Gå til innhold

Hvorfor reiser noen i det hele tatt til Dubai ?


keops

Anbefalte innlegg

AdonisFFM skrev (2 minutter siden):

    Huffda, her ble det visst litt mye for deg.  

 Feminister som forventer at menn skal stå opp for kvinner i Dubai som havner i trøbbrl burde kanskje reflektere litt over hvorfor menn ikke lenger er villige til å blindt trekke sverdet for dem. 

  Det er jo bare å demonstrere utenfor en ambassade? 

Tror du har misforstått enda mer om du innbiller deg at noen "feminister" tror at menn i Dubai står opp for dem. 

Vi normale damer har ikke behov for at noen "menn" skal trekke sverd for oss, tror du har forlest deg på.folkeeventyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, VVDW said:

hva i all verden er du skriver nå

Det er bare det sedvanlige hatet mot det vestlige demokratiet skrevet av en putinist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (7 minutter siden):

        Da skulle det vel heller ikke være så vanskelig å finne "bevis" da? 

       Det er ellers nok av menn som straffes i Dubai for å være offentlig drukken.

Nei, det finnes ikke vanskelig å finne bevis. Likevel fortsetter du å etterlyse det. 

Å bli arrestert for drukkenskap trenger man vel ikke dra til Dubai for å bli, du vil kanskje at jeg skal legge ved noen linker til deg? Slik at du får bevis for at det faktisk går an å bli arrestert for det samme i vestlige land også?

Til og med hvis du er kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (2 minutter siden):

Tror du har misforstått enda mer om du innbiller deg at noen "feminister" tror at menn i Dubai står opp for dem. 

Vi normale damer har ikke behov for at noen "menn" skal trekke sverd for oss, tror du har forlest deg på.folkeeventyr.

      Neida  jeg skjønner det...

       Paradokset med at Vestlige kvinner anklager menn for ting de HEVDER skjedde for 30+ år siden har naturligvis skapt motreKsjoner. Verre er det ikke. 

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (5 minutter siden):

Det er bare det sedvanlige hatet mot det vestlige demokratiet skrevet av en putinist.

     Ja, om en ikke er woke nok så er man "putinist" 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (1 minutt siden):

      Neida  jeg skjønner det...

       Paradokset med at Vestlige kvinner anklager menn for ting de HEVDER skjedde for 30+ år siden har naturligvis skapt motreKsjoner. Verre er det ikke. 

   

Nå tror jeg du er så langt ute på vidda at du nærmer deg riksveien igjen. Jeg betviler sterkt at samfunnet i Dubai har oppstått som et resultat av de siste tredve års utvikling for vestlige kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AdonisFFM skrev (6 minutter siden):

     Ja, om en ikke er woke nok så er man "putinist" 😂😂😂

Vestlige verden er så opptatt av å være woke at det er skremmende. hvis man er kritisk til isreal er man jødehater fyf er lei av media i vesten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (18 minutter siden):

Nå tror jeg du er så langt ute på vidda at du nærmer deg riksveien igjen. Jeg betviler sterkt at samfunnet i Dubai har oppstått som et resultat av de siste tredve års utvikling for vestlige kvinner. 

  Jeg bør vel klarifisere at det selvsagt ikke var DETTE jeg mente med motraksjoner.

   Istedet dreier det seg jo om at mange menn i Vesten ikke lenger ønsker å være WhiteKnight og spesielt ikke etter at MeToo avklarte framtidens kurs.

    Håper dette ble klarere for deg. 

   Forøvrig er det nok mye mindre fare for at en kvinne forulempes i Dubai sine gater enn mange byer i Vesten.

Endret av AdonisFFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (På 3.12.2023 den 11.03):

Ser i VG at en dansk influenser sitter fengslet i Dubai. Hun har blitt anmeldt for utroskap av sin eks. De er gift etter muslimske lover og derfor underlagt de idiotiske og groteske sharialover. 

Utroskap sees på som en meget alvorlig forbrytelse og straffes med MINIMUM ett års fengsel.

Hun har åpenbart bodd i landet tidligere, i november har hun vært naiv/dum nok til å dra dit på ferie. 

Dette kvinnehatende og menneskefiendtlige regimet har vist sitt sanne ansikt manga ganger, men fortsetter å tiltrekke seg turister- uforståelig.

