Gå til innhold

Hvordan er menn privilegert? Hvordan er kvinner privilegert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinner har lettere for å bli trodd på at de ikke egentlig ville gjøre innbrudd (det var mannen som forledet dem), de ville ikke egentlig komme borti kjønnsorganet til et barn (skulle bare hjelpe ham på do), de er den beste omsorgspersonen for barna. Samfunnet leser tradisjonelle kjønnsroller inn i den enkelte kvinner, og kvinner blir sett på som passive offer.

Menn har hatt en lang rekke fordeler (ansett for å ha høy intelligens, økonomisk sans, leder-evner,…) men mye av dette er borte i Norge i dag.

Jeg ønsker meg et samfunn hvor folks evner og interesser står i fokus, og vi blir dømt/bedømt basert på oss selv som enkelt-person og våre handlinger, ikke hvilken gruppe vil tilhører. Det etterlater noen skjæringspunktet rundt forplantning og romantikk hvor det er biologiske forskjeller mellom kjønnene.

Anonymkode: a002d...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn: sterkere fysisk, mye utstyr og teknologi er tilpasset menn, de får høyere lønn enn kvinner, får naturlig mer autoritet og blir tatt mer på alvor i mange situasjoner.

Kvinner: som kvinne blir du sluppet inn overalt, ingen er redd for deg, du kan be om hjelp til alt mulig og får som regel hjelp i situasjoner hvor menn ikke får hjelp. Du blir påspandert på byen, hvertfall som ung og vakker. 

Anonymkode: 03b2f...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner har lettere for å bli trodd på at de ikke egentlig ville gjøre innbrudd (det var mannen som forledet dem), de ville ikke egentlig komme borti kjønnsorganet til et barn (skulle bare hjelpe ham på do), de er den beste omsorgspersonen for barna. Samfunnet leser tradisjonelle kjønnsroller inn i den enkelte kvinner, og kvinner blir sett på som passive offer.

Menn har hatt en lang rekke fordeler (ansett for å ha høy intelligens, økonomisk sans, leder-evner,…) men mye av dette er borte i Norge i dag.

Jeg ønsker meg et samfunn hvor folks evner og interesser står i fokus, og vi blir dømt/bedømt basert på oss selv som enkelt-person og våre handlinger, ikke hvilken gruppe vil tilhører. Det etterlater noen skjæringspunktet rundt forplantning og romantikk hvor det er biologiske forskjeller mellom kjønnene.

Anonymkode: a002d...4be

Mener du kvinner ikke har høy intelligens, økonomisk sans og leder-evner? Eller er det bare en uheldig formulering her?

Anonymkode: c0191...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss og minus med begge kjønn, men jeg må helt ærlig si jeg aldri har vært misunnelig på menn/gutter, godenes dere har en veldig stor psykisk pris som de aldri jobber med

Anonymkode: 91f73...d2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Mener du kvinner ikke har høy intelligens, økonomisk sans og leder-evner? Eller er det bare en uheldig formulering her?

Anonymkode: c0191...226

Hun skriver da vitterlig "ANSETT" for å ha disse egenskapene. At folk automatisk tror at alle menn er logiske, intelligente osv.

Anonymkode: a650c...e53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Mener du kvinner ikke har høy intelligens, økonomisk sans og leder-evner? Eller er det bare en uheldig formulering her?

Anonymkode: c0191...226

Formuleringen var helt grei i mine øyne?

Anonymkode: a002d...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...