Gå til innhold

Klarer ikke slutte spise godteri😭😭


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så svak om dagen og jeg hater det… Det er utrolig frustrerende, men jeg klarer ikke styre unna. MÅ bare kjøpe litt smågodt på butikken, må bare ha litt søtt etter middag, klarer ikke ligge unna fristelsene som dukker opp på kontoret. Noen som har gode råd for å kutte dette ut? Det er så vanskelig! 😭 vil bli sunn og flink….

Anonymkode: 3019d...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å kutt ned veldig gradvis. Dvs start med at du kan spise godteri annenhver dag i stedet for hver dag. Så når du får lyst på noe, så kan du si til deg selv at du skal få lov til å kose deg med det i morgen. Det er mye lettere å klare å holde seg èn dag enn vente til helga hver gang.

Når du klarer annenhver dag uten problem så kan du gå ned til tredjehverdag osv.

Anonymkode: 99ee8...a68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp det med deg hjem...og ha gode alternativer. Kjøp bær, vaniljekesam og skjær opp grønnsaker. Gjerne gulrot. Den er litt søt..

Anonymkode: 7574e...2b7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ok. Du har nå gjort første steg: erkjennelsen. Det er bra. Neste steg blir da å ville seg selv. Det betyr at det du begjærer er i overensstemmelse med det du egentlig ønsker. Det finnes mange måter å oppnå dette på. Retoriske øvelser kan være et eksempel. Da mener jeg ikke retorikk som i kunsten å tale, men kunsten å reflektere. Retorikken er et kraftig verktøy som vi mennesker bruker bevisst eller ubevisst hele tiden.

Anonymkode: dc373...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...