Gå til innhold

Dere som trener styrke 3 dager i uken (gjerne med fokus på rumpe); hvordan ser øktene deres ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjører dere samme øvelser de ulike øktene - eller gjør dere forskjellig hver økt? Hva er lurest for god progresjon? 

Selv har jeg ekstra fokus på rumpe, og føler jeg må kjøre hip thrust, RDL’s og bulgarsk utfall 2-3 ganger i uken..

Er dette egentlig nødvendig? Ville jeg fått større utbytte av å heller bytte mer på hvilke øvelser jeg gjør?

Anonymkode: 85670...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange henger seg opp i rumpetrening, skal bygge rumper. Husk at alle ikke kan dette genetisk, den er ganske flat uansett trening.

Fokuser på 2 gode økter i uken, tren kun når du har energi til det. Ikke tving deg på trening bare fordi du skal. Med 3 økter får du veldig lite hviletid mellom øktene som kan skape stress/lites søvn og dårlige økter.

Det er nok med bulgarsk utfall og booty builderen :) 3 sett med repområde mellom 5-10. Øk vektene sakte...

Anonymkode: 3c135...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener 3 fullkroppsøkter i uken av underkroppsøvelser er fordelingen sånn:

Økt 1:  Knebøy, Etbens RDL, goblet squat 

Økt 2: Markløft, bulgarsk splittbøy, kickback i kabel. 

Økt 3: Hip thurst, frontbøy og gående utfall

Jeg liker variasjon, og syns det hadde vært kjedelig og demotiverende med hip thrust i hver økt. Men nå er fokuset mitt generell styrke i hele kroppen og ikke bare rumpe nødvendigvis. Men skjer jo ting med den også :D 

Anonymkode: 30b62...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mange henger seg opp i rumpetrening, skal bygge rumper. Husk at alle ikke kan dette genetisk, den er ganske flat uansett trening.

Fokuser på 2 gode økter i uken, tren kun når du har energi til det. Ikke tving deg på trening bare fordi du skal. Med 3 økter får du veldig lite hviletid mellom øktene som kan skape stress/lites søvn og dårlige økter.

Det er nok med bulgarsk utfall og booty builderen :) 3 sett med repområde mellom 5-10. Øk vektene sakte...

Anonymkode: 3c135...d15

Har prøvd å trene både 2, 3 og 4 dager i uken. Men funnet ut at jeg trives best med å trene 3 dager. 2 synes jeg er for lite, og 4 kan bli litt mye. Handler ikke bare om resultater og at jeg føler jeg «må». Handler like mye om at jeg trives med det og trenger det for hodet ☺️😅 

Ts

Anonymkode: 85670...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg trener 3 fullkroppsøkter i uken av underkroppsøvelser er fordelingen sånn:

Økt 1:  Knebøy, Etbens RDL, goblet squat 

Økt 2: Markløft, bulgarsk splittbøy, kickback i kabel. 

Økt 3: Hip thurst, frontbøy og gående utfall

Jeg liker variasjon, og syns det hadde vært kjedelig og demotiverende med hip thrust i hver økt. Men nå er fokuset mitt generell styrke i hele kroppen og ikke bare rumpe nødvendigvis. Men skjer jo ting med den også :D 

Anonymkode: 30b62...ecb

Okei! Takk for svar ☺️ kunne du tenkt deg å dele fordelingen av overkroppsøkter også? 
 

Ts

Anonymkode: 85670...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...