Melus Skrevet 4. desember 2023 #41 Del Skrevet 4. desember 2023 Jeg hadde også blitt lei meg og følt meg avvist, ts. Du er ikke alene og jeg synes ikke det er rart i det hele tatt å ville ha kos og nærhet etter sex! Jeg har vært med noen som har gitt meg de følelsene du satt igjen med og det er livet for kort til! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #42 Del Skrevet 4. desember 2023 Jeg hadde ikke grått og bedt hvis min kjære ikke ville kose etter sex. Men om det var det vanlige å gjøre sine egne ting rett etter sex, ville jeg ikke blitt så fristet til å gjenta seansen i senga. Heldigvis er han vanligvis helt motsatt. Iblant prater vi etter sex men ofte bare ligger vi inntil hverandre og hviler eller sover. Jeg kan kanskje sjekke mobilen mens han er på do men ikke når han er i rommet. Anonymkode: f433a...5a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #43 Del Skrevet 4. desember 2023 Jeg synest det virket voldsomt at du ble så såret og begynte å grine. Neste gang hadde jeg forsøkt litt mindre av det. Jeg synest det hadde blitt for mye om en mann hadde krevd nærhet når jeg var trøtt og ville ha noen minutter "for meg selv". Selvsagt er heller ikke hans reaksjon ok med å bli så sur. Anonymkode: 21380...8ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 4. desember 2023 #44 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du kan ikke baserer forhold på hva du trenger. Han har jo behov han ville være litt i fred. Kanskje han til og med gjorde ett kompromiss og var på telefonen, men egentlig ville være alene litt Anonymkode: 56f87...a82 Om hun ikke kan basere forholdet på hva man trenger, så kan vel ikke han det heller? Da ender man jo opp to personer som ikke er lykkelig eller får det man trenger.... Jeg synes man må være ærlig på hva man ønsker og trenger. Er man ikke kompatibel så er man ikke det. Kan ikke brukke livet på noen som ikke gjør en lykkelig, bare fordi man ikke skal være "vanskelig". 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 4. desember 2023 #45 Del Skrevet 4. desember 2023 Forstår deg godt TS, jeg vil også kose etter sex. Forstår absolutt ikke de som føler behov for å tråkke på deg i tråden her. Jeg tenker at senga ikke er stedet for denne samtalen. Og så er det mulig dere har ulike behov ang kroppskontakt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente19årr Skrevet 4. desember 2023 #46 Del Skrevet 4. desember 2023 Hvis ikke mannen kan gi meg kos etter sex, så vil jeg ikke ha sex. Unnskyld meg. Skjønner deg godt ts. Ville kuttet ut å ha sex med han i det hele tatt om det er slik han får deg til å føle deg etter sex, og heller investert i en womaniser. Womaniser er tross alt en bedre investering enn en mann 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #47 Del Skrevet 4. desember 2023 Som i det meste av et samliv, så må man kompromisse for å få det til å fungere. Jeg er helt uinteressert i kos og nærhet etter sex, men ligger ofte inntil og småprater med samboeren i 10-15 minutter etter, fordi jeg merker at det er noe hun vil. Egentlig har jeg alltid lyst til å sove eller stå opp etter hygge i senga, men kan bruke et kvarter ekstra siden det er viktig for henne. Anonymkode: a2f9e...a2b 1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 4. desember 2023 #48 Del Skrevet 4. desember 2023 Dere hadde forskjellige behov i denne situasjonen - du uttrykte ditt behov og han kom deg i møte og gjorde som du ønsker. Likevel så gjorde han det tydeligvis ikke på "riktig" måte og du konfronterte ham med det. Ja, da blir han jo litt sur da... Jeg skjønner ikke hvorfor det er DITT behov som er det viktigste her, og at du måtte ha det akkurat på din måte - hvorfor kunne ikke du møtt hans behov i stedet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #49 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor kan ikke menn bare kose litt da? Hvorfor skal kvinner på død og liv tilpasse seg menn og ikke omvendt? Kos i ti minutter, så får dere ligge der med telefonen etterpå? Anonymkode: ded18...923 Dette gjelder ikke alle menn. Min mann er veldig kosete og pratsom etter sex. Det smarteste er at man bare finner seg en som ligner en selv. Anonymkode: 3cd99...b71 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #50 Del Skrevet 4. desember 2023 Tobias001 skrev (13 timer siden): Du må bare innse at når vi har gjort jobben vår, så vil vi slappe av, ikke ligge å koseprate. Det kan du gjøre med veninna di Du må bare innse at denne holdningen kan potensielt ødelegge fremtiden muligheter til å ha sex med partner…. Anonymkode: ddb84...4ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. desember 2023 #51 Del Skrevet 4. desember 2023 Du hadde behov for kos, mens han hadde behov for å slappe av. Ingen av delene er noe mer riktig enn det andre, men han burde jo ha kommunisert det på en annen måte, da. Å glane på mobiltelefonen framfor å snakke med dama er jo heller ikke noe sjakktrekk hvis man vil ha et godt forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2023 #52 Del Skrevet 4. desember 2023 Jeg har også behov for kos og nærhet etter sex, men det har min partner også, heldigvis. Forskning viser at det kan bidra til å styrke forholdet også, så det er jo i grunn veldig positivt. På engelsk har man uttrykket «afterplay» av en grunn og det er skrevet både bøker og artikler om temaet. Det er kanskje ikke så rart samlivsterapeuter velger å sette seg inn i dette temaet, for vi ser jo bare i denne tråden hvor ulike syn folk har på det. I en tidligere tråd kom det opp en forskningsartikkel om temaet og der var det vel 2500 mennesker som ble spurt om siste gang de hadde sex med partner. Over 70% av de som hadde afterplay var fornøyd med siste sexen mot 40% av de som ikke hadde afterplay. For mange kan også afterplay være foreplay også. At den kosen rett etter sex blir som et forspill til neste gang. For mange øker dette lysten på partner og øker sjansene for å ønske sex igjen. Som ts skriver, så mister hun lysten på neste gang de skal ha sex allerede før det har startet. For mange er det slik. Dere menn som klager på lav sexlyst hos dama, dere kan jo se om det er en sammenheng her… hos mange er det nettopp det. Anonymkode: ddb84...4ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artmo3 Skrevet 4. desember 2023 #53 Del Skrevet 4. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvordan hadde du reagert hvis du fikk nei til sex gjentatte ganger? Anonymkode: ced70...aa8 Skjer det mange ganger på rad, så jeg mistenker det ligger annen grunn bak enn bare naturlig svinging i lyst, så tar jeg det opp med henne, og snakker sammen som to voksne mennesker. Virker veldig som damer her synes press til intimitet er greit, eller "pliktkos" som dere sikkert kaller det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 5. desember 2023 #54 Del Skrevet 5. desember 2023 Jeg elsker å ligge inntil mannen min etter sex. Heldigvis gjør han også det. Det forlenger den de gode følelsene etter orgasme og styrker båndet oss imellom. Så jeg forstår hva du ønsker, ts. Men du hadde nok kommet bedre ut av det med å ta det opp på en annen måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #55 Del Skrevet 5. desember 2023 Artmo3 skrev (18 timer siden): Skjer det mange ganger på rad, så jeg mistenker det ligger annen grunn bak enn bare naturlig svinging i lyst, så tar jeg det opp med henne, og snakker sammen som to voksne mennesker. Virker veldig som damer her synes press til intimitet er greit, eller "pliktkos" som dere sikkert kaller det Det du må forstå er at afterplay/etterkos er en del av sexen på lik linje som forspill for veldig mange, spesielt kvinner. Dermed blir de første fem minuttene etter at samleiet er over avgjørende for totalopplevelsen av sexen. Er enten forspillet, samleiet eller etterkosen dårlig er totalopplevelsen av sexen dårligere enn om alle disse tre delene var tilfredsstillende. En dårlig totalopplevelse kan på sikt føre til at man ikke ønsker gjentakelse. Så er man sammen med en partner som inkluderer etterkos som en del av sexen må man kanskje akseptere at om man ikke ønsker å delta i full pakke, så blir det ingen pakke. Husk at forspillet til neste gang starter allerede ved avslutningen av forrige. Jeg tenker også at det er helt greit å ikke ønske å kose etterpå, men da må man enten finne seg en partner som ikke har det behovet eller akseptere at det eventuelt blir mindre sex. Hvis begge partner trives godt uten denne kosen så er det jo null problem 😊 (en liten digresjon; dere som aldri koser etter sex, hvordan er sexlivet? Har dere hyppig og god sex? Er forholdet godt? Og det samme til dere som ofte har denne etterkosen, hvordan er det hos dere? Tenker da på langvarige forhold, når nyforelskelsen har gått over) Og du kan egentlig mene akkurat hva du vil, men les noen artikler av samlivsterapeuter/sexologer som tar for seg dette temaet, så får du se betydning og konsekvenser av etterkos (eller mangel på dette). Ja, det er faktisk skrevet bøker om temaet. Så det var linket til noen artikler i tråden om nettopp dette under seksualitet. Finner også mye ved et raskt Google-søk. Anonymkode: ddb84...4ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 5. desember 2023 #56 Del Skrevet 5. desember 2023 Jeg er kosete og må lande etter sex, han vil gjerne bare stå rett opp eller legge seg til å sove. Så vi inngikk et kompromiss at vi koser i 2-5 minutter før han står opp. Da møtes vi litt på halvveien. Men hvorfor lage krangel og mase om det? Går det ikke an å snakke om det på en rolig måte når dere ikke er midt i situasjonen? Har forøvrig aldri opplevd at han tar opp mobilen med en gang. Så viktig er ikke mobilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #57 Del Skrevet 5. desember 2023 Kjæresten din er ikke en gentleman. Han vet ikke