Gå til innhold

Flere hundre delegater reiste til klimatoppmøte med privatfly


Helgekarjol

Anbefalte innlegg

Jævla klimahyklere.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/656b8d102eb18ddde5ac08dc
 

Kong Charles, den britiske statsministeren Rishi Sunak og den britiske utenriksministeren David Cameron til hvert sitt privatfly til klimatoppmøtet Cop28 i Dubai. Statsministeren talsperson hevdet at det ikke var noe galt med å reise med flere fly siden myndighetene ikke er flymotstandere. De støtter løsninger der man finner med bærekraftig drivstoff. 

De er ikke alene. Flere hundre delegater reiste til konferansen med privatfly. Tidsskriftet The Conversation har regnet ut karbonavtrykket til de privatflyglade klimatoppene her: https://theconversation.com/why-are-people-still-flying-to-climate-conferences-by-private-jet-218459

 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

70.000 mennesker var i aksjon på denne konferansen ifølge mainstream media. Vet ikke hvor mange som fløy inn, men mange!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (10 minutter siden):

Jævla klimahyklere.

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/656b8d102eb18ddde5ac08dc
 

Kong Charles, den britiske statsministeren Rishi Sunak og den britiske utenriksministeren David Cameron til hvert sitt privatfly til klimatoppmøtet Cop28 i Dubai. Statsministeren talsperson hevdet at det ikke var noe galt med å reise med flere fly siden myndighetene ikke er flymotstandere. De støtter løsninger der man finner med bærekraftig drivstoff. 

De er ikke alene. Flere hundre delegater reiste til konferansen med privatfly. Tidsskriftet The Conversation har regnet ut karbonavtrykket til de privatflyglade klimatoppene her: https://theconversation.com/why-are-people-still-flying-to-climate-conferences-by-private-jet-218459

 

Rishi Sunak er jo ingen miljøverner akkurat, hans agenda er jo å utsette klimatiltak så lenge som mulig..

Hva gjør du selv for å redde verden da?

Endret av LadeJarl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At fiffen bruker privatfly til klimatoppmøtet betyr null niks og nada i det store regnskapet..

Det som teller er alle nutsa som tror plassert propaganda fra de store oljeselskapene på sosiale media kommer fra forskere som er uenige med FN's klimapanel...alle nutsa som fortsetter å kjøre giftdieselen sin fordi Judith Curry som jobber for Exxon har skrevet at klimaendringer er tull..

Alle dere har ansvaret for at klimaet løper løpsk og hundrevis av millioner, om ikke milliarder mennesker kommer til å dø en forferdelig død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de skal liksom kjempe for miljøet og så velger de det mest miljøfiendtlige framkomstmiddelet av alle på vei til klimakonferanse 🤯. Ja, det er toppen av ironi og så hyklersk som det kan bli. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (56 minutter siden):

 

Alle dere har ansvaret for at klimaet løper løpsk og hundrevis av millioner, om ikke milliarder mennesker kommer til å dø en forferdelig død.

   Alle dere som ukritisk sluker slt som serveres av hysteri, bare det ropes og ropes med største megafon; vil vel være den største gemene hop av klovner i verdenshistorien.

     Det er ikke engang 50 år siden "klimaforskere" og deres horer i media spådde "ny istid om 100 år".  Halveis på vei til denne "istiden" kan det virke som både de og dagens "arvinger' fortsetter å lece på løgner uten å ta noe ansvar. 

   Selv er jeg vegetarianer og har derfor et mindre "klimatrykk" enn noen av disse nautene, noe jeg ofte finner ustyrlig morsomt å påpeke når jeg diskuterer med slike anti-intellektuelle nek. 🤣

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, LadeJarl said:

Alle dere har ansvaret for at klimaet løper løpsk og hundrevis av millioner, om ikke milliarder mennesker kommer til å dø en forferdelig død.

Er du ikke lite grann overlig dramatisk nå ?? ;)

Endret av NatNat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (50 minutter siden):

Er du ikke lite grann overlig dramatisk nå ?? ;)

Skulle ønske jeg var..

Klimakrisen er forlengst en eksistensiell trussel dvs hele menneskeheten kan forsvinne... Vi kan ha global matmangel og opptøyer i byene før 2030 og sivilisasjonen kan være borte før 2040...

Sier ikke at det blir sånn men det er et mulig utfall nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, LadeJarl said:

At fiffen bruker privatfly til klimatoppmøtet betyr null niks og nada i det store regnskapet..

Det som teller er alle nutsa som tror plassert propaganda fra de store oljeselskapene på sosiale media kommer fra forskere som er uenige med FN's klimapanel...alle nutsa som fortsetter å kjøre giftdieselen sin fordi Judith Curry som jobber for Exxon har skrevet at klimaendringer er tull..

Alle dere har ansvaret for at klimaet løper løpsk og hundrevis av millioner, om ikke milliarder mennesker kommer til å dø en forferdelig død.

ja. Problemet, slik jeg ser det er at : 1) vi skal være miljøvennlig men samtidig skal holde samfunnet (kapitalist) i gang. Så, istedenfor å spørre folk å kjøpe mindre, leve enklere, vi drukner under nye såkalte "grønne" produkter, mange helt unødvendige, (bare ta en tur på Normal og se hva fjortiser kjøper : alt er "vegan" men det er bare tull ingen trenger ) Produsenter har hoppet på det grønne bølget og det er blitt en kjempe god unnskyldning til å få folk til å konsumere enda mer. Folk (mange folk) har rett og slett for mye penger, andre, ikke nok.

2) Ansvaret for det grønne skiftet straffer først og fremst de som har minst... Mens de med god råd kan kjøpe seg en Tesla eller liknende, de andre må leve med gamle biler og i tillegg betale bomring, betale en formue i strøm eller fryse ,etc.. . Hvorfor tror du så mange ørker ikke lenger høre om grønn politikk ? fordi det er urettferdig !!

3) alt for mange mennesker på jorda. Men det hører du aldri om. Det er ikke populær med velgerne.

Naturen skal vel ordne overbefolkning for en eller annen måte : krig eller dødelig pandemi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (11 minutter siden):

ja. Problemet, slik jeg ser det er at : 1) vi skal være miljøvennlig men samtidig skal holde samfunnet (kapitalist) i gang. Så, istedenfor å spørre folk å kjøpe mindre, leve enklere, vi drukner under nye såkalte "grønne" produkter, mange helt unødvendige, (bare ta en tur på Normal og se hva fjortiser kjøper : alt er "vegan" men det er bare tull ingen trenger ) Produsenter har hoppet på det grønne bølget og det er blitt en kjempe god unnskyldning til å få folk til å konsumere enda mer. Folk (mange folk) har rett og slett for mye penger, andre, ikke nok.

2) Ansvaret for det grønne skiftet straffer først og fremst de som har minst... Mens de med god råd kan kjøpe seg en Tesla eller liknende, de andre må leve med gamle biler og i tillegg betale bomring, betale en formue i strøm eller fryse ,etc.. . Hvorfor tror du så mange ørker ikke lenger høre om grønn politikk ? fordi det er urettferdig !!

3) alt for mange mennesker på jorda. Men det hører du aldri om. Det er ikke populær med velgerne.

Naturen skal vel ordne overbefolkning for en eller annen måte : krig eller dødelig pandemi.

Heng på sult på siste setning ellers helt enig med resten..

Så ville jeg hengt på et punkt til..

4) Folk flest forstår ikke hva alternativene er...

En  kan godt være mot fornybar kraft og elbiler men da må en være klar over at en er FOR å fortsette å slippe ut klimagasser og gift fra kullkraft og fossilbiler...med de konsekvenser at millioner/ milliarder mennesker kommer til å dø på den mest  fornedrende måte tenkelig . 

Så er det sånn at CO2 bruker 10 år i atmosfæren for å oppnå maks oppvarmingseffekt...og vi har allerede en stor feedback av metan fra tinende arktisk tundra...

Så selv om vi kutter CO2-utslippene til null i morgen ligger det trolig inne i systemet mange 10 talls millioner døde av klimaendringer allerede..

Jeg tror folk flest er for dumme til å forstå en abstrakt ting som klimakrise dessverre..så setter tiern min på at vi er fucked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, LadeJarl said:

Heng på sult på siste setning ellers helt enig med resten..

Så ville jeg hengt på et punkt til..

4) Folk flest forstår ikke hva alternativene er...

En  kan godt være mot fornybar kraft og elbiler men da må en være klar over at en er FOR å fortsette å slippe ut klimagasser og gift fra kullkraft og fossilbiler...med de konsekvenser at millioner/ milliarder mennesker kommer til å dø på den mest  fornedrende måte tenkelig . 

Så er det sånn at CO2 bruker 10 år i atmosfæren for å oppnå maks oppvarmingseffekt...og vi har allerede en stor feedback av metan fra tinende arktisk tundra...

Så selv om vi kutter CO2-utslippene til null i morgen ligger det trolig inne i systemet mange 10 talls millioner døde av klimaendringer allerede..

Jeg tror folk flest er for dumme til å forstå en abstrakt ting som klimakrise dessverre..så setter tiern min på at vi er fucked.

ok, jeg kan neste love deg at det kommer ikke til å bli så dramatisk :) virkeligheten er aldri så bra eller så dramatisk som man forestiller seg. Husk at det er også positive sider ved at det blir varmere. Det er steder hvor man kan nå  gro planter/frukt og grønnsaker mens det var umulig før. Mennesker er veldig tilpasning diktig. Hvis det kan få deg til å slappe av litt, les dette, det er en del doomsdag profetier som aldri sjedde : https://www.agweb.com/opinion/doomsday-addiction-celebrating-50-years-failed-climate-predictions

(merk at jeg ikke mener det er ikke et problem, bare at det er håp)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...