Gå til innhold

Konspirasjonsteoretikerer som går til personangrep og som hetser enkeltpersoner i sosiale medier


Lana01

Anbefalte innlegg

Svein Østvik ( Charter Svein ) la i går ut "et dikt" der han går til personangrep på Kaveh Rashidi

https://www.facebook.com/soestvik

Diktet er full av konspirasjoner og hets.  Han får hyllest av sine likesinnede , og applaus for innlegget, på sin FB profil. Dog er det noen som kommer inn å sier hvor galskap dette er.
Hva er det med disse folkene?  som hyller det Svein Østvik gjør?  Vanskelig å skjønne hvor dypt enkelte synker
Svein Østvik påsin side  virker å mistet bakkekontakten totalt ,etter han rotet seg inn i dette miljøet. Stakkars mann
 
Kaveh tar det hele med humor, og reposter det i  helehet  på sin Instagram profil,  Han får full støtte i kommentarfeltet  Folk er regelrett sjokkerte,over hva Østvik har postet
 
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva vil du diskutere? Har ikke alle ytringsfrihet eller er det bare SIAN rasistene som har det?

Rashidi familiens legepraksis kan definitivt settes spørsmålstegn til

Anonymkode: 18e96...61d

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva vil du diskutere? Har ikke alle ytringsfrihet eller er det bare SIAN rasistene som har det?

Rashidi familiens legepraksis kan definitivt settes spørsmålstegn til

Anonymkode: 18e96...61d

Det her handler ikke om ytringsfrihet,men om personangrep og hets. 

Jeg lurer på hva det er som får folk til å gå til det skrittet, at man poster noe sånt tøv offentlig ? 

Hva er det som skal til for å bli til de garder hjernevasket av konspiirasjonsteorier at man mister alt gangsyn, og normal oppførsel?  og at man  tyr til persomangrep?

 

Endret av Lana01
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (2 minutter siden):

Det her handler ikke om ytringsfrihet,men om personangrep og hets. 

Jeg lurer på hva det er som får folk til å gå til det skrittet, at man poster noe sånt tøv offentlig ? 

Hva er det som skal til for å bli til de garder hjernevasket av konspiirasjonsteorier at man mister alt gangsyn, og normal oppførsel?  og at man  tyr til persomangrep?

 

Personlighetstrekk, og ikke av de gode typene.

Anonymkode: 8a8aa...661

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livets harde skole, en liten midtlivskrise, mangel på identitet og tilhørighet. Da er det lett å gå seg fast i ekkokammere på facebook.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette har forundret meg. Tenker ikke spesielt på Østvik (så det først på din lenke), men generelt opplever jeg at konspirasjonsteoretikere er heftig på sjikane og personangrep. Kraftige uttrykk om andre blir benyttet i stor skala. Er helt for ytringsfrihet (fri for personangrep og hets), skjønner ikke at det ikke går an å diskutere uten å ty til hets. Jeg synes ikke slik debatteknikk framstår særlig intelligent.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ser det samme.  Husker damen som skjelte ut og også filmet  Kaveh i et treningsstudio 

– Vet du hva mRNA er, spurte hun, forteller Rashidi som sier at kvinnen ble mer og mer aggressiv.

– Jeg prøvde å gå til steder der det var andre folk, men hun fulgte bare etter, sier han videre.

https://www.vg.no/nyheter/i/8Jd0p2/ble-snikfilmet-av-kvinne-paa-sats-maatte-gjemme-seg-i-garderoben

Det er bare å lese F.B feeden  til denne damen og til S Ø , der ser man  flere  med hard ordbruk , og  som gir hylleset for denne type oppførsel. . Tenker dette  er folk som ikke er veldig skolærte , både med tanke på ordbruk, og fordi dette er folk som gjerne  stoler på  fake news , og klipp og lim fra you tube., der kildekritikk. er totalt fraværende. Sinne  og agresiv fremtoning kan fort bli et forsvar, når man manglere gode kilder ,og ikke klarer og argumentere  for sine påstander. 

Andre eksmple på denne type oppførsel  er Kari Jaguesson , og hennes gale utsagn 

 

Endret av Lana01
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de møter en ofte med dette kan du Google sjøl, jeg gidder ikke mate deg .

Eller en ser ikke hva som ligger  rett foran øynene på en. 

Fler og fler ser galskapen …

 

De linker til « you tube kilder», som enkelt kan tilbakevises, men utfordres de på dette, hisser de seg opp. De makter ikke å møte kunnskap. Et hvert forsøk på besvare de med vitenskap og forsking  overses. Som oftest fortsetter de å  gjentar seg selv, uten å kunne vise til belegg for påstandene . Hvordan de tror de skal snakke fornuft til folket, de kaller saueflokk er en gåte. Validitet  er et fremmdord. For oss utenfor blir de sett på som mindre begavet og opprørske, 

De er få, men høylytte og applauderer hverandre, for å tørre å skrike høyest. Trist og kan oppleves skremmende, om de klarer å spre  en totalt forvridd virkelighet. Her kan vi kanskje trekke på smilebåndet og riste det vekk. Men ser en ut over landegrensene er disse grupperingene økende. Det er svaret på utenforskap og en søken på tilhørighet. De passer ikke inn i rammene og føler de ikke duger. På disse arenaen blir  de viktige. 


 

 


 

 

Endret av Bendie
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...