hvordan man skal behandle kvinner. Enten er han veldig ung, eller så er han en klassisk idiot. Det er forskjell på menn og kvinner og sex. Menn blir ofte bare trøtte. Kvinner har et mye større behov for nærhet/kos/tilknytning etter sex. Det vet en gentleman å ivareta. Fordi i det store og hele er det en svært liten gest å gjøre for kvinnen. Hvis hun elsker sexen så blir det mer sex på han. Enkelt og greit! Min eks var sånn som du beskriver TS. Sexen var bare nitrist. Jeg fikk ikke det jeg hadde behov for. For meg er tiknytningen like viktig som selve akten. Jeg mistet sexlysten, kjærestefølelsen og forholdet tok slutt. Heldigvis møtte jeg på noen bra menn i ettertid - og den beste av dem er min samboer. Han kysser og holder ALLTID rundt meg etter sex. Og vårt sexliv er helt fantastisk. Jeg vil ha sex ofte og det vil han også. Fordi vi ivaretar hverandres behov. Og selv om han noen ganger blir trøtt og lite snakkesalig etter sex, så er han også veldig glad i kosen. Han sier at ting føles ikke riktig ut hvis man bare skulle droppe det. På en klassisk søndag kan vi ha sex, så ligge stille og holde rundt hverandre lenge, så begynne å snakke og tøyse om alt mellom himmel og jord - og fordi vi fortsatt er nakne, så blir vi kåte, også blir det gjerne en runde til eller to. Aldri hatt bedre sex. Jeg er ikke så overrasket over svarene i denne tråden. Det er noen rimelig triste svar. Her er det mange egoistiske menn ja, og like kjølige kvinner. TS, jeg synes du skal droppe å ha sex med han hvis han ikke bryr seg om dine behov. Sex er digg, men det er ikke mange damer som liker å føle seg som et tømmehull. Sex skal også være morsomt, deilig, romantisk, røft, intimt. Greit at han kanskje blir for trøtt til å snakke, men med mindre han er handicappa så burde han klare å kose litt på deg. Anonymkode: daa70...1fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #58 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det du må forstå er at afterplay/etterkos er en del av sexen på lik linje som forspill for veldig mange, spesielt kvinner. Dermed blir de første fem minuttene etter at samleiet er over avgjørende for totalopplevelsen av sexen. Er enten forspillet, samleiet eller etterkosen dårlig er totalopplevelsen av sexen dårligere enn om alle disse tre delene var tilfredsstillende. En dårlig totalopplevelse kan på sikt føre til at man ikke ønsker gjentakelse. Så er man sammen med en partner som inkluderer etterkos som en del av sexen må man kanskje akseptere at om man ikke ønsker å delta i full pakke, så blir det ingen pakke. Husk at forspillet til neste gang starter allerede ved avslutningen av forrige. Jeg tenker også at det er helt greit å ikke ønske å kose etterpå, men da må man enten finne seg en partner som ikke har det behovet eller akseptere at det eventuelt blir mindre sex. Hvis begge partner trives godt uten denne kosen så er det jo null problem 😊 (en liten digresjon; dere som aldri koser etter sex, hvordan er sexlivet? Har dere hyppig og god sex? Er forholdet godt? Og det samme til dere som ofte har denne etterkosen, hvordan er det hos dere? Tenker da på langvarige forhold, når nyforelskelsen har gått over) Og du kan egentlig mene akkurat hva du vil, men les noen artikler av samlivsterapeuter/sexologer som tar for seg dette temaet, så får du se betydning og konsekvenser av etterkos (eller mangel på dette). Ja, det er faktisk skrevet bøker om temaet. Så det var linket til noen artikler i tråden om nettopp dette under seksualitet. Finner også mye ved et raskt Google-søk. Anonymkode: ddb84...4ce Mye som er en del av sexen for menn også, men det betyr ikke at pliktsex eller pliktkos er greit Anonymkode: b08f7...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #59 Del Skrevet 5. desember 2023 Her har derre skjedd flere ganger, bare motsatt. Han hinter til sex. Gjerne litt berøring i 1min, også vil han rett på. For han er jo klar på null komma niks. Når jeg da ligger der uten å ta på tilbake, eller halvdeler på sofaen når han begynner, ja da blir jeg irritert. Det er fordi han burde se at jeg ikke ønsker sex nå. Vi har vært samme n i 5år og jeg mener han burde kjenne meg bedre. Det er ikke riktig at han må ha det inn med teskje "jeg vil ikke ha sex nå". Hvis han ikke vil, og jeg prøver meg, så merker jeg jo med e gang om han et på eller ikke. Er han ikke på trekker jeg meg tilbake. Jeg maser ikke eller blir furten. Anonymkode: f1ee9...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #60 Del Skrevet 5. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Mye som er en del av sexen for menn også, men det betyr ikke at pliktsex eller pliktkos er greit Anonymkode: b08f7...db2 Men da må menn som er keen på ren, mekanisk sex uten kos før og etter, leve uten sex. De fleste damer gidder ikke å bli brukt som tømmestasjoner/horer. Anonymkode: ced70...aa8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå