AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #41 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Antar det er diaré siden du er på do flere ganger daglig nå. Det finnes noe som heter gallesyreindusert diaré, det er ikke en diagnose i systemet men det finnes medisiner mot det som virker hvis det er gallesyren som forårsaker det. Hvis ikke det er gallesyren som er årsak så virker medisinen ikke. Kanskje greit å be om disse medisinene og se om de hjelper? Er en fin måte å utelukke en årsak til dette iallefall. Har du Facebook så kan du gå inn på IBS gruppa der og søke opp så finner du navnet på medikamentet der. Jeg følger tråden så finner jeg det før deg skal jeg komme tilbake her med det. Anonymkode: 677c8...d17 Questran heter det Anonymkode: 677c8...d17
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #42 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Sist jeg var sykemeldt for dette var i mars, så har jeg vært på jobb hver dag etter det. Men nå etter at jeg har fått svar på alle testene er jeg på et blindspor og det virker som at legen ikke tror på meg lener siden jeg har sjekket meg for alt han sa jeg skulle sjekkes for. Anonymkode: 384f0...dd4 Men du skrev jo tidligere at du ikke jobber men lever på sparepenger? Anonymkode: 8b577...f62 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #43 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Driver eget firma. Bare det beviser for legen at jeg er syk for jeg taper veldig mye penger på å ikke kunne jobbe! Jeg tjener ellers godt på jobb så det er veldig tap for meg å være hjemme. Anonymkode: 384f0...dd4 Jeg forstår ikke hvorfor du ikke får sykemelding? Jeg hadde magesmerter som var så intense at jeg måtte jobbe fra mobilen liggende på gulvet under skrivebordet mitt på kontoret. Det var legen min som satte foten ned om mente dette ikke gikk. Fikk sykemelding uten diagnose og sendt på diverse utredninger. Hvor langt er det til nærmeste private lege? Kan du bestille en time der og få oppfølging privat? Anonymkode: ea806...121
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #44 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Men du skrev jo tidligere at du ikke jobber men lever på sparepenger? Anonymkode: 8b577...f62 Jobber ikke nå nei, men fram til for 14 dager siden! Anonymkode: 384f0...dd4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #45 Skrevet 28. november 2023 Hvis symptomene dine er så alvorlige nå at de hindrer deg i å jobbe, burde du jo få sykmelding så lenge det varer. Men det beste er å få en dialog med arbeidsgiver så de kan tilrettelegge for deg, slik at du kan ta hensyn når plagene er store, og ellers jobbe som normalt. Det er veldig uheldig å bli stående utenfor arbeidslivet slik det ser ut som du er på vei til nå. Anonymkode: bc6b8...646
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #46 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis symptomene dine er så alvorlige nå at de hindrer deg i å jobbe, burde du jo få sykmelding så lenge det varer. Men det beste er å få en dialog med arbeidsgiver så de kan tilrettelegge for deg, slik at du kan ta hensyn når plagene er store, og ellers jobbe som normalt. Det er veldig uheldig å bli stående utenfor arbeidslivet slik det ser ut som du er på vei til nå. Anonymkode: bc6b8...646 Driver firma så er min egen sjef. Taper mye penger på å ikke jobbe.. Anonymkode: 384f0...dd4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #47 Skrevet 28. november 2023 Jeg syns det er bra legen strammer inn jeg, folk vil jo ha sykemelding for alt mulig, og gjør svært lite selv for å bli bedre. du er undersøkt, det feiler deg ingenting. Du får legge om kosten og akseptere at noen ganger er det hyppige dobesøk, du kan fint gå på jobb av den grunn. Anonymkode: 74d91...cc1 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #48 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Driver firma så er min egen sjef. Taper mye penger på å ikke jobbe.. Anonymkode: 384f0...dd4 Du må jo ha jobbet i minst fire uker rett før du eventuelt blir sykemeldt. Har du AS eller enk? Anonymkode: 8b577...f62
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #49 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må jo ha jobbet i minst fire uker rett før du eventuelt blir sykemeldt. Har du AS eller enk? Anonymkode: 8b577...f62 Har jobbet sammenhengende siden mars👍 er enk, vet hvordan det fungerer for har vært sykemeldt før. Anonymkode: 384f0...dd4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #50 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns det er bra legen strammer inn jeg, folk vil jo ha sykemelding for alt mulig, og gjør svært lite selv for å bli bedre. du er undersøkt, det feiler deg ingenting. Du får legge om kosten og akseptere at noen ganger er det hyppige dobesøk, du kan fint gå på jobb av den grunn. Anonymkode: 74d91...cc1 Du vet ikke hva du snakker om, desverre.. Anonymkode: 384f0...dd4 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #51 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg syns det er bra legen strammer inn jeg, folk vil jo ha sykemelding for alt mulig, og gjør svært lite selv for å bli bedre. du er undersøkt, det feiler deg ingenting. Du får legge om kosten og akseptere at noen ganger er det hyppige dobesøk, du kan fint gå på jobb av den grunn. Anonymkode: 74d91...cc1 Er jo det som er frustrerende. Blir ikke trodd, det feiler meg noe. Er det normalt å ha vondt i magen hver dag å gå på do 15 ganger om dagen? Anonymkode: 384f0...dd4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #52 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg syns det er bra legen strammer inn jeg, folk vil jo ha sykemelding for alt mulig, og gjør svært lite selv for å bli bedre. du er undersøkt, det feiler deg ingenting. Du får legge om kosten og akseptere at noen ganger er det hyppige dobesøk, du kan fint gå på jobb av den grunn. Anonymkode: 74d91...cc1 Herregud, deg igjen. Aldri vært sykmeldt du da? Anonymkode: 62ff7...1f0 1
Duff Skrevet 28. november 2023 #53 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Herregud, deg igjen. Aldri vært sykmeldt du da? Anonymkode: 62ff7...1f0 Den der er jaggu i alle tråder om sykemeldinger og andre stønader.
Gjest theTitanic Skrevet 28. november 2023 #54 Skrevet 28. november 2023 Har du prøvd dietter? Fodmap? Atkins? Ibs kan ha mange årsaker. Det var en tråd med 3 forskjellige årsaker til plagene og dertil en diett til fler av dem. Ville gått til gastroenterolog på Aleris hvis jeg var deg. Private foretak koster noe men du får time fort og jobben blir gjort ordentlig.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #55 Skrevet 28. november 2023 theTitanic skrev (Akkurat nå): Har du prøvd dietter? Fodmap? Atkins? Ibs kan ha mange årsaker. Det var en tråd med 3 forskjellige årsaker til plagene og dertil en diett til fler av dem. Ville gått til gastroenterolog på Aleris hvis jeg var deg. Private foretak koster noe men du får time fort og jobben blir gjort ordentlig. Spiser ting jeg vet fungerer for meg ja å holder meg unna visse ting som f.eks løk og sopp. Har tatt gastroskopi undersøkelse om det var det du mente? Anonymkode: 384f0...dd4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #56 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg forstår ikke hvorfor du ikke får sykemelding? Jeg hadde magesmerter som var så intense at jeg måtte jobbe fra mobilen liggende på gulvet under skrivebordet mitt på kontoret. Det var legen min som satte foten ned om mente dette ikke gikk. Fikk sykemelding uten diagnose og sendt på diverse utredninger. Hvor langt er det til nærmeste private lege? Kan du bestille en time der og få oppfølging privat? Anonymkode: ea806...121 Fordi legen skriver til meg at irritabel tarm ikke er grunn for å få sykemelding enkelt og greit! Legen var interessert i å hjelpe meg fram til jeg hadde tatt alt som fantes av tester og undersøkelser, men nå er jeg framme på en blindvei og da virker det som om legen har gitt opp eller tror jeg bare later som! Anonymkode: 384f0...dd4
NiceOrNothing Skrevet 28. november 2023 #57 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg fikk diagnosen IBS etter en koloskopi US for noen år siden. Har det også lignende det du beskriver i perioder. Jeg har tvunget meg selv på jobb til tross.. har rett og slett ikke råd til å sykemelde meg, ei heller samvittighet ovenfor arbeidsgiver . Jeg har dog funnet ut at det faktisk hjelper å holde kroppen i bevegelse, selv om jeg må bite tenna sammen noen ganger 😅 Anonymkode: dae95...d3e Samme her, bevegelse og god smertelindring . men det kan være nummeret før jeg drar hjem innimellom ja🥴
Visla Skrevet 28. november 2023 #58 Skrevet 28. november 2023 Jeg slet med fastlegekontoret selv, men det var pga fastlegemangel og mange vikarleger. jeg bestilte time hos medi3, og var der et par ganger. Fikk utrolig god hjelp! Der er en legetime dobbelt så lang som en vanlig legetime. Fikk henvisning til både mr, ct og rtg (koster samme som offentlig). legetimene koster jo mer, men er så verdt det når man faktisk får den hjelpen man trenger, de er grundigere og man finner ut hva som eventuelt feiler en. de ble også med på videomøte med nav, siden det var der jeg hadde gått. Og skrev legeerklæring til dem🥰
AnonymBruker Skrevet 28. november 2023 #59 Skrevet 28. november 2023 Visla skrev (Akkurat nå): Jeg slet med fastlegekontoret selv, men det var pga fastlegemangel og mange vikarleger. jeg bestilte time hos medi3, og var der et par ganger. Fikk utrolig god hjelp! Der er en legetime dobbelt så lang som en vanlig legetime. Fikk henvisning til både mr, ct og rtg (koster samme som offentlig). legetimene koster jo mer, men er så verdt det når man faktisk får den hjelpen man trenger, de er grundigere og man finner ut hva som eventuelt feiler en. de ble også med på videomøte med nav, siden det var der jeg hadde gått. Og skrev legeerklæring til dem🥰 Legetime hos volvat koster nesten 2000,- for 30min! Anonymkode: 384f0...dd4
Visla Skrevet 28. november 2023 #60 Skrevet 28. november 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Legetime hos volvat koster nesten 2000,- for 30min! Anonymkode: 384f0...dd4 Medi3 er 1370 om du er medlem, 1590 om du ikke er medlem. men for min del var det verdt det etter å ha vært kasteball i 1-2 år og brukt flere tusen hos fastlegen😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå