Gå til innhold

Nå kan 10-åringer velge «annet» kjønn i elevundersøkelsen.


Concert

Anbefalte innlegg

Gjest Rosa Limonade
Athena Freyja skrev (Akkurat nå):

La, barn være barn, tenker jeg. 

Hva med alternativet er det som frarøver disse ungene barndommen??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosa Limonade skrev (4 minutter siden):

Hva med alternativet er det som frarøver disse ungene barndommen??? 

Og du tror ikke ungene vil krysse av på annet bare for gøy?????

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosa Limonade
Athena Freyja skrev (Akkurat nå):

Og du tror ikke ungene vil krysse av på annet bare for gøy?????

Er ikke det å være barn å ha det gøy da?? På hvilken måte tar barna skade av det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Freyja skrev (1 minutt siden):

Og du tror ikke ungene vil krysse av på annet bare for gøy?????

det skal ikkje ha den tanken at dei tror er dei er noe annet enn da  dei er født som gutt eller jente

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Limonade skrev (Akkurat nå):

Er ikke det å være barn å ha det gøy da?? På hvilken måte tar barna skade av det???

Nå tenkte jeg mer på å gjøre narr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosa Limonade
Athena Freyja skrev (Akkurat nå):

Nå tenkte jeg mer på å gjøre narr.

Altså hæ?? Jeg skjønner ikke hvordan du mener at alternativet hindrer barn i å være barn?:

Athena Freyja skrev (10 minutter siden):

La, barn være barn, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Athena Freyja said:

La, barn være barn, tenker jeg. 

Er det en i binær forståelse av verden du mener vi lar barn være barn. At det er svart/hvitt? Ingen nyanser eller rom for undring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosa Limonade
Enda en tulling skrev (7 timer siden):

Gjett hvor mange som kommer til å svare "annet" bare på kødd...

Så kommer vel de med undersøkelsen løpende og roper "Se alle transbarna!!"....

Ja verden har blitt splitter pine gal.

 

Concert skrev (7 timer siden):

Ja, så vil foreldrene sette de på hormoner.

 

Sh999 skrev (7 timer siden):

☝️det var min første tanke og. Helt fullstendig idioti 🤦‍♀️ Hvordan skal denne verden ende?

Nå har samtlige her inne spådd dommedagen i det som føles ut som et tiår. Vi har enda til gode å se at noen av profetiene viser seg å stemme. Det er en variabel verdt å ta i betraktning det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo født mellom 5-15 mennesker med udefinert kjønn i Norge hvert år… så fint at disse endelig har en egen boks (en del av disse får ikke juridisk kjønn før etter pubertet, noen før). Jeg kjenner selv ett barn som var født i feil kropp, og er glad for at man i dag anerkjenner dette i norge også. På andre undersøkelse har annet hvert ett alternativ i åresvis - men aldri hørt noen klage på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bysummerfall skrev (3 timer siden):

Ja, veldig forferdelig om noen faktisk skulle få et bedre liv og bli aksepterte for den de er.

Ja det kunne jo blitt krise..Alt må være svart hvitt, finnes ingen grånyanser i livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Skyblue7 said:

Ja det kunne jo blitt krise..Alt må være svart hvitt, finnes ingen grånyanser i livet..

Det skal være sikkert å visst. Må være et svært trist liv å være så rigid og dømmende med null farger og nyanser.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Limonade skrev (11 timer siden):

Herregud. Hvordan plager dette deg egentlig? En innsats for at en liten minoritet skal føle seg hørt traumatiserer vel forhåpentligvis ikke dine små TS?

Det vet vi kanskje ikke før om et tiår eller to. En skal ikke se bort ifra at mengden velmente forsøk på å "inkludere" kan bidra til en del forvirring, om en forteller små barn at de kan velge selv hvilket kjønn de vil være, men gjennom livet oppdager at virkeligheten kanskje ikke var helt slik eller at "valget" ikke var så sunt. 

