Gå til innhold

Folk som blir utestengt fordi de har samme IP adresse som og bor i samme hus som den personen?


Cid
Gå til løsning Løst av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Noen jeg kjenner har blitt permanent utestengt fra kg pga at vedkommende bor sammen med en annen som ble permanent utestengt selv, den de bor med er det ikke overraskende at ble utestengt men den andre personen som er min bekjente her er snill som et lam og har ikke skrevet noe gale! ❤️ Vedkommende sliter med å komme frem til dere i ledelsen for å forklare situasjonen, hvordan blir sånne situasjoner håndtert? Er det standard praksis at andre i samme husstand kan bli utestengt pga samme IP adresse som den andre?

Dette smerter meg veldig fordi jeg synes brukeren er så hyggelig og grei men synes også at det blir så forferdelig urettferdig mot vedkommende å bli straffet for det den andre i husstanden har gjort :(

Endret av Cid
  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Løsning

Av personvernhensyn kan vi som du vet ikke diskutere brukersaker med andre brukere. Men kan på ett generelt grunnlag si at vi utestenger ikke noen kun basert på IP overlapp. IP-overlapp er langt vanligere enn folk tror, man kan kanskje ha samme IP ved at man bruker ett offentlig nettverk på en flyplass, på ett bibliotek, en arbeidsplass eller andre steder hvor du låner nettverk som ikke er ditt private nettverk. 

Ved å kun basere oss på utestengelse via IP betyr det at det ville rammet flere hundre brukere om noen utfører regelbrudd på en stor offentlig IP, og det ville vært meget urettferdig. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (22 minutter siden):

Av personvernhensyn kan vi som du vet ikke diskutere brukersaker med andre brukere. Men kan på ett generelt grunnlag si at vi utestenger ikke noen kun basert på IP overlapp. IP-overlapp er langt vanligere enn folk tror, man kan kanskje ha samme IP ved at man bruker ett offentlig nettverk på en flyplass, på ett bibliotek, en arbeidsplass eller andre steder hvor du låner nettverk som ikke er ditt private nettverk. 

Ved å kun basere oss på utestengelse via IP betyr det at det ville rammet flere hundre brukere om noen utfører regelbrudd på en stor offentlig IP, og det ville vært meget urettferdig. 

Denne personen har i hvert fall ikke skrevet noe gale på kg så i dette tilfellet så må det ha vært gjort en feil, garantert. Vet dere ikke kan diskutere enkelt brukere og det forventer jeg ikke men jeg håper i hvert fall at dere vil være oppmerksom på om dere mottar Mail fra noen i denne situasjonen og undersøker saken, uansett hvem det skulle være :) 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...