Gå til innhold

Nrk med nærbilder av døde barn i Gaza


kat-e

Anbefalte innlegg

https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202312/NNFA19120223
 

Dagsrevyen velger å vise nærbilder av to døde barn i Gaza, veldig trist å se så små døde barn, selvsagt. 
Det jeg reagerer på er at Nrk gjør dette bevist for å manipulere, andre bilder fra terror så visker man ut offeret, fra Ukraina viser man ikke krigshandlinger. Men jeg tipper at Nrk føler at dette er nødvendig for å «vekke folk» , jeg tar selvsagt avstand fra bombingen av Gaza, det som gjør meg irritert er at statskanalen hele tiden prøver å manipulere seerne. Alt fra bamsegutt, offer for menneskesmuglere/streng asylpolitikk, til offer i Gaza.

  • Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nrk støtter ensidig Hamas i alt de gjør. Retorikken dems går alltid i favør Hamas. Alltid Israel sin skyld, selv om Hamas skyter raketten. 

Endret av frivis
  • Liker 18
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig provoserende det innslaget, hvor NRK ikke engang skjuler at de driver med ensidig propaganda for den såkalte palestinske saken. Det er ikke akseptabelt, all den tid vi tvinges til å betale for NRK gjennom skatten. Da skal det være balanse.

De bør gjøre tilsvarende innslag fra israelsk side, men det skjer vel neppe.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lothlorien- said:

Utrolig provoserende det innslaget, hvor NRK ikke engang skjuler at de driver med ensidig propaganda for den såkalte palestinske saken. Det er ikke akseptabelt, all den tid vi tvinges til å betale for NRK gjennom skatten. Da skal det være balanse.

De bør gjøre tilsvarende innslag fra israelsk side, men det skjer vel neppe.

bare å boycottere. Men, enig, det er kvalmt og fullstendig useriøs.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (24 minutter siden):

bare å boycottere. Men, enig, det er kvalmt og fullstendig useriøs.

Kontrasten ble så enormt stor også, når NRK intervjuet en av Netanyahus rådgivere. Der var det kritiske spørsmål, og oppfølgingsspørsmål. Ikke som når de interjuer palestinere, da er det nærmest koseprat. Ja, fullstendig useriøst med så lite objektiv og balansert dekning. NRK fokuserer ikke engang på at IDF har funnet tunneler ved og under skoler, sykehus, moskeer. Helt utrolig.

  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er problemet? Tåler dere ikke å se sannheten? Israel har drept tusenvis av barn, inkludert premature. Litt av et forsvar det ja! 

Endret av Purple Basil
  • Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lothlorien- said:

Kontrasten ble så enormt stor også, når NRK intervjuet en av Netanyahus rådgivere. Der var det kritiske spørsmål, og oppfølgingsspørsmål. Ikke som når de interjuer palestinere, da er det nærmest koseprat. Ja, fullstendig useriøst med så lite objektiv og balansert dekning. NRK fokuserer ikke engang på at IDF har funnet tunneler ved og under skoler, sykehus, moskeer. Helt utrolig.

jeg vet, jeg så det, det var flaut !!! Jeg ser litt på TV2, mest på BBC og sky news.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Purple Basil said:

Hva er problemet? Tåler dere ikke å se sannheten? Israel har drept tusenvis av barn, inkludert premature. Litt av et forsvar det ja! 

er det verre hvis de er premature ? 🫡

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (3 minutter siden):

Hva er problemet? Tåler dere ikke å se sannheten? Israel har drept tusenvis av barn, inkludert premature. Litt av et forsvar det ja! 

Tusenvis? Stemmer egentlig det? Det er jo hamas som er kilden til disse tallene tross alt. Synes det virker betenkelig hvor høye tallene er, og at media sluker det rått.

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at alle barn skal beskyttes mot at bilder av dem legges ut på nett og at medier har et ansvar for å sørge for denne beskyttelsen

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (På 3.12.2023 den 2.48):

https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202312/NNFA19120223
 

Dagsrevyen velger å vise nærbilder av to døde barn i Gaza, veldig trist å se så små døde barn, selvsagt. 
Det jeg reagerer på er at Nrk gjør dette bevist for å manipulere, andre bilder fra terror så visker man ut offeret, fra Ukraina viser man ikke krigshandlinger. Men jeg tipper at Nrk føler at dette er nødvendig for å «vekke folk» , jeg tar selvsagt avstand fra bombingen av Gaza, det som gjør meg irritert er at statskanalen hele tiden prøver å manipulere seerne. Alt fra bamsegutt, offer for menneskesmuglere/streng asylpolitikk, til offer i Gaza.

Nrk er full av folk ytterst på venstresida vet du, er vel snart er spm om de burde tas av statsbudsjettet.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (14 minutter siden):

Hva er problemet? Tåler dere ikke å se sannheten? Israel har drept tusenvis av barn, inkludert premature. Litt av et forsvar det ja! 

Har det noen gang fallt deg inn hvor god kontroll Hamas har på antall døde palestinere?...

Etter den raketten ( de selv sendte) ved det sykehuset for en mnd tid siden brukte de 20 min på å slå fast at det var 500 døde...av en nyttårsrakett som ikke gjorde bulk i bilen den traff en gang...

Dødstallene fra Hamas er propaganda..og ingen ting annet!

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purple Basil skrev (56 minutter siden):

Hva er problemet? Tåler dere ikke å se sannheten? Israel har drept tusenvis av barn, inkludert premature. Litt av et forsvar det ja! 

Sannheten er nettopp ikke så ensidig som NRK legger det frem som. Hamas bruker sivilbefolkningen som skjold. Betyr det at Israel har rett til å drepe barn? Nei. Men Hamas er ikke uskyldige i at barn dør.

Endret av Blåttvann
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (13 minutter siden):

Har det noen gang fallt deg inn hvor god kontroll Hamas har på antall døde palestinere?...

Etter den raketten ( de selv sendte) ved det sykehuset for en mnd tid siden brukte de 20 min på å slå fast at det var 500 døde...av en nyttårsrakett som ikke gjorde bulk i bilen den traff en gang...

Dødstallene fra Hamas er propaganda..og ingen ting annet!

Nettopp! Tok veldig kort tid før de store overskriftene kom om at over 500 døde! Slemme Israel!

Og så var det hamas selv. Ja, de tallene over antall døde palestinere er det all grunn til å ta med en bøtte salt.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marte79

NRK er langt ifra objektiv nyhetsmelding.  Jeg ble så kvalm da jeg sa «nyheter» om et barn som døde i Gaza og hadde en skilpadde … herregud ja det er trist, men det er krig. Hva slags kjæledyr han pensjonisten hadde som døde ved brann her i Norge var derimot uinteressant, selvom det var i samme Dagsrevyen. 
Nrk er ikke noe annet en propaganda det óg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Purple Basil skrev (2 timer siden):

Hva er problemet? Tåler dere ikke å se sannheten? Israel har drept tusenvis av barn, inkludert premature. Litt av et forsvar det ja! 

Israel har ikke drept premature barn. Hvor har du det fra?

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mediene har et særskilt ansvar for etiske vurderinger lnyttet til sårbare grupper. Barn, døde og folk utsatt for vold/krigshandlinger stiller vel i en særskilt kategori. Det er forkastelig at de tillater seg å publisere bilder av folk som ikke er samtykkekompetente i så stor grad som disse.

NRK har tapt eg radikalt.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, NatNat said:

bare å boycottere. Men, enig, det er kvalmt og fullstendig useriøs.

Man kan la være å se på NRK, men kanalen er likevel sponset av statsbudsjettet som i hovedsak består av skatt- og avgiftsinntekter.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ichiko said:

Man kan la være å se på NRK, men kanalen er likevel sponset av statsbudsjettet som i hovedsak består av skatt- og avgiftsinntekter.

ja men tenk at før, vi måtte betale lisens kun for NRK 🥴

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...