Kanskje er det ikke nødvendigvis kun positivt om vi forteller et barn at det er et annet kjønn enn sitt biologiske heller enn å hjelpe det å finne seg til rette i sin egen kropp. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concert skrev (13 timer siden):

Galskapen tar aldri slutt, barn skal forvirres med hvilket kjønn de er.

https://www.nrk.no/norge/na-kan-10-aringer-velge-_annet_-kjonn-i-elevundersokelsen-1.16654308

For første gang kan skoleelever velge mellom «gutt», «jente» og «annet» i skolemiljøundersøkelse. Skolen bør ikke formidle at man kan bestemme kjønnet selv, mener lærer.

Mangler et valg. Burde også være mulig å svare "Vet ikke".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosa Limonade
herzeleid skrev (11 minutter siden):

Det vet vi kanskje ikke før om et tiår eller to. En skal ikke se bort ifra at mengden velmente forsøk på å "inkludere" kan bidra til en del forvirring, om en forteller små barn at de kan velge selv hvilket kjønn de vil være, men gjennom livet oppdager at virkeligheten kanskje ikke var helt slik eller at "valget" ikke var så sunt. 

Kanskje er det ikke nødvendigvis kun positivt om vi forteller et barn at det er et annet kjønn enn sitt biologiske heller enn å hjelpe det å finne seg til rette i sin egen kropp. 

Hvis du legger godvilja til kan du tolke det meste i ekstremer. Spørsmålet er hvorfor dette er et så stort problem/vekker sterke reaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Limonade skrev (39 minutter siden):

Hvis du legger godvilja til kan du tolke det meste i ekstremer. Spørsmålet er hvorfor dette er et så stort problem/vekker sterke reaksjoner.

Derfor peker jeg over på det ‘ikke-ekstreme’ og forsøker å forklare en grunn til at slike eksperimenter vekker reaksjoner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiyo skrev (8 timer siden):

Det var et ønske fra elever som følte det ikke passet å velge mellom «jente» eller «gutt».

Når det kommer mistanken at mange kommer til å velge annet på «tull», så kan man vel egentlig ikke stole på at disse barna svarer så ærlig på andre spørsmål heller. Det er alltid slik. Jeg vet om nesten en hel klasse som tok et annet språk en norsk og bare klikket tilfeldig gjennom en undersøkelse et år. Husker ikke om det var elevundersøkelsene eller en annen undersøkelse. 
 

Ikke passet å velge jente eller gutt?

De ER jente eller gutt. Å lære barn noe annet, er å gå bort fra sannheten. Barn trenger trygge voksne som forklarer dem at de er er det kjønnet de er født som, uavhengig av hva de føler og liker. Ikke at kjønn er noe man kan velge.

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Castor Troy skrev (11 timer siden):

Det finnes mellom 7-1200 kjønn. Det er også viktig å støtte joe Biden og Ukraina 

   😂😂😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Rosa Limonade said:

Hvis du legger godvilja til kan du tolke det meste i ekstremer. Spørsmålet er hvorfor dette er et så stort problem/vekker sterke reaksjoner.

Jeg er ikke så redd for at dette, i alle fall i seg selv, kommer til å gjøre stor skade på samfunnet. Men grunnen til at mange reagerer er jo åpenbar: det er fordi det rent faktisk ikke eksisterer andre kjønn enn gutt og jente. Vi gjør kanskje folk med kjønnsdysfori en bjørnetjeneste ved å behandle dem som det motsatte, eller et imaginært, kjønn. For kanskje dysforien handler om at man ikke føler seg guttete eller jentete "nok"? At vi i moderne tid paradoksalt nok har gjort kjønnsrollene så trange at helt vanlige folk ikke føler de får plass?

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mer en hjerneskade. Så nei barna trenger heller ikke å oppgi sine andre personligheter heller.

Har du noengang følt at du er en enhjørning fanget i et egg? 

Alltid

En gang i blandt

Kjenner meg ikke igjen

Endret av Korsihalsen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...