Gå til innhold

Nå kan 10-åringer velge «annet» kjønn i elevundersøkelsen.

Concert

Anbefalte innlegg

Galskapen tar aldri slutt, barn skal forvirres med hvilket kjønn de er.

https://www.nrk.no/norge/na-kan-10-aringer-velge-_annet_-kjonn-i-elevundersokelsen-1.16654308

For første gang kan skoleelever velge mellom «gutt», «jente» og «annet» i skolemiljøundersøkelse. Skolen bør ikke formidle at man kan bestemme kjønnet selv, mener lærer.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjett hvor mange som kommer til å svare "annet" bare på kødd...

Så kommer vel de med undersøkelsen løpende og roper "Se alle transbarna!!"....

Ja verden har blitt splitter pine gal.

• Liker 22
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (2 minutter siden):

Gjett hvor mange som kommer til å svare "annet" bare på kødd...

Så kommer vel de med undersøkelsen løpende og roper "Se alle transbarna!!"....

Ja verden har blitt splitter pine gal.

Ja, så vil foreldrene sette de på hormoner.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

☝️det var min første tanke og. Helt fullstendig idioti 🤦‍♀️ Hvordan skal denne verden ende?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosa Limonade

Herregud. Hvordan plager dette deg egentlig? En innsats for at en liten minoritet skal føle seg hørt traumatiserer vel forhåpentligvis ikke dine små TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når KRF er på barikadene mot dette og at folk skal utsettes for konverteringsterapi så er det et tegn på at verden går i en mer tolerant og inkluderende retning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et ønske fra elever som følte det ikke passet å velge mellom «jente» eller «gutt».

Når det kommer mistanken at mange kommer til å velge annet på «tull», så kan man vel egentlig ikke stole på at disse barna svarer så ærlig på andre spørsmål heller. Det er alltid slik. Jeg vet om nesten en hel klasse som tok et annet språk en norsk og bare klikket tilfeldig gjennom en undersøkelse et år. Husker ikke om det var elevundersøkelsene eller en annen undersøkelse. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig patetisk.

Å hake av for "annet"?? Annet hva da? Tror de at "gutt" og "jente" favner hele Ole eller Anne?? Faen for noen idioter!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kvelden skrev (15 minutter siden):

Når man ikke ser problemet med at virkeligheten er blitt valgfri, så er det for lengst på tide å slutte å uttrykke meningene sine til noen andre enn terapeut.

Altså jeg er kritisk mye av dette med å velge kjønn. Og lærebøker som sier at man blir tildelt et kjønn. Men dette er jo ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Concert said:

Galskapen tar aldri slutt, barn skal forvirres med hvilket kjønn de er.

https://www.nrk.no/norge/na-kan-10-aringer-velge-_annet_-kjonn-i-elevundersokelsen-1.16654308

For første gang kan skoleelever velge mellom «gutt», «jente» og «annet» i skolemiljøundersøkelse. Skolen bør ikke formidle at man kan bestemme kjønnet selv, mener lærer.

Er det rart det er krig her i verden? De kan velge at de er robot for alt jeg bryr meg. Det er en jævla spørreundersøkelse, det har ingen effekt på livet deres. Tror du alvorlig talt barn tar skade av dette? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Rosa Limonade
kvelden skrev (1 time siden):

Når man ikke ser problemet med at virkeligheten er blitt valgfri, så er det for lengst på tide å slutte å uttrykke meningene sine til noen andre enn terapeut.

Kan du ikke svare på spørsmålet istedenfor å komme med sånne tåpeligheter? Du styrker ikke poenget (?) ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Athena Freyja said:

Noe så tåpelig,  hvor skal dette ende....

Ja, veldig forferdelig om noen faktisk skulle få et bedre liv og bli aksepterte for den de er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bysummerfall skrev (4 minutter siden):

Ja, veldig forferdelig om noen faktisk skulle få et bedre liv og bli aksepterte for den de er.

La, barn være barn, tenker jeg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...