Fordi det er så jævlig kaldt og mørkt og miserabelt i Norge, og en hypotetisk vag mulighet for å bli arrestert for noe sånt er tross alt mikroskopisk, så fordelene ved klimaet og ørkenlandskapet kombinert med hav vinner over ulempene. Til å være et muslimsk land (som de fleste vakre ørkenland dessverre er) er de forholdsvis tolerante også. Dubai er jo triveligere enn Afghanistan, Dagestan eller Iran, liksom.

 

I hvert fall tipper jeg det er grunnen til at folk drar dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (1 time siden):

  Jeg bør vel klarifisere at det selvsagt ikke var DETTE jeg mente med motraksjoner.

   Istedet dreier det seg jo om at mange menn i Vesten ikke lenger ønsker å være WhiteKnight og spesielt ikke etter at MeToo avklarte framtidens kurs.

    Håper dette ble klarere for deg. 

   Forøvrig er det nok mye mindre fare for at en kvinne forulempes i Dubai sine gater enn mange byer i Vesten.

Du tenker at MeToo oppsto fordi menn i vesten hadde tradisjon for å være WhitKnight?? Og at denne ridderlige oppførselen avtok fordi det unisont gikk opp for Ola Nordmann at dette ikke var ønskelig adferd?

Ting blir ikke klarere av at du svarer, heller tvertimot. 

Også vanskelig å skjønne at du ikke mener Dubai og Metoo har noe med hverandre å gjøre, ettersom du har skrevet om MeToo i svært mange innlegg i en tråd om Dubai 😂

 

En mann som rammes av MeToo har ikke oppført seg "WhiteKnight" i utgangspunktet. Tygg litt på den.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (28 minutter siden):

Du tenker at MeToo oppsto fordi menn i vesten hadde tradisjon for å være WhitKnight?? Og at denne ridderlige oppførselen avtok fordi det unisont gikk opp for Ola Nordmann at dette ikke var ønskelig adferd?

Ting blir ikke klarere av at du svarer, heller tvertimot. 

Også vanskelig å skjønne at du ikke mener Dubai og Metoo har noe med hverandre å gjøre, ettersom du har skrevet om MeToo i svært mange innlegg i en tråd om Dubai 😂

 

En mann som rammes av MeToo har ikke oppført seg "WhiteKnight" i utgangspunktet. Tygg litt på den.

   Neida, her er du nok igjen forvirret og leser inn i det du vil tolke.

   La meg være litt mer behjelpelig.

    Da MeToo ble innført som fenomen fra den priviligerte kvinnelige eliten i Hollywood og spredte seg over hele Vesten skapte det raskt en ny trend.

     Menn ble kollektivt utsatt for grunnleggende tap av rettsprosesser nor motsatt bevisbyrde ble brukt så lenge en kvinne anklaget dem for overgrep av forskjellig grad. Media var stort sett veldig sympatisk til denne prossess og gradvis spredte  denne opptredenen fra toppen av det priviligerte kvinnelige  hierarki og nedover i samme hierarki. Under hele denne prosessen ble det ikke foretatt noen justeringer eller revurderinger hvorvidt det som skjedde ivaretok grunnleggende rettsprosesser. De gjemte seg som oftest bak at ting "ikke var anmeldt", eller rett og slett bare siterte utsagn verbatimt ved å gi anklager fritg spillerom. Den anklagede ble enten ikke gitt samne arena eller framstilt i usympatisk lys. 

     Etter hvert som dette ble utviklet til en norm, ble menns forsvar å unngå disse fallgruvene så mye som mulig. Det er derfor vi i dag har hva en tidligere ville kalt absurditeter som at menn unngår tettere santaler med kvinner som f. Eks nettverskbygging eller faglig rådgiving. Dette skjer fortsatt den dag i dag. 

    "WhiteKnight" handler derfor ikke om at den som har framstilt slike trekk har blitt brent, men heller om at det er genuin bekymring for at en kan bli misbrukt om en ikke har sikret seg fra å bli offer for dette. 

