Macro Skrevet 9. desember 2023 #101 Skrevet 9. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kommer jo helt an på hva man ellers spiser. Det er en grunn for at egg er noe av det mest næringstette vi kan spise, fordi det inneholder "alt". Du får ca dekket behovet for jod ved å spise 3 lettkokte egg daglig. Så for en som ikke får i seg hvit fisk flere ganger i uken, eller ikke kan spise meieriprodukter, så er egg veldig viktig. Egg er også mye sunnere for kroppen enn f.eks prim. Egg er også viktig kilde til A vitamin retinol, omega 3, d vitamin, og for mange er egg lett å implementere i det daglige kostholdet som gir en sunn og ren kilde til mange høyt biotilgjengelige næringsstoffer. Så selv om man ikke MÅ spise egg, så er det en av de enklere måtene å få i seg mye og riktig næring på. Anonymkode: f1519...dfa Ok.
Gjest Hoia Skrevet 10. desember 2023 #102 Skrevet 10. desember 2023 Hva slags egg er det snakk om da? Jeg skal fortsette å unne meg litt søtt innimellom, men bare justere måltider og tidsintervaller, da er mye gjort i en hånvending. Jeg har virkelig unnet meg alt jeg har villet ha den siste tiden. Jeg har aldri spist sjokoladeplater, isboks, saus, drukket brus tidligere. Men så må man tenke på helsen!
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #103 Skrevet 10. desember 2023 Hoia skrev (1 minutt siden): Hva slags egg er det snakk om da? Jeg skal fortsette å unne meg litt søtt innimellom, men bare justere måltider og tidsintervaller, da er mye gjort i en hånvending. Jeg har virkelig unnet meg alt jeg har villet ha den siste tiden. Jeg har aldri spist sjokoladeplater, isboks, saus, drukket brus tidligere. Men så må man tenke på helsen! Ja man må tenke på helsen, og derfor spiser folk egg. Anonymkode: 93bb1...e64 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #104 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kommer langt med sunn fornuft og å friskmelde seg selv. Anonymkode: 4eb7e...f35 Macro skrev (18 timer siden): Den var min btw. Så det og spise mat som er sunn er ikke sunn fornuft? Friskmelde seg selv fra hva.. sunn livsstil? Anonymkode: df1c0...b06 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #105 Skrevet 10. desember 2023 Macro skrev (18 timer siden): Altså. Veldig få nordmenn sliter med underernæring. Nei, veldig mange sliter med det motsatte, og det er vel fordi man bruker « sunn fornuft» og bare spiser masse av det man liker? Anonymkode: df1c0...b06
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #106 Skrevet 10. desember 2023 1 hour ago, Hoia said: Hva slags egg er det snakk om da? Jeg skal fortsette å unne meg litt søtt innimellom, men bare justere måltider og tidsintervaller, da er mye gjort i en hånvending. Jeg har virkelig unnet meg alt jeg har villet ha den siste tiden. Jeg har aldri spist sjokoladeplater, isboks, saus, drukket brus tidligere. Men så må man tenke på helsen! Egg er næringsrikt uansett. Det er fint å justere måltider og unngå å spise godteri. Men vi må fortsatt spise riktig næring, og egg er en av de beste måtene å gjøre det på. Anonymkode: f1519...dfa 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #107 Skrevet 10. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 8.12.2023 den 11.45): Fikk en ny kollega for 3 uker siden, og jeg legger merke til hva hun spiser i lunsjen. Ikke fordi jeg har noe med det men man får jo ofte med seg det når man sitter å spiser sammen. Men hun spiser altså 4 egg til lunsj hver dag, altså bare 4 kokte egg. Uten noe til. Hun spiser også litt frukt/grønt til lunsj. Men bare syns det er så snodig. En annen kollega spurte henne om dette med eggene, og hun svarte at hun syns det er enkelt og greit og holdere henne mett lenge. Men jeg tenker det kan da umulig være bra for helsa å spise så mye egg! Får men ikke mye kolesterol av det da? Anonymkode: 9bb8a...4e5 Null stress. Anonymkode: 236e1...faa 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2023 #108 Skrevet 10. desember 2023 Hoia skrev (1 time siden): Hva slags egg er det snakk om da? Kinderegg så klart Anonymkode: 78b80...5eb
Gjest tidsfordriv2023 Skrevet 10. desember 2023 #109 Skrevet 10. desember 2023 On 12/8/2023 at 11:45 AM, AnonymBruker said: Fikk en ny kollega for 3 uker siden, og jeg legger merke til hva hun spiser i lunsjen. Ikke fordi jeg har noe med det men man får jo ofte med seg det når man sitter å spiser sammen. Men hun spiser altså 4 egg til lunsj hver dag, altså bare 4 kokte egg. Uten noe til. Hun spiser også litt frukt/grønt til lunsj. Men bare syns det er så snodig. En annen kollega spurte henne om dette med eggene, og hun svarte at hun syns det er enkelt og greit og holdere henne mett lenge. Men jeg tenker det kan da umulig være bra for helsa å spise så mye egg! Får men ikke mye kolesterol av det da? Anonymkode: 9bb8a...4e5 Er du klar over hvor mye baby får i seg kolesterol gjennom morsmelka?
Atrix Skrevet 10. desember 2023 #110 Skrevet 10. desember 2023 (endret) Det er blitt farlig å spise for mange egg nå.. Glem det, man kan nå spise så mange egg man vil igjen. Endret 10. desember 2023 av Atrix
Hoppetaujenta Skrevet 10. desember 2023 #111 Skrevet 10. desember 2023 Hva som er anbefalt bølger litt frem og tilbake ettersom tiårene kommer og går, men jeg er veldig glad i egg og spiser altfor få i uka/mnd, så jeg skal gnu på i det nye året og ha det som et av forsettene mine og jeg skal holde det! EGG til folket! 1 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå