Gå til innhold

Jeg er så dritt lei av at jeg ikke klarer å unngå vektøkning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært overvektig og siste året gått ned 15 kilo. Har drevet med jojo slanking i mange mange år, men har gått ned jevnt og trutt siste året etter å ha vært overvektig lenge. Har tidligere forsøkt all verdens dietter, men faller tilbake på sukkerkjøret hver eneste gang. 
Nå var jeg så fornøyd! Gått ned 15 kilo uten diett, men spiste mindre og kuttet ut snop. Siste måneden har jeg gått opp 4 kilo igjen. Klarer ikke holde meg unna godteri og snacks. Holder jeg meg unna dytter jeg innpå med mat. Fortsetter jeg i dette tempoet er jeg tilbake til start før nyttår.

Jeg er skuffet, dritt lei, skamfull og alt for at jeg ikke klarer det! Gang på gang!

Anonymkode: c1bc1...acf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan klare det TS, du har fortsatt gått ned 11 kilo! Gi deg selv litt slæck og fortsett med fokus på å få i deg god næring til faste tider. Og du, sjekk ut "spis deg fri"
Det er ikke en diett i så måte men en livstilsendring
 

Anonymkode: bacb7...042

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4kg er ikke mye. Regn med at man kan svinge opp til 2 kg vannvekt og fra dag til dag etter matinntak og før avføring uten at det betyr at man har gått opp i vekt.  

Men det er fort gjort at det kryper oppover uten at man tenker over det. Jeg kjøpte to pepperkakebokser for noen uker siden og har feiret diverse bursdager på restaurant så 3 restaurant besøk på Egon, Peppes og annet tapas sted med mye mat og dessert og jeg gikk opp i vekt på det selvom jeg har strengt kosthold andre dager.  Nå har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe mere pepperkaker for sånne ting som å småspise sånt hver dag er uvaner som fører til vektøkning uten at man registrerer at man har fått i seg for mange kalorier. 

Ikke tyn deg selv, du blir kvitt de 4 kg igjen :)

Anonymkode: 2d880...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye samme historien som deg. Begynte på Wegovy for 2 år siden og har holdt vekten. Er fremdeles en kamp, spessielt på dårlige dager, men når blodsukkeret er jevnt er det mye mye lettere. 

Anonymkode: a8920...8ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semaglutid. Eneste som kan gi en varig endring for min del i hvert fall. Skulle ønske Wegovy/Ozempic blir godkjent og kommer på blå resept for alle som sliter en evig kamp mot vekt og alt det fysiske og mentale faenskapen som det medfølger. Man føler jo at man feiler igjen og igjen, at det er ikke noe godt sted å leve. 

Hilsen evig jojo-slanker som endelig kan slappe av fra matstøy og fokusere energien på andre ting enn slanking og skam - på Wegovy. 

Anonymkode: 02979...000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 kg er ikke så mye opp i vekt. Du har fortsatt gått ned 11 kg, og det er imponerende! 

Jeg har også tidligere vært en jojo-slanker som har testa lavkarbo, sukkerfritt og alskens dietter. Om dietter og slankekurer hadde fungert, så hadde verdens befolkning vært slankere. Men som vi ser gang på gang, slankekurer er ikke effektivt for varig vektnedgang. 

Min løsning ble å ikke kutte ut noe som helst, men forsøke å spise mindre. Jeg har 2 dager i uka hvor jeg kun spiser 800 kalorier. Jeg legger meg på 1600 kalorier ellers, og har en dag i helga hvor jeg spiser 2000 kalorier. Inne i disse kaloriene finner man sjokolade, smågodt, kjøtt, fisk, grønnsaker og frukt. Det er plass til alt i et variert kosthold. 

Anonymkode: ddf3a...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...