Gå til innhold

Din mening om "toxic masculinity"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Peterson er en mann av sin tid. Derfor er han populær. Han er ikke spesielt intelligent, selv om han ordlegger seg akademisk. Han er en verre tåkefyrste enn Jonas gahr støre. Han taler i diskusjoner og intervjuer med alle som er skolert og fornuftige. Men fansen reposter bare videoer der han har dårlige motstandere. Dette har blitt dokumentert hundre ganger her inne på kg, både med sitater, intervjuer og linker til kritikk. Likevel ber de samme folka om dokumentasjon igjen og igjen. Ingen vits.

Anonymkode: 89774...01a

Han taper skulle det stå. Ikke taler.

Anonymkode: 89774...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Peterson er en mann av sin tid. Derfor er han populær. Han er ikke spesielt intelligent, selv om han ordlegger seg akademisk. Han er en verre tåkefyrste enn Jonas gahr støre. Han taler i diskusjoner og intervjuer med alle som er skolert og fornuftige. Men fansen reposter bare videoer der han har dårlige motstandere. Dette har blitt dokumentert hundre ganger her inne på kg, både med sitater, intervjuer og linker til kritikk. Likevel ber de samme folka om dokumentasjon igjen og igjen. Ingen vits.

Anonymkode: 89774...01a

Hva har blitt dokumentert her hundre ganger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Peterson er en mann av sin tid. Derfor er han populær. Han er ikke spesielt intelligent, selv om han ordlegger seg akademisk. Han er en verre tåkefyrste enn Jonas gahr støre. Han taler i diskusjoner og intervjuer med alle som er skolert og fornuftige. Men fansen reposter bare videoer der han har dårlige motstandere. Dette har blitt dokumentert hundre ganger her inne på kg, både med sitater, intervjuer og linker til kritikk. Likevel ber de samme folka om dokumentasjon igjen og igjen. Ingen vits.

Anonymkode: 89774...01a

"Dokumentert hundre ganger her inne på kg?!"
Du har allerede konkludert med at han er uintelligent, men skriver også at han "taler med alle som er skolerte og fornuftige", men at andre igjen fremlegger han dårlig. Du utviser liten tyngde, men en  veldig tåkete kommentar.

Anonymkode: 08a15...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2023 den 13.53):

Jeg mener at dette er en ikke-sak, det er ufattelig få menn som faktisk oppfører seg sånn, og personlig har jeg kun sett noe til denne minoriteten på internett. Ute i den virkelige verden er det stort sett vanlige menn med normal høflighet og gjensidig respekt for andre.

Anonymkode: 4227d...fb4

Ikke i klassen til ungdommen min. Der er det "gutta-stemning" og mye mobbing. 

Anonymkode: 0c2e5...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Peterson er en mann av sin tid. Derfor er han populær. Han er ikke spesielt intelligent, selv om han ordlegger seg akademisk. Han er en verre tåkefyrste enn Jonas gahr støre. Han taler i diskusjoner og intervjuer med alle som er skolert og fornuftige. Men fansen reposter bare videoer der han har dårlige motstandere. Dette har blitt dokumentert hundre ganger her inne på kg, både med sitater, intervjuer og linker til kritikk. Likevel ber de samme folka om dokumentasjon igjen og igjen. Ingen vits.

Anonymkode: 89774...01a

Jeg har ikke sett noen videoer av ham, men jeg anbefaler å lese en bok eller to. Jeg synes at han er ganske tydelig i sin tale. Men det er altså noen deler av hans tankegods som jeg tar avstand fra.

Anonymkode: a0594...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/10/2023 at 1:16 AM, AnonymBruker said:

ikke se det sånn at andre må gjøre seg fortjent til respekt.

Avlære sexistiske holdninger 

Avlære patriarkalske holdninger som er selve roten til toxic masculinity. 

Uten en felles forståelse av begrepet "respekt", så har det lite for seg å forvente det av noen.
Om du anser respekt som en grunnleggende høflig behandling med verdighet og hensyn uavhengig av relasjon, personlige følelser og meninger, burde det heller anses som universell standard for sosial oppførsel.
Men utover det, på et mer personlig plan, ofte beundring eller høy vurdering av en person, så skal det selvfølgelig fortjenes! Det er ikke noe du bare har krav på uten videre.

Patriarkalske holdinger? Snakker du om manne-holdninger? Du er utydelig når du påpeker at dette er "roten" til Toxic Masculinity.

Anonymkode: 08a15...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...