spesifisert det?

Nei, tipper han vet for lite om Egyptiske faraoer til å velge ut en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest vintersolverv
Isild skrev (19 timer siden):

Det er godt mulig, men hører vi veldig mye om det i offentligheten? Det er det dumt at vi ikke gjør, men som @Frisk Frosk opplyser om, så holder vel de som er ekte en lavere profil, søker ikke offentligheten osv. Det forstår og respekterer jeg. Det er de som søker oppmerksomhet nettopp fordi de ønsker å være "spektakulære" osv som viser seg. 

Det er ikke slik at disse historiene kommer til deg og du kan bare sitte og bla i nyhetene for å lese om dem. Det er ikke alt som havner i nyhetene om vanlige folks daglige liv, som også inkluderer det at noen husker tidligere liv, de har nær-døden-opplevelser, de ser sin avdøde bestemor osv. Folk har mange såkalte overnaturlige opplevelser hele tiden rundt om på kloden, og NRK, VG eller Morgenbladet skriver jo ikke nødvendigvis om dette. Men det finnes massevis av dokumentarer og bøker om det om man er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (2 timer siden):

Hadde vært interessant hvilken farao og dronning de var ja. Mulig han ikke er opplyst om hvor utbredt bror-søster og far-datter ekteskap var i de gamle egyptiske dynastiene 🙄

Det har du nok rett i. Han slår meg ikke som særlig opplyst om noe som helst.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersolverv
Jammf skrev (7 timer siden):

https://www.seher.no/kongelig/durek-lever-pa-martha/80927669

Da ser det ut til at Mr. Øgle jaggu bør ta godt vare på sin cashcow, han har nemlig ikke til salt i såret selv. Og den bortskjemte rike lille pike ....har hun ikke lært noe av livet? Ikke ta gratispassasjerer og personer med status UFB (uten fast bopel) inn i livet ditt!

 

Salt i andres sår har han nok til, men om han har til salt i grøten er vel mer tvilsomt.
Påfallende at det her beskrives nøyaktig hvordan en parasittisk narsissist lever. Hvorfor ser ikke Märtha dette? Hun tror han har bare vært uheldig hele livet? Jeg lurer også på hvor mye penger hun har, og hvor de kommer fra. Hun må jo få mye av kongen eller..? Jeg kan bare ikke se hvordan hun kan tjene alt dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste akkurat en artikkel i NRK (tror jeg) om noen som jobber med døde. I artikkelen refereres det til at de ansatte stadig har unaturlige hendelser, og at de døde i høyeste grad tar plass i arbeidsdagen deres. Dette blir referert av journalistene uten iron eller mistro. Det er bare slik det er.

Jeg tror ikke norsk presse er så negative til at det finnes mer mellom himmel og jord. Som Märtha sa i 2012, man har kommet et godt stykke på vei. Nordmenn er jo også ganske åpne for alternativ behandling, i følge lenker @Frisk Frosk har lagt ut tidligere. 40% av oss har betalt for alternativ behandling. 

Så denne påstanden til Märtha og Durek om at det er nordmenn som er undeveloped henger ikke på greip. Heller ikke at pressen er ute etter Durek (og Märtha) fordi de driver med alternative ting. Det er forretningsdriften deres som blir kritisert. Men det er greit å ha noe å skylde på når man har urent mel i posen (siden vi er inne på ordtak). Deflection på amerikansk vis, dette her...

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...