Gå til innhold

Spiser opp til 4 egg hver dag! HVA?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg er ikke "veldig glad" i noe av det jeg spiser, jeg spiser det i fra næringsinnholdet. Skulle jeg spist ting jeg er veldig glad i hadde det gått i wienerbrød og hamburgere med chips dagen lang 😅

Anonymkode: 78b80...5eb

Tenkte veldig spesikt på egg jeg da😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Macro skrev (Akkurat nå):

Tenkte veldig spesikt på egg jeg da😄

Ja, jeg spiser tre egg daglig, men ikke fordi jeg er veldig glad i det. Synes ikke det er spesielt godt i det hele tatt faktisk.

Anonymkode: 78b80...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg hadde blitt nysgjerrig på å vite hvordan fordøyelsen hennes fungerte. Man må vel få et veldig hard og treig mage av fire egg daglig? 

Men jeg hadde nok ikke turt å spørre. Litt for intimt 

Anonymkode: e2336...8a9

Nå må du ikke gi TS flere ideer om hva hun skal følge med på 😅

Anonymkode: 6798f...a42

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (17 minutter siden):

Alt for mye karbo for min del.

 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Igjen, belgfrukter og plantemat er fulle av antinæringsstoffer som svekker absorpsjon av flere mineraler. Verken belgfrukter eller korn inneholder f.eks kollagen. Plantemat er fint i teorien, men det er en grunn til at svært mange får problemer med bare slik mat over lengre tid. 

Anonymkode: f1519...dfa

Min kropp reagerer positivt på det, og ikke så positivt på melkeprotein og animalske kilder. Det er trolig individuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hoia said:

 

Min kropp reagerer positivt på det, og ikke så positivt på melkeprotein og animalske kilder. Det er trolig individuelt.

Melkeprotein reagerer mange på, og reaksjoner på animalske kilder vil også avhenge av kvaliteten på det man spiser, og tilbehøret. Det er stor forskjell på loff med majones og makrell i tomat, og økologisk kjøtt med bare grønnsaker. 

Om kroppen din reagerer like positivt på utelukkende plantekilder til protein o.l etter 15-20 år, får du se selv. 

Anonymkode: f1519...dfa

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg jobbet med spiser 21 eller 24 egg daglig. Han trente noe greier og måtte ha masse protein. Luktet jo egg i lange baner når han spiste. Jeg er glad knegg selv, men det får holde med ett for min del en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Melkeprotein reagerer mange på, og reaksjoner på animalske kilder vil også avhenge av kvaliteten på det man spiser, og tilbehøret. Det er stor forskjell på loff med majones og makrell i tomat, og økologisk kjøtt med bare grønnsaker. 

Om kroppen din reagerer like positivt på utelukkende plantekilder til protein o.l etter 15-20 år, får du se selv. 

Anonymkode: f1519...dfa

Jeg tenker ikke så mye på det. Makrell i tomat er utelukket her. Jeg spiser minimalt med kjøtt, jeg takler ikke å se bilder av at de blir drept. Så er innlegg der de tok rein, så nå klarer jeg ikke å spise dyr på et halvt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Da jeg lærte meg hvordan wienerbrød lages, så syntes jeg ikke det var godt lenger :ler:

Burgere trenger ikke være det verste man spiser, så lenge man velger ingrediensene med omhu :)

Anonymkode: f1519...dfa

Hvorfor? Mener du wienerpølser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentamedtekopp skrev (På 8.12.2023 den 12.10):

I Danmark er det anbefalet MAX 1 egg i uka. 

Er det fordi de allerede har 3-4 egg sittende igjen i halsen fra før?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg hadde blitt nysgjerrig på å vite hvordan fordøyelsen hennes fungerte. Man må vel få et veldig hard og treig mage av fire egg daglig? 

Men jeg hadde nok ikke turt å spørre. Litt for intimt 

Anonymkode: e2336...8a9

Jeg spiser mellom 3-6 egg hver dag, og er på do hver morgen. Enig i at hun ikke burde spørre kollegaen om det, men hva er grunnen til at du tror egg fører til hard og treg mage? 

Anonymkode: df1c0...b06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blåttvann said:

Hvorfor? Mener du wienerpølser?

Nei, wienerbrød. Det er nesten bare sukker, det er ekkelt. 

Anonymkode: f1519...dfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hoia said:

Jeg tenker ikke så mye på det. Makrell i tomat er utelukket her. Jeg spiser minimalt med kjøtt, jeg takler ikke å se bilder av at de blir drept. Så er innlegg der de tok rein, så nå klarer jeg ikke å spise dyr på et halvt år.

Poenget mitt var at kvaliteten og det man spiser ellers påvirker hvordan vi fordøyer og dermed håndterer mat. Makrell i tomat på brødskive var bare et eksempel på dårlig matkombinasjon, mens ren fisk/kjøtt med bare grønnsaker er bedre for kroppen å fordøye. Dermed mindre reaksjoner.

Hvis du ikke skal spise noe animalsk, så vil du trenge en rekke med kosttilskudd over tid. Jeg spiser kun økologisk kjøtt fra lokal bonde, eller vilt, øko lokale egg, og villfisk. Det er noe helt annet for kroppen enn kjøtt med e-stoffer, og ultraprosesserte produkter som leverpostei osv. 

Anonymkode: f1519...dfa

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, wienerbrød. Det er nesten bare sukker, det er ekkelt. 

Anonymkode: f1519...dfa

Jeg tror du mener nesten bare mel og dmør?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Viktualia said:

Jeg tror du mener nesten bare mel og dmør?

Ja, det kom ikke med :ler:

Men ja, helheten av ingrediensene er bare ekkelt. Har ikke rørt wienerbrød etter jeg så ingredienser og hvordan det ble laget. 

Anonymkode: f1519...dfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Poenget mitt var at kvaliteten og det man spiser ellers påvirker hvordan vi fordøyer og dermed håndterer mat. Makrell i tomat på brødskive var bare et eksempel på dårlig matkombinasjon, mens ren fisk/kjøtt med bare grønnsaker er bedre for kroppen å fordøye. Dermed mindre reaksjoner.

Hvis du ikke skal spise noe animalsk, så vil du trenge en rekke med kosttilskudd over tid. Jeg spiser kun økologisk kjøtt fra lokal bonde, eller vilt, øko lokale egg, og villfisk. Det er noe helt annet for kroppen enn kjøtt med e-stoffer, og ultraprosesserte produkter som leverpostei osv. 

Anonymkode: f1519...dfa

Jeg er ikke så nøye på det. Jeg ville heller bare spist banan på skiven, uten å fokusere så mye på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Hoia said:

Jeg er ikke så nøye på det. Jeg ville heller bare spist banan på skiven, uten å fokusere så mye på det. 

Du forstår ikke hva jeg mener. Du sier du reagerer negativt på animalsk mat, og jeg forklarer hvorfor man kan reagere negativt (type kjøtt/fisk/egg, og hva som spises kombinert). 

Anonymkode: f1519...dfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du forstår ikke hva jeg mener. Du sier du reagerer negativt på animalsk mat, og jeg forklarer hvorfor man kan reagere negativt (type kjøtt/fisk/egg, og hva som spises kombinert). 

Anonymkode: f1519...dfa

Jeg var vel ikke så interessert i den forklaringen, jeg da. Jeg bare finner min egen sammensetning og gjør det jeg vil for å optimalisere mitt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hoia said:

Jeg var vel ikke så interessert i den forklaringen, jeg da. Jeg bare finner min egen sammensetning og gjør det jeg vil for å optimalisere mitt kosthold.

Nei man skjønner vel bare det man gidder å skjønne :) 

Anonymkode: f1519...dfa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (6 minutter siden):

Jeg var vel ikke så interessert i den forklaringen, jeg da. Jeg bare finner min egen sammensetning og gjør det jeg vil for å optimalisere mitt kosthold.

Hvilke kriterter er det du optimaliserer ut i fra, da?

Anonymkode: 78b80...5eb

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg spiser tre egg daglig, men ikke fordi jeg er veldig glad i det. Synes ikke det er spesielt godt i det hele tatt faktisk.

Anonymkode: 78b80...5eb

Huff da. Var ikke meningen å tråkke så voldsomt i salaten. Begynn å spise ting du liker. Anbefales👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...