Arkana Skrevet 8. desember 2023 #41 Skrevet 8. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men svar på din selvmotsigelse har du ikke. Anonymkode: 27230...177 Jeg svarte ikke fordi det er ingen selvmotsigelse. Jeg har ikke skrevet noe om at det er galt å bli tvunget til noe. Jeg reagerte på at enkelte antydet at kollegaen til TS følte seg tvunget til å delta når hun kanskje egentlig ønsket å være alene på julaften. Du må lese litt bedre før du svarer. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #42 Skrevet 8. desember 2023 Så fint av deg å gjøre det! Ingen skal sitte alene på julaften. Ble du overrasket over mannen din sin reaksjon, for da skjønner jeg du ikke hørte med han først. Jula handler jo om at vi skal være rause og varme ovenfor hverandre, og der var jo nettopp det du var. Det handler jo ikke om der perfekte pyntede julehjemmet. Jeg hadde selv et år en student hos oss. Det lå på finn. H*n hadde ikke mulighet til å reise hjem til jul, pga ekstrajobb ved siden av studiet. Det var en helt fremmed, og litt rart, men ble en veldig hyggelig kveld med min familie. Har fortsatt sporadisk kontakt. Anonymkode: f3c2e...8cf 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2023 #43 Skrevet 8. desember 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Vi skal feire julaften sammen med våre to barn og min svigermor. Jeg har spurt en kollega som ikke har familie i samme by om hun vil komme til oss. Min mann ble skikkelig sur på meg, og mener at det er uakseptabelt å invitere "fremmede" (hans ord) hjem på julaften. Vi har hatt veldig ulik oppvekst. Hos oss var det alltid åpen dør og fullt hus for alle. Han kommer fra"roligere " familie med fast plassering rundt bordet. Min kollega har bare takket for invitasjon, men ikke gitt konkret tilbakemelding. Nå håper jeg egentlig hun takker nei, for her hjemme er så dårlig stemning 😔 Anonymkode: a66fc...685 Jeg er veldig åpen og raus som person, men jeg ønsker at ting blir diskutert i fellesskap før man gjøre store valg som kan påvirke andre. Dette er en del av det å være familie og partnere. Julaften er en veldig spesiell dag for mange også. Anonymkode: acc7b...7b2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå