Gå til innhold

Formstøpte ørepropper fra firmaet Hearsafe eller firmaet Høvik Hørsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal kjøp et par formstøpte ørepropper for søvn fra enten firmaet Hearsafe eller firmaet Høvik Hørsel. Har dere noen erfaringer med formstøpte ørepropper for søvn fra disse firmaene? På forhånd takk for svar. 

Anonymkode: 31601...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare erfaring med Hørselslaben, og de får terningkast NULL på service.

Anonymkode: 3a7d8...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/5/2023 at 8:12 PM, AnonymBruker said:

Har bare erfaring med Hørselslaben, og de får terningkast NULL på service.

Anonymkode: 3a7d8...047

Det finnes jo andre som selger formstøpte ørepropper i Norge, enn de da. 

Anonymkode: 31601...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/5/2023 at 8:07 PM, AnonymBruker said:

Hei. Jeg skal kjøp et par formstøpte ørepropper for søvn fra enten firmaet Hearsafe eller firmaet Høvik Hørsel. Har dere noen erfaringer med formstøpte ørepropper for søvn fra disse firmaene? På forhånd takk for svar. 

Anonymkode: 31601...913

Har dere noen erfaringer med formstøpte ørepropper fra disse firmaene? 🙂

Anonymkode: 31601...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer hele tiden å lese Fordømte ørepropper... Så blir jeg skuffet når jeg leser igjen og det står formstøpte ørepropper.

Anonymkode: 84cbd...bdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Har dere noen erfaringer med formstøpte ørepropper fra disse firmaene? 🙂

Anonymkode: 31601...913

Ja, mine fra høvik hørsel fungerer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg bestilte fra Høvik hørsel. Jeg er ikke fornøyd.De virker ikke ordentlig tette. Jeg er svært skuffet  å har brukt de noen få ganger.Jeg ville ikke brukt penger på formstøpte ørepropper hvis jeg viste de var så dårlig. 

Anonymkode: 14b7a...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse erfaring med formstøpte ørepropper, kjøper nye annethvert år.
Synes soveproppene fra Høvik hørsel er myke og gode, men Høvik hørsel (eller egentlige det firmaet som lager øreproppene for dem) klarer ikke å lage propper som passer i mine ører, så det blir ikke tett. Jeg har bedre erfaring med Hantek på Lambertseter. Men Høvik hørsel er veldige gode på service, og der slår de Hantek synes jeg. Men Hanteks propper er litt stivere/hardere. 
Hearsafe har jeg ingen erfaring med. 

Anonymkode: f663a...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg bestilte fra Høvik hørsel. Jeg er ikke fornøyd.De virker ikke ordentlig tette. Jeg er svært skuffet  å har brukt de noen få ganger.Jeg ville ikke brukt penger på formstøpte ørepropper hvis jeg viste de var så dårlig. 

Anonymkode: 14b7a...b64

Åj, vi skrev det samme samtidig! Og Høvik hørsel sier til meg at det er ekstremt sjelden at ikke proppene passer.

For hvis proppene ikke er tette så er passformen feil. Er de ikke tette så slipper de gjennom lyd. Alle slike greier som skal i øregangen, enten det er sovepropper eller høreapparat, må ha helt korrekt passform ellers virker det ikke som det skal da lyd slippes forbi. 

Anonymkode: f663a...3e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har masse erfaring med formstøpte ørepropper, kjøper nye annethvert år.
 

Anonymkode: f663a...3e1

Annethvert år..? Jeg har vurdert formstøpte, men hvis de må byttes ut så ofte så holder jeg meg til 3M classic, tror jeg. Det blir faktisk mye billigere. 

Yodas skrev (1 minutt siden):

Hva skal du forresten ha dem til? Musikk? Arbeid med motorsag? Pistolskyting? Soving? Det er mange forskjellige typer.

Det står søvn i innlegget. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, every woman said:

Det står søvn i innlegget. :) 

Å ja, jeg så ikke det. Mine er til musikk, så da blir det kanskje annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min beste erfaring er Hantek.no både på service og kvalitet. 

Anonymkode: a802a...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

every woman skrev (28 minutter siden):

Annethvert år..? Jeg har vurdert formstøpte, men hvis de må byttes ut så ofte så holder jeg meg til 3M classic, tror jeg. Det blir faktisk mye billigere. 

Du må ikke bytte dem så ofte, det er opp til deg. Men øregangen endrer seg, så de bør hvertfall byttes hvert fjerde år. Og de blir slitt bl.a. av ørevoks. Så etter to år er de gule og ekle, og begynner kanskje å bli slitt der man tar på dem når de settes inn og tas ut. 

Et alternativ til formstøpte er Sov i ro, de i gul eske. Det er vokskuler som du selv bestemmer størrelsen på, og så former du dem etter øregangen din. 

Anonymkode: f663a...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du må ikke bytte dem så ofte, det er opp til deg. Men øregangen endrer seg, så de bør hvertfall byttes hvert fjerde år. Og de blir slitt bl.a. av ørevoks. Så etter to år er de gule og ekle, og begynner kanskje å bli slitt der man tar på dem når de settes inn og tas ut. 
 

Anonymkode: f663a...3e1

Kan de ikke rengjøres? Jeg spør bare nå, altså, jeg vet lite eller ingenting om formstøpte ørepropper. :) 

Og, er de mye bedre enn andre ørepropper når det kommer til å stenge lyd ute? Til den prisen bør de være det, synes jeg.

Endret av every woman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

every woman skrev (11 minutter siden):

Kan de ikke rengjøres? Jeg spør bare nå, altså, jeg vet lite eller ingenting om formstøpte ørepropper. :) 

Og, er de mye bedre enn andre ørepropper når det kommer til å stenge lyd ute? Til den prisen bør de være det, synes jeg.

Joda de er i silikon så de kan vaskes. Men ørevoks misfarger, så de blir gule og ekle likevel. Når man bruker ørepropper kommer ikke ørevoksen ut slik den vanligvis gjør når man ligger på siden om natten, så man får opphopning ørevoks av å bruke propper. I tillegg dytter øreproppene ørevoksen lenger inn, så mange må gå til legen for å få ut ørevokspropper. Anbefaler at du jevnlig bruker en øreolje eller f.eks. Revaxør spray, for å få ut ørevoks.

Soveproppene fra Høvik hørsel demper 27 desibel. 

Anonymkode: f663a...3e1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 hours ago, every woman said:

Kan de ikke rengjøres? Jeg spør bare nå, altså, jeg vet lite eller ingenting om formstøpte ørepropper. :) 

Og, er de mye bedre enn andre ørepropper når det kommer til å stenge lyd ute? Til den prisen bør de være det, synes jeg.

Det stemmer at de kan rengjøres med såpe. 

Anonymkode: 31601...913

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Joda de er i silikon så de kan vaskes. Men ørevoks misfarger, så de blir gule og ekle likevel. Når man bruker ørepropper kommer ikke ørevoksen ut slik den vanligvis gjør når man ligger på siden om natten, så man får opphopning ørevoks av å bruke propper. I tillegg dytter øreproppene ørevoksen lenger inn, så mange må gå til legen for å få ut ørevokspropper. Anbefaler at du jevnlig bruker en øreolje eller f.eks. Revaxør spray, for å få ut ørevoks.

Soveproppene fra Høvik hørsel demper 27 desibel. 

Anonymkode: f663a...3e1

Takk for informasjon!

Jeg bruker olje, jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
On 12/9/2023 at 8:21 PM, AnonymBruker said:

Åj, vi skrev det samme samtidig! Og Høvik hørsel sier til meg at det er ekstremt sjelden at ikke proppene passer.

For hvis proppene ikke er tette så er passformen feil. Er de ikke tette så slipper de gjennom lyd. Alle slike greier som skal i øregangen, enten det er sovepropper eller høreapparat, må ha helt korrekt passform ellers virker det ikke som det skal da lyd slippes forbi. 

Anonymkode: f663a...3e1

Jeg har også formstøpte sovepropper fra Høvik Hørsel. Hadde litt problem med passform på høyre side selv , men brukte passformgarantien og fikk produsert nye som passet perfekt. Lærte også man aldri får blokkert all lyd da også lyd slippes gjennom ben i hodet..:(

Jeg ville hørt med de selvom passformgarantien kanskje har gått ut, de var behjelpelig med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte formstøpte ørepropper fra Høvik hørsel. Jeg er svært skuffet. De holder ikke lyden ute.De er ubrukelig å jeg betalte 2500 kr👹

Anonymkode: 14b7a...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...