     Selvsagt er ikke dette lett å snakke forenklet om i en slik debatt. Denne diskusjonen handler jo ikke om hva DU oppfatter, men hvordan du ønsker å framstille mine meninger for andre. Alikevel velger jeg altså å framstille mine refleksjoner om dette. Mitt anekdotiske inntrykk er at flertallet av menn jeg diskuteter dette med er enige med meg, mens flertallet kvinner (igjen, de Vestlige) er uenig. Dette er nok et tegn på at konsekvensene av MeToo har hardnet forholdet imellom menn og kvinner i Vesten.

    En kan selvsagt trekke på skuldrene og "le" av dette, men hvordan kom en fram til dette i en tråd om Dubai?

   Det er ikke det at jeg tar stilling til en rettsprosess i et annet land eller ikke, mrn om hvorfor en skal ta stilling til dette når motdatte prosesser skjer imot menn i Vesten.

    JEG har aldri blitt utsatt for en MeToo-prosess, men kjenner godt folk som HAR blitt det. Disse folkene ble ikke plutselig demoner selv om marginale individer valgte å rive dem ned i håp om selv å komme seg opp. Det sømmer seg da heller ikke for meg å stå på barrikader eller ha sympati med kvinner som "får smake litt av egen medisin". Det blir kanskje et noe bryskt og upolert utsagn, men gjenspeiler allikevel essensen i MeToo og bortfall av WhiteKnight-mannen.

  Beklager den lange utredning her, men for de som har lest det, ber jeg om forståelse for at dette er et vanskelig tema som ikke kan reduseres til tabloid-retorikk. 

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (2 timer siden):

      Neida  jeg skjønner det...

       Paradokset med at Vestlige kvinner anklager menn for ting de HEVDER skjedde for 30+ år siden har naturligvis skapt motreKsjoner. Verre er det ikke. 

   

Tror du ikke et overgrep kan ha skjedd for 30 år siden? Er det et nytt fenomen? 

Det har blitt mer åpenhet, og noen offre er for små til å innse hva de har blitt utsatt for. 

Det er en psykisk knekk for offre å bli utsatt, de kan havne i en spiral av skam, de kan være redde, de kan bli truet, de kan tenke det var deres skyld. Sex og kropp i segselv er også vanskelig for mange å snakke om generelt, så det å fortelle om noe så sårt kan kreve mye. Noen ganger er det en som står dem nært, det er nok ikke lett å fortelle politiet at pappa din har gjort nor mot deg, eller onkelen din, eller sjefen. Kanskje har de blitt stoppet av andre i familie, jobb, omgangskrets også. Kanskje er de religiøse og slikt er en synd, eller de hat blitt opplært til å ikke skulle respondere negativt på overgriperen sin, kanskje groomet? 

Det er mange grunner til å ikke ville stå fram, og nå er det mye mer åpenhet. Det er noen som lyver, men første reaksjon burde ikke være at det er løgn. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (3 minutter siden):

Tror du ikke et overgrep kan ha skjedd for 30 år siden? Er det et nytt fenomen? 

Det har blitt mer åpenhet, og noen offre er for små til å innse hva de har blitt utsatt for. 

Det er en psykisk knekk for offre å bli utsatt, de kan havne i en spiral av skam, de kan være redde, de kan bli truet, de kan tenke det var deres skyld. Sex og kropp i segselv er også vanskelig for mange å snakke om generelt, så det å fortelle om noe så sårt kan kreve mye. Noen ganger er det en som står dem nært, det er nok ikke lett å fortelle politiet at pappa din har gjort nor mot deg, eller onkelen din, eller sjefen. Kanskje har de blitt stoppet av andre i familie, jobb, omgangskrets også. Kanskje er de religiøse og slikt er en synd, eller de hat blitt opplært til å ikke skulle respondere negativt på overgriperen sin, kanskje groomet? 

Det er mange grunner til å ikke ville stå fram, og nå er det mye mer åpenhet. Det er noen som lyver, men første reaksjon burde ikke være at det er løgn. 

  Alt du sier om traumer og historie er vel og bra. 

   MEN........

 Hvorfor skal dette rettferdiggjøre mangel på ryddige rettsprosesser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AdonisFFM skrev (Akkurat nå):

  Alt du sier om traumer og historie er vel og bra. 

   MEN........

 Hvorfor skal dette rettferdiggjøre mangel på ryddige rettsprosesser? 

