Gå til innhold

Når man bæsjer på morgnen - bæsjer man ut gårsdagens mat, eller maten dagen før der?


mammaemma

Anbefalte innlegg

Lurer mtp at jeg har sprekker i rumpa som svir (analfissur) og prøver å bli kvitt det. Har hatt myk avføring i 3-4 dager, men idag var den litt fastere, så begynte å sprekke opp litt og blø igjen. Må vite sånn at jeg vet hva av det jeg har spist, som jeg mest sannsynlig har «reagert på.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er sånn regelmessig avføring, så tror jeg å huske fra studiene, at det tar ca 18-24timer før det man har spist er omgjort til bæsj og er ute. 

Anonymkode: cc031...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mellom 1 og 5 dager. Det avhenger av veldig mye.

Anonymkode: 48aa6...910

Ja men sånn når man bæsjer ca 1 gang hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har jeg mest sannsynlig fått hardere avføring av?

- Salat med vegetarburgerbiter oppi og fetaost

- Gryte med aubergine og litt chiliflak, peanøtter. Brun ris. Ikke veldig sterkt i det hele tatt - bare et hint. Reagerer avføringen sååå lett på et hint av sterkt?

- Torsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs hva du spiser. Hvis du spise kun kjøtt, Da blir det minimalt med avføring.

Anonymkode: 00a90...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hard avføring kommer vel av fibrer og myk avføring av fett. Så ost og peanøtter pleier å gi myk avføring. Kan jo også være at du har drukket mye. 

Anonymkode: c8b16...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hard avføring kommer vel av fibrer og myk avføring av fett. Så ost og peanøtter pleier å gi myk avføring. Kan jo også være at du har drukket mye. 

Anonymkode: c8b16...795

Har hørt heeeelt motsatt. At man skal drikke mye og spise fiber for løsere avføring🤷🏼‍♀️🥲 Har hørt jeg må holde meg unna kjøtt, sterk mat, salt, sukker, meieriprodukter osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell maten du spiser mellom hver avføring som kommer ut?

Anonymkode: f6813...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på. Har du veldig hard avføring, er den kanskje to dager gammel. Er den veldig løs, er den fra kvelden dagen før

Anonymkode: 7f28d...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer an på. Har du veldig hard avføring, er den kanskje to dager gammel. Er den veldig løs, er den fra kvelden dagen før

Anonymkode: 7f28d...e02

Sånn midt i mellom🤷🏼‍♀️ myk men hard🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...