Gå til innhold

Ikke gi julegaver til egne barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har aldri kjøpt leker, men barna har fått andre ting de trenger. Det gjelder også voksne barn. Så de får gaver hvert år.

Anonymkode: 0b7ca...07a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir ikke til baby, de skjønner ikke noe av det uansett. Setter derfor heller en liten sum til sparing. De første årene får de jo mye dilldall av andre, så enige at man ikke må spe på med leker. De skjønner ikke hva de får av hvem når de er små uansett. Da kjøper vi heller praktiske ting de trenger. 
Når de er i alderen at de ønsker seg ting og skjønner om vi får gave av oss eller ikke er det klart vi gir gave! 

Anonymkode: e93c7...810

• Nyttig 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Dersom barna er små og får en haug med gaver fra en masse andre slektninger (som er tilfellet for veldig mange barn) ser jeg ikke noe problem i at barna ikke får gave av foreldrene. Mange unger får jo så mange gaver at de ikke orker å pakke opp alle på julekvelden, og mange har så mye leker at de ikke vet hva de ønsker seg til jul... Så jeg vil si det er en god idé dersom barna har mange de får gaver av, og de allerede har alt de trenger og mere til.

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden):

Dersom barna er små og får en haug med gaver fra en masse andre slektninger (som er tilfellet for veldig mange barn) ser jeg ikke noe problem i at barna ikke får gave av foreldrene. Mange unger får jo så mange gaver at de ikke orker å pakke opp alle på julekvelden, og mange har så mye leker at de ikke vet hva de ønsker seg til jul... Så jeg vil si det er en god idé dersom barna har mange de får gaver av, og de allerede har alt de trenger og mere til.

Våre barn har 10 sett med tanter/onkler. De har tre sett med besteforeldre. I tillegg til noen venner/familie de får gaver av. De bokstaveligtalt "drukner i gaver" Mannens familie er nøkterne og gir en gave pr hustand. Men min familie gir tonnevis av gaver, der er det mengden som teller. Jeg har forsøkt å si noe i mange år, men blir ikke hørt. Mine barn mangler ingen ting, de ønsker seg ingen ting. ergo har vi sammen bestemt at åres julegavesum går inn i ferien til sommeren, hvor barna( ungdommene) får velge en til to aktiviteter de ønsker å gjennomføre mens vi er på ferie. Det er kanskje ikke rett for alle å gjøre det sånn, men for oss blir det riktig. 

Anonymkode: 2dc57...794

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Våre barn har 10 sett med tanter/onkler. De har tre sett med besteforeldre. I tillegg til noen venner/familie de får gaver av. De bokstaveligtalt "drukner i gaver" Mannens familie er nøkterne og gir en gave pr hustand. Men min familie gir tonnevis av gaver, der er det mengden som teller. Jeg har forsøkt å si noe i mange år, men blir ikke hørt. Mine barn mangler ingen ting, de ønsker seg ingen ting. ergo har vi sammen bestemt at åres julegavesum går inn i ferien til sommeren, hvor barna( ungdommene) får velge en til to aktiviteter de ønsker å gjennomføre mens vi er på ferie. Det er kanskje ikke rett for alle å gjøre det sånn, men for oss blir det riktig. 

Anonymkode: 2dc57...794

Høres helt greit ut å gjøre det i deres situasjon.

Skrevet

Nei dropper ikke det, er ikke en gniar som ikkje tør sprette en tiar

Anonymkode: 2a3d3...5c0

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (19 timer siden):

Høres helt greit ut å gjøre det i deres situasjon.

Enig. 

I tilfeller hvor barnet er så lite at det er mer glad for innpakningspapiret enn selve gaven, og det uansett får mange gaver, skjønner jeg at man ikke nødvendigvis kjøper noen gave. Barnet (babyen) forstår jo uansett ikke helt hva som skjer. I andre tilfeller hvor barnet uansett åpner en hel haug med gaver til jul og de vet at gaven fra foreldre er en reise i sommerferien, så tenker jeg det også er greit.

Det er i tilfeller hvor barna kanskje ikke får så mange gaver og man velger å la være å gi, eller man tenker egne barn er «for stor (det er de aldri!!) - det er stusselig å la være å gi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...