Det er ikke offre for hverken overgrep eller offre for anklaging av overgrep at rettsystemet ikke er godt nok. 

Det er folk som filmer overgrep og slipper unna. Det er sovevoltekter hvor de skyldige ikke blir tatt, men må betale erstatning lurer på hvorfor, fordi de er f ings skyldig. 

Liker ikke overgrep, noe av det verste som finns, fordi folk som regel liker sex mer en de liker å begå annen tortur, så flere blir kanskje utsatt, siden flere har behov. Å det grusomme hvor noen nyter at de skader deg, nei æsj. Grusomt.

Kjenner 2 stykker som har blitt falskt anklaget for overgrep, og i begge sakene slapp de unna. Kjenner også en som ble fengslet, dette var pappa som begikk mot datter, men de gjorde ingenting for å forhindre at han kunne skade henne igjen da han slapp ut etter alt for kort tid. 

Syns du ingen skal fortelle om overgrep heller? Jeg kjenner 7 kvinner i min nære sirkel som har opplevd overgrep, i tilegg til de to som ble falskt anklaget, og han som var en overgriper da han levde, og en til som ikke fikk straff, men han er en gammel mann nå, håper ikke han skader noen. 2 av kvinnene har anmeldt. 

Så det er jo i mitt liv for relevant til å ignoreres. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VVDW skrev (12 timer siden):

hvis du ikkje liker å bo eit land med moraler så kanskje ikkje flytt til Dubai. Ikkje alle liker å se halv nakne damer over alt noko som forresten skjer for ofte i vesten

Flytte til Dubai? Hvem har snakket om å flytte dit, så hvorfor sier du det til meg? Tråden handlet om å reise til Dubai på ferier. Det er mer enn bare "moraler" i Dubai. Det er religiøse, strikte regler som skal detaljkontrollere befolkningen og pålegge dem alle slags lover og regler. 

Og hvis man ikke liker å se halvnakne damer, så får man se en annen vei og slutte å se på sosiale medier. TVL er fin kanal for deg da. Den er religiøs (norsk). Ingen halvnakne damer å se der, så slå deg løs.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AdonisFFM said:

      Det finnes knapt kriminalitet der. Folk utviser dyp respekt for hverandre og det er befriende å være vekke fra Vestlig "demokrati", som uansett bare gjelder om du innehar de riktigste og mest "demokratiske" tanker.

Du mener du blir forfulgt av myndighetene i Norge pga meningene dine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 12/3/2023 at 11:11 AM, AnonymBruker said:

Dubai har fantastisk klima. Derfor. Og ironisk nok, Dubai er kun skummelt for muslimer, siden de blir dømt på bakgrunn av sharia. 

Anonymkode: 453d7...ebd

Dubai har et helt forjævlig klima.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (19 timer siden):

      Det finnes knapt kriminalitet der. Folk utviser dyp respekt for hverandre og det er befriende å være vekke fra Vestlig "demokrati", som uansett bare gjelder om du innehar de riktigste og mest "demokratiske" tanker.

      Meg bekjent er det vel også bare åpen homoseksualitet som leder til reaksjoner om du dtiver med det. Hvis det er hca du foretrekker er kanskje beste valg å bo i land hvor dette er mer foretrukket. 

Det finnes kriminalitet der også, men de jobber hardere for å ikke bli tatt. Ingen som får en dask over lanken og får høre at "fy, nei, det må du ikke gjøre mer", nei der nede blir hele lanken kappet av. 

Hvilket arabisk land var det det lekket ut en YouTube video fra, der et par ekteskapsbrytere som hadde vært utro med hverandre, ble halshogget offentlig på torget? Videoen sirkulerte på nett for en del år tilbake. Samme religion og disiplinære straffer som alle de landene har. Tror det var et sted i UAE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjertrud von Knäbe skrev (15 minutter siden):

Dubai har et helt forjævlig klima.

100 % uenig, det er et helt fantastisk klima. Dessverre med kjip kultur dog, noe som dessverre er vanlig på steder med bra klima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AdonisFFM said:

     Ja, om en ikke er woke nok så er man "putinist" 😂😂😂

Dette dreier seg ikke om woke, men den ynkelige Putin-klakøren du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...