Gå til innhold

Veninne som stjal jakke på byen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts her. Hun sier at hun selfølgelig skal levere den tilbake. Jeg håper bare hun mener det og gjør det. Uff. Men jeg satser på det. Hu er jo ikke slem eller kriminell egentlig men tenkte vel ikke helt rasjonelt i går. Fikk litt for mye drikke. 

Men jeg reagerte på det hun sa. Og at eiern liksom må komme hjem til hu å hente den og takke henne for at hu tok den med hjem enn å levere den til de som jobber på puben 😏🙄 

Virker absurd. At hu skal ha ære og oppmerksomhet for å ha "passet på" den. Er jo mye enklere for eier å hente den der den var først...... hun gjør det så knotete 

Anonymkode: bc9d2...621

Lever jakken på puben du. Det virker som hun forventer finnerlønn. Frekk dame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rødstrupa skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke det men hu mener liksom at hu skal kontakte puben å gi nummeret sitt sånn at de som jobber der kan gi tlf nr hennes hvis eieren kommer å spør etter den jakka. Så da må den person komme til henne. Hu bor ikke langt unna men det er likevel tungvint og unødvendig.

Jeg er ikke hos henne mer nå. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kunne ta den med i bilen. Jeg kjører rett forbi den puben hver eneste kveld til å fra jobb og de har åpent når jeg er ferdig på jobb. Da kunne jeg parkert gratis etter 18.00 og gått inn med den. Hadde tatt meg kanskje 5 min .

Men nei da får hun ikke æren og takk for å ha tatt vare på den så det var ikke bra nok.

Eier fikk selv komme å hente den og skulle bare være glad det var hu som tok den med og ikke noen andre 😏🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (15 minutter siden):

Orket ikke å diskutere mer med henne. Hu bare får det til å bli til at jeg er dramatisk og overkjører og manipulerer det om til at det er jeg som liksom er unormal som blanda meg oppi det. Jeg blir helt matt. 

Ikke bare det men hu gikk tilogmed å løy til alle om at hun hadde bursdag for å bli spandert på. Jeg ville aldri gjort det liksom. Kanskje sånn man kunne finne på når man var fjortis liksom men ikke når man er voksen 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Orket ikke å diskutere mer med henne. Hu bare får det til å bli til at jeg er dramatisk og overkjører og manipulerer det om til at det er jeg som liksom er unormal som blanda meg oppi det. Jeg blir helt matt. 

Ikke bare det men hu gikk tilogmed å løy til alle om at hun hadde bursdag for å bli spandert på. Jeg ville aldri gjort det liksom. Kanskje sånn man kunne finne på når man var fjortis liksom men ikke når man er voksen 

Den venninnen hadde jeg glatt droppet. Løgnaktig, manipulerende og en tjuvradd. Hun prøver gaslighte deg med at det er du som er problemet , men stå sterkt i deg selv og vit at det er du ikke. Det er henne som mangler moralsk kompass. Neste gang hun sier at du er dem eneste som er jakke politi, kan du svare at hun er den eneste som lyver og stjeler.

Anonymkode: cae6c...ee5

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ts her. Hun sier at hun selfølgelig skal levere den tilbake. Jeg håper bare hun mener det og gjør det. Uff. Men jeg satser på det. Hu er jo ikke slem eller kriminell egentlig men tenkte vel ikke helt rasjonelt i går. Fikk litt for mye drikke. 

Men jeg reagerte på det hun sa. Og at eiern liksom må komme hjem til hu å hente den og takke henne for at hu tok den med hjem enn å levere den til de som jobber på puben 😏🙄 

Virker absurd. At hu skal ha ære og oppmerksomhet for å ha "passet på" den. Er jo mye enklere for eier å hente den der den var først...... hun gjør det så knotete 

Hun der er ikke helt bra TS. Faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Eier fikk selv komme å hente den og skulle bare være glad det var hu som tok den med og ikke noen andre 😏🙄

Hun er en narsissist.

Anonymkode: 1c9db...115

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Ja hu er snill med meg og sine venner. Aldri utnytta meg. Hun gir like mye tilbake og spanderer like mye på meg som jeg gjør til henne.

Men hun forstår ikke at jeg bryr meg om mennesker jeg ikke kjenner. Hun forstår ikke hvorfor jeg bryr meg om den personen som glemte jakka si når jeg ikke vet hvem den person er en gang.  

Jeg mener at det er normalt å ha empati for folk man ikke kjenner. Hvorfor skal man bare bry seg om folk man kjenner? Da ville verden blitt veldig kald.

Og ja hun har noen narsissistiske trekk. Det har jeg tenkt på fler ganger. Men jeg ser ikke på henne som ond heller. Men jeg håper hun leverer jakka tilbake. For det er jo ikke greit å bare låne med seg andres jakker hjem sånn. Det er på en måte å stjele selv om man leverer tilbake. Helt ærlig tror jeg ikke på at hun kommer til å levere den heller. Hun bare sier at hu skal for å få meg til å slutte å mase om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun er en narsissist.

Anonymkode: 1c9db...115

Ja. Hun har faktisk innrømmet selv at hun andre bestevenninna hennes har sagt hun er narsissistisk. Jeg så det ikke da men har begynt å se trekkene nå i det siste. 

Hun mente at jeg heller burde sagt at det var fint at hun fant en jakke og slapp å fryse når vi gikk hjem enn å bry meg om den personen jeg ikke kjenner til som ble uten jakke.

Hun mente jeg var smålig som brydde meg mer om vedkommende som hun tok jakka til enn henne som er min venninne. Og at jeg var slem mot henne som prøvde å overtale henne til å levere den tilbake og diskuterte med henne mens andre hørte på og at jeg hadde snakket med andre om henne fordi jeg var sinna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (1 time siden):

Hun der er ikke helt bra TS. Faktisk. 

Nei hu er ikke helt riktig skrudd sammen. Hørt at hu har dysfunksjonelle foreldre og av andre som kjenner til familien hennes. Hun har ikke fortalt noe selv men hun har nok ikke hatt en helt grei oppvekst.

Hun har nok ikke lært ordentlig forskjell på rett og galt. Men nå er hun jo voksen og burde selv lære normer og regler. Men hu er nok litt narsissistisk og da tenker hun ikke sånn.

Jeg har vært borti fullblods psykopater før. Men jeg kan absolutt ikke sammenligne henne med dem. For hu har mye empati selv om hun har noen trekk.

Men hu er oppmerksomhetssyk og babe. Sånn søt og pen barbie dame som alle guttene flyr etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2023 den 10.46):

Altså, jeg er helt i mot å stjele.

Men jeg lo litt også av at dere kranglet om dette, og at hun kalte deg jakke-politi. Jeg ser det for meg. Høres ut som fyllerør, kan jo hende hun angrer når hun blir edru.

Anonymkode: 3554b...630

Ja. Dagen etter sier hun at jeg heller skulle tatt det opp med henne når hun ble edru. Men det kunne jeg ikke for jeg syntes jin skulle levere den tilbake på utestedet hun tok den med fra med en gang tilfelle eieren av jskks kom innom der for å hente den i løpet av natta.

Men selv det skjønte hun ikke når hun ble edru og hun har enda ikke levert den for nå har hun fått covid og er i karantene. Hun fikk det på søndag.  

Hu nekta meg å ta den med på søndag fordi hun skulle ha æren av å øebere den selv og mente at eier måtte komme hjem til henne å hente den og takke henne...... Herregud. Og da var hun edru når hun sa det. Og at jeg var smålig mot henne og heller burde sagt det var bra at hun fant en jakke enn å kjefte på henne om å levere den tilbake.....

Hadde jeg selv latt være å ta med jakke så måtte jeg selv tatt konsekvensen av det. Det var bare 6 min å gå hjem til henne og det var to plussgrader. 

Hadde det vært en fattig uteligger som stjal jakke hadde jeg nok hatt litt mer forståelse og empati. Men for henne, nei..... Det er hennes egen dumhet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2023 den 9.26):

Er venninnen din i jobb eller har rusproblemer?

Anonymkode: 953b0...65c

En trenger ikke å være en sliter for å gjøre noe slikt. Svigermor som har hatt samme vaskejobben på sykehuset i ca førti år har en slik mentalitet. 

Men hun er kristen, så vi har regler mens hun og datteren hennes har andre regler...

Det handler om moral, noen eier det ikke selv om de ikke ruser seg eller er uten jobb. Bare se på Moksnes..

Anonymkode: eb0ce...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/10/2023 at 2:11 PM, AnonymBruker said:

Det skulle stå "insisterte". Mobilen min er helt på trynet. Skriver feil like mye enten jeg er edru eller full. Lei denne tlf 

Det er jo ikke mobilens skyld at du skriver mye feil. Det er deg selv som har gjort det. 

Anonymkode: c03c9...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Men selv det skjønte hun ikke når hun ble edru og hun har enda ikke levert den for nå har hun fått covid og er i karantene. Hun fikk det på søndag.  

Tviler på at hun har covid, og om hun mot formodning skulle ha fått det er ikke karantene nødvendig lenger. Hun finner bare på unnskyldninger, og ønsker vel litt sympati på toppen.

Anonymkode: 9ec9a...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tviler på at hun har covid, og om hun mot formodning skulle ha fått det er ikke karantene nødvendig lenger. Hun finner bare på unnskyldninger, og ønsker vel litt sympati på toppen.

Anonymkode: 9ec9a...ed4

Samme tanken slo meg. Men hun skrev at xmann og sønnen hadde det og hun ble smittet av sønnen som kom på søndag etter jeg dro. Heldigvis for meg. Var med en gang litt redd dette var noe vi begge hadde fått på buen i helgen så jeg måtte teste meg og .

Ok jeg trodde man fremdeles måtte i karantene. Var ikke hu som sa hun måtte det men uansett da. Vet ikke hva jeg skal tro når det fjelde henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2023 den 4.30):

Min venninne og jeg var ute nå i kveld. Da vi dro ondodtette hun på at hun ikke skulle ha ytterjakke og at en strikkejakke holdt i massevis.

På siste puben vi var glemte noen en Stormberg jakke til en verdi av 799 kroner på XXL. Jeg googlet). 

Jeg ble sint og prøvde å si til min venninne i dokøen på det neste stedet vi var at jeg syns skulle dra på tilbake til den puben å levere jakka så eier kunne få den igjen....

Da sa hun at jeg bare kunne gå og dra til h som ikke brydde meg om henne frøs. Jeg prøvde å si flere ganger at du kan ikke bare finne jakker å stjele fordi du selv ikke tok med jakke. Da sa hun bare at hun hadde aldri hatt noen andre venner som var sånn "jakke-politi" som meg..... Hun gadd ikke levere den tilbake fordi den kunne vi bare kaste i søpla..... Jeg sa at du ville vel satt pris på om noen leverte en jakke tilbake der du hadde glemt den..... Nei det dreit hu i... Denne dama er 42 år

Flere i dokø overhørte samtalen vår og støttet meg selfølgelig og ble sjokkert over henne.....

Jeg overnatter hos henne desverre for jeg har bilen min her....

Men jeg tok jakka etter hun sovnet å la i bagen min. Håper hun ikke våkner før jeg blir edru til å kjøre i morgen. Jeg skal levere jakka på puben der til uka siden jeg kjører forbi der til jobb hver dag.

Skjønner ikke at det går an......

Bra gjort av deg og stå på det som er moralsk rett her.Flere og flere egoister i samfunnet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/10/2023 at 12:59 PM, AnonymBruker said:

Jeg hadde nok revurdert det vennskapet. Ikke kun fordi hun stjal men også på grunn av sånn hun snakket til deg. 

Så flott av deg å ta jakken og levere den tilbake til utestedet så eier kan få den igjen ❤️🌷

Anonymkode: c300a...1b2

OMG! Her har vi det igjen, KG sin "dump han/henne" mentalitet. Det er jo så sykt hvor lett det er for noen å bare si at de skal dumpe både venner og kjærester, for meg så høres du fryktelig streng ut og bare kaster vekk mennesker ved den minste ting. Skjerp deg.

Anonymkode: 65569...a68

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

OMG! Her har vi det igjen, KG sin "dump han/henne" mentalitet. Det er jo så sykt hvor lett det er for noen å bare si at de skal dumpe både venner og kjærester, for meg så høres du fryktelig streng ut og bare kaster vekk mennesker ved den minste ting. Skjerp deg.

Anonymkode: 65569...a68

Synes du det er greit å stjele da eller. Nei jeg synes ikke det er lett å bare dumpe henne som venn men jeg er jo skuffa over henne når hun og jeg kunne bytte på min jakke enn at hun rappa en annen sin. Det var 2 + ute og 6 min å gå hjem til henne. Problemet er at hun ikke skjønte at hun hadde gjort en feil når hun var edru dagen etter heller. Hun fortsatte å forsvare sin handling som om hun skulle bodd på gata og ikke hadde klær......

Jeg trodde ikke hun var sånn. Så sa hun tilogmed at jeg ikke brydde meg om at hun var kald. Hun kunne jo lånt min jakke liksom.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol. For et scenario. Jakkepoliti og krangling i do-kø. Dere skal ha kred for å holde en ungdommelig stil sånn et godt stykke ut i førtiåra. 🤡

Anonymkode: 31750...011

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Lol. For et scenario. Jakkepoliti og krangling i do-kø. Dere skal ha kred for å holde en ungdommelig stil sånn et godt stykke ut i førtiåra. 🤡

Anonymkode: 31750...011

Vi???  Ikke rart jeg blir forbanna når veninna mi stjæler......  Er hun som er barnslig. Jeg blir flau over henne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 9.37):

Det er jo ikke mobilens skyld at du skriver mye feil. Det er deg selv som har gjort det. 

Anonymkode: c03c9...464

Hva så?? Er det ulovlig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...