Gå til innhold

Legen nekter sykemelding.

Fremhevede innlegg

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spiser ting jeg vet fungerer for meg ja å holder meg unna visse ting som f.eks løk og sopp. Har tatt gastroskopi undersøkelse om det var det du mente?

Anonymkode: 384f0...dd4

Du vet at alle varer fungerer for deg bortsett fra løk og sopp? Har du prøvd å kutte ut matvaregrupper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Sendte legen mld igår og fikk legetime i januar for blodprøver. Han sier ibs (irritabel tarm) ikke er grunnlag for sykemld. 

Veldig rart. Vet om folk som er ufør pga ibs, etter år med sykemeldinger

Anonymkode: f04bb...b2c

Skrevet
theTitanic skrev (9 minutter siden):

Du vet at alle varer fungerer for deg bortsett fra løk og sopp? Har du prøvd å kutte ut matvaregrupper?

Nei, for de månedene jeg er frisk går det bra å spise som jeg gjør fram til det ikke gjør det. Spiser speltbrød mye mer enn vanlig brød med hvete f.eks.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi legen skriver til meg at irritabel tarm ikke er grunn for å få sykemelding enkelt og greit! Legen var interessert i å hjelpe meg fram til jeg hadde tatt alt som fantes av tester og undersøkelser, men nå er jeg framme på en blindvei og da virker det som om legen har gitt opp eller tror jeg bare later som!

Skjønner det, men da må du bytte lege eller gå privat. Eller dokumentere funksjonsnivået ditt så legen forstår

Anonymkode: ea806...121

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, for de månedene jeg er frisk går det bra å spise som jeg gjør fram til det ikke gjør det. Spiser speltbrød mye mer enn vanlig brød med hvete f.eks.

Hvis du har ibs så er du sannsynligvis sensitiv for noe uten å ha intoleranse eller allergi. Den som ikke har prøvd diett har ikke forsøkt nok. Rart du ikke har blitt anbefalt det av lege. Det pleier å være første råd ut. Hva har du å tape? 

Det er hvetemel i speltbrød med mindre du har laget det selv av bare speltmel så du har ikke unngått en vare ved å gjøre det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei. Jeg har i 3 år slitt med magen og tatt alt av undersøkelser som legen sier jeg skal ta. Det er cøliakitest, blodprøver, gastroskopi og koloskopiundersøkelser. Alle prøver viser at jeg er frisk. I perioder som den jeg er i nå har jeg VELDIG vondt i magen hver dag og er på do flersifret antall om dagen og kan ikke reise hjemmefra. 

Er virkelig ikke dette grunnlag for sykepenger? Jeg ligger i senga i fosterstilling flere ganger om dagen pga magesmerter, hvordan skal jeg klare å gjøre en jobb når jeg har så vondt i magen og samtidig må på do så mye? Hvis dette ikke er grunnlag for sykemld, skjønner jeg ikke hvordan jeg skal holde ut i arbeidslivet fram til jeg blir pensjonist. Dette er ikke hele tiden, det kommer i perioder på noen mnd, så er jeg bra nok til å jobbe igjen. Men i så dårlige perioder jeg har nå så klarer jeg ikke jobbe!

Hva mener folk her? 

Hva sier gynekologen?

Anonymkode: a85b2...4a0

• 6 måneder senere...
Skrevet

Ta en test der du sjekker opptak av gallesyre. Søk gallesyre malabsorpsjon, BAD.

Får kun dekket en type medisin for dette, questran, men har du råd kan du kjøpe en dyrere